VAS Latvijas dzelzceļš norāda uz pretēju informāciju, kas izskanējusi medijos par traģisko negadījumu Ķegumā.
9. februārī uz Ķeguma dzelzceļa pārbrauktuves notika kravas vilciena un vieglās automašīnas VW Golf sadursme, kas izdzēsa divu cilvēku dzīvības. Bojā gāja 1946. gadā dzimis vīrietis un 1951. gadā dzimusi sieviete.
Jau vēstījām, ka LNT raidījums Degpunktā informēja, ka liktenīgajā dienā neesot strādājis ne luksafors, ne skaņas signāls pirms sliežu ceļa.
Tomēr 17. februārī Valsts akciju sabiedrības Latvijas dzelzceļš pārstāvji savā mikroblogošanas vietnes Twitter kontā nākuši klajā ar pretēju apgalvoju, uzsverot, ka medijos izskanējusī informācija neatbilstot patiesībai.
Tiek uzsvērts, ka signalizācija liktenīgajā ceturtdienā darbojusies bez traucējumiem, par to liecinot Latvijas dzelzceļš tehniskās inspekcijas arhīva dati, kas saglabājas līdzīgi kā lidmašīnām melnajā kastē.
Signalizācija Ķeguma pārbrauktuvē 9.feb. darbojās bez traucējumiem – liecina LDz Tehniskās inspekcijas arhīva dati https://t.co/yEa636xmhF
— Latvijas dzelzceļš (@VAS_LDz) February 17, 2017
VAS Latvijas dzelzceļš galvenais tehniskais inspektors Dainis Zvaners ziņai pievienotajā video ierakstā uzsvēris, izmeklēšanas komisijas rīcībā esot dati, kas liecina, ka signalizācija sadusmes brīdī esot strādājusi normālā režīmā, bez traucējumiem.
Tāpat noskaidrots, ka Latvijas dzelzceļš darbinieki negadījuma brīdī patiešām esot atradušies blakus pārbrauktuvei. Redzot, ka automašīna strauji tuvojas tai, nereaģējot uz gaismas signalizāciju un neapstājoties pie Stop zīmes, centās padot dažāda veida zīmes autovadītājam, taču nesekmīgi.
Kā norāda Zvaners, sadursme notika, jo autovadītājs ignorēja ceļu satiksmes noteikumus.
Ko par šo situāciju domā tu?