No 2018.gada 1.marta spēkā stāsies jauni noteikumi, kas krietni atvieglos auto noņemšanu “no trases” neatbilstoša tehniskā stāvokļa dēļ, vēsta TV3 raidījums Bez Tabu. Uzreiz jānomierina apzinīgie šoferi, kuri savus spēkratus allaž uztur labā tehniskā stāvoklī – jums nemainīsies pilnīgi nekas. Pārējiem gan jāpiesargās.
Kopumā 219 lpp. apjomīgajos noteikumos sīki un smalki aprakstītas prasības, kurām jāatbilst automašīnām, lai tās varētu piedalīties ceļu satiksmē, ieskaitot tuvo gaismu kūļa noliekumu pret ceļa virsmu, stāvbremzes efektivitāti un vējstiklu slotiņu stāvokli. Par šādām neatbilstībām iespējams saņemt 2.vērtējumu – līdz ar to tiek atņemta tehniskās apskates uzlīme un dots mēnesis, lai auto savestu kārtībā.
Ja tiks piešķirts 3.vērtējums, spēkratam noskrūvēs numurus un turpmākais ceļš jāmēro ar evakuatora palīdzību.
Nebūšot gan gluži tā, ka ceļu policists apturēs auto un pats meklēs visas tehniskās neatbilstības. Prakse ir šāda – automašīnu aptur ceļu policisti, bet uz vietas pārbauda Ceļu satiksmes un drošības direkcijas darbinieki. Pārbaudes galvenokārt tiek orientētas uz kravas automobiļiem, tomēr tas nenozīmē, ka atviegloti uzelpot var vieglo auto šoferīši. Šādas pārbaudes norit jau aptuveni 15 gadus, bet nu pilnveidots mehānisms, lai neatbilstošiem auto liegtu turpināt ceļu. Uz ceļa nenotiks tehniskā apskate, bet uzmanība tiks pievērsta tikai būtiskajiem defektiem.
Bet vai tas nozīmē, ka ikgadējai tehniskai apskatei nevar uzticēties? Auto eksperts Pauls Timrots skaidro, ka auto gadā tikpat labi var nobraukt 50-100 tūkstošus kilometru, divreiz nomainīt riepas vai bremžu klučus. “Tā nav, ka gada laikā mašīnai nekas nenotiek,” viņš norāda.