Šodien, 11. jūlijā, tiek atzīmēta Vispasaules šokolādes diena. Par godu šiem īpašajiem svētkiem, Latvijā mīlētākais saldumu zīmols “Laima” no agra rīta līdz plkst. 9:34 ar gardiem pārsteigumiem Rīgā sveiks 11. tramvaja pasažierus. Savukārt “Laimas šokolādes muzejs” svētku noskaņās iepazīstina ar faktiem par Vispasaules šokolādes dienu.

 

  • Vispasaules šokolādes dienu 1995. gadā pirmoreiz atzīmēja šokolādes mīļi Francijā, bet šodien šie gardie svētki ir iecienīti teju visā pasaulē. Tomēr ASV šokolādes dienu svin ievērojami biežāk  – trīs reizes gadā: 11. jūlijā Vispasaules šokolādes dienu, bet 7. jūlijā un 28. oktobrī – Nacionālās šokolādes dienas.

 

  • Kopš 2012. gada arī  “Laima” ir ieviesusi šo tradīciju Latvijā, ik gadu sarūpējot interesantus pasākumus un aktivitātes Rīgas iedzīvotājiem un viesiem. Šogad “Laima” pirmdienas rītā priecē 11. tramvaja pasažierus ar īpašiem pārsteigumiem, kas garantēs šokolādes un enerģijas piepildītu dienu.

 

  • Vispasaules šokolādes dienas mērķis ir izcelt šokolādes pozitīvās īpašības, kā arī tās daudzveidīgās garšas nianses. Piemēram, labi zināms fakts, ka tumšā šokolāde mērenās devās patiesi labi ietekmē veselību, savukārt tās smarža var palīdzēt nomierināt nervus. Pētījumi pierāda, ka, ieelpojot šokolādes smaržu, tiek veicināti Teta smadzeņu viļņi, kas ļauj relaksēties.

 

  • Neskatoties uz to, ka šokolādes cienītāju pasaulē netrūkst, pēc statistikas datiem lielākajos pasaules tirgos Šveice ir līdere šokolādes patēriņā uz vienu personu, 2015. gadā sasniedzot 8,8 kilogramu atzīmi. Pagājušā gada statistikas dati liecina, ka līdztekus Šveicei TOP 5 ierindojas arī Vācija ar 8,4 kg, Krievija ar 7,3 kg, Apvienotā Karaliste ar 6,8 kg, bet piekto vietu dala ASV un Austrija ar 5,5 kg šokolādes patēriņu uz vienu iedzīvotāju. Latvijā gadā vidēji viens iedzīvotājs apēd apmēram 2,5 kg šokolādes.

 

Par “Orkla Confectionery & Snacks Latvija”:

“Orkla Confectionery & Snacks Latvija” (iepriekš “NP Foods”) ir viens no vadošajiem šokolādes un konditorejas izstrādājumu, kā arī uzkodu ražošanas uzņēmumiem Baltijas valstīs. “Orkla Confectionery & Snacks Latvija” pārstāv šādus produktu zīmolus: Laima, Selga, Staburadze, Ādažu Čipsi un Taffel. Uzņēmums eksportē preces uz gandrīz 30 valstīm, tajā kopumā strādā  vairāk nekā 1 000 cilvēki.

Iepriekšējais rakstsIzmēģini: 9 Tex-Mex receptes vasarīgam mielastam!
Nākamais rakstsNEDĒĻAS PLĀNS: labvēlīgās dienas tavam skaistumam un labsajūtai 11. – 17. jūlijs