5 padomi svara zaudēšanai pēc svētku izēšanās

05/01/13 13:36 | Raksta autors : Santa Garklāva - Ansonska

Foto:Robert Magorien/Dreamstime.com
Foto:Robert Magorien/Dreamstime.com

Svētku laiks lielākoties izjauc visus diētas plānus. Kā atgūties un zaudēt svaru pēc lielās svētku pārēšanās nemaz nepiepūloties?

Vienkāršas un visiem zināmas lietas, nepieciešams vien tās ievērot, un tās kļūs par lielisku sabiedroto cīņā ar svētkos uzkrātajām liekajām kalorijām.

 

Ēd brokastis!

Iespējams, vienīgā doma ir tāda: “Centīšos pēc iespējas mazāk ēst, tad kilogrami pazudīs.” Bet nē! Uz brokastīm to noteikti neattiecini un neizlaid šo ēdienreizi. Ēd veselīgi, izvēlies tādus ēdienus kā: auzu pārslu biezputru, nesaldinātas kukurūzas pārslas ar pienu, augļus, jogurtu, rupjo maizi, sieru vai olas. Brokastis palīdz no rīta uzņemt tik nepieciešamo enerģiju, kā arī aizkavē bada sajūtu un vēlmi kaut ko uzkost starp ēdienreizēm. 2010. gadā Ņujorkas universitātē veiktie pētījumi liecina, ka ātrāk svaru iespējams zaudēt tiem, kuri veselīgi brokasto, nevis šo ēdienreizi ignorē.

 

Ēd veselīgi!

Lieto uzturā vairāk tādus ēdienus kā graudaugi, liesa gaļa, augļi un dārzeņi. Atsakies no neveselīgas pārtikas – ātrajām uzkodām, pusfabrikātiem, mikroviļņu krāsnī pagatavotiem ēdieniem un ceptiem produktiem. Pēc iespējas atsakies no cukura un sāls. Piemēram, cukurā ir kalorijas, bet tam nav uzturvērtības, tā vietā par saldinātāju labāk izmanto medu. Ja gribas ko saldu, labāk apēd gabaliņu tumšās šokolādes.

 

Piepildi kuņģi apdomīgi!

Šīs divas svētku nedēļas ir pilnīgi pietiekams laika periods, lai kuņģis pierastu pie pārpildījuma sajūtas, tāpēc nebrīnies, ja tagad ēst vai šo to uzkost tev kārojas vairāk nekā pirms svētkiem. Rīkojies gudri! Paēd kārtīgi, taču sadali savu ēdiena porciju šādi – lielāko daļu (vismaz pusi) porcijas lai aizņem svaigi vai tvaicēti dārzeņi, kuriem klāt izvēlies liesu gaļu vai zivi. Vislabāk, ja šādi vari atteikties arī no kartupeļiem un baltajiem rīsiem. Sev piemērotu porciju iespējams teju izmērīt – zivs vai liesa gaļa varētu būt tik liels gabals, kā tava dūre, savukārt, dārzeņi tik, cik aptuveni satilpst atvērtās plaukstās. Nepapildini ēdienu ar treknām miltu mērcēm vai majonēzi! Dārzeņus un augļus droši ēd pilnu vēderu, nebaidoties, ka uzņemsi daudz lieku kaloriju.

 

Kusties vairāk!

Tieši tāpat kā pirms svētkiem, arī tagad ļoti liela nozīme ir dažādām sportiskām aktivitātēm. Ja esi ziemas aktīvās atpūtas piekritēja – lieliski! Dodies slēpot, snovot vai citādi izkustēties, izbaudot sniegu. Ja šāda veida sportošana nav tavā gaumē – iegādājies jaunu treniņu DVD vai atrodi jaunus vingrojumus internetā un ik dienu vingro mājas apstākļos. Ziemā labu artavu fiziskajam noslogojumam dos arī vienkāršas, taču raitas pastaigas. Ja pati nevari saņemties iziet laukā no siltās istabas un tā vien gribas visur pārvietoties ar kādu transporta līdzekli, sarunā pastaigāties kopā ar ģimeni vai draudzenēm. Mēģini atrast laiku, lai ik dienu aktīvi izkustētos vismaz 60 minūtes.

 

Domā pozitīvi!

Ja neesi nedz aktīva sportotāja, nedz liela dārzeņu ēdāja, nebēdā par to un necīnies pāri saviem spēkiem. Domā par to, ka svaru vari zaudēt arī neatsakoties, piemēram, no iemīļotā steika gabala un kartupeļiem. Padomā vien par to kā ēdienu pagatavot veselīgāk, ēst lēnāk un mazākām porcijām, lai maltītes laikā rastos sāta sajūta. Sportošana par ļaunu nenāk nevienam, taču, ja tevi tā neaizrauj, padomā, ko tu savā ikdienā varētu mainīt, lai tajā vismaz iekļautu vairāk kustību. Varbūt pārveido šo teikumu, lai motivētu: Kāp pa trepēm, nevis brauc ar liftu, pēc iespējas vairāk staigā ar kājām, nevis pārvietojies ar kādu no transporta līdzekļiem, esi aktīva – biežāk uzkop māju un mundrumam izmēģini kontrastdušu.

 

Lai veicas cīņā ar pēc svētku kilogramiem!


Pievienojies mums arī šajos sociālajos tīklos: