BrīvBrīdis.lv piedāvā tev iepazīties ar kūrortu pērli Maljorku!

MALJORKA: ir lielākā no Baleāru arhipelāga salām. Tās galvaspilsēta ir Palma de Maljorka jeb Palma ar 360 tūkstošiem iedzīvotāju. Sala stiepjas 100 km virzienā no austrumiem uz rietumiem un 75 km virzienā no ziemeļiem uz dienvidiem. Tās dienvidrietumu daļā atrodas Sierra de Tramuntana kalni, ar augstāko punktu Puig Mayor, kas paceļas 1445 m virs jūras līmeņa. Maljorkas centrālo daļu aizņem līdzenums, kas dienvidrietumos pāriet nelielā kalnu masīvā Sierra de Llevant, kur atrodas brīnišķīgas pludmales.

Maljorkā ir divi lieli līči, ziemeļos Bahia d’Alcudia un dienvidos Bahia d’ Palma.

Vasaras vidū šis noteikti nav galamērķis cilvēkiem, kuri necieš karstumu, jo no tā šajā salā īsti nav iespējams patverties. Maljorkas salā valda Vidusjūras baseina klimats, kas tūristiem ļauj to apmeklēt visu gadu. Ziemas ir maigas, bet vasaras ļoti karstas, ar piejūras klimatam raksturīgo mitrumu. Ja esi karstuma un saules pelžu fane, vasarā šī ir īstā vieta tev!

• Oficiālās valodas: kataloniešu un spāņu.
  • Valūta: EUR
  • Laika zona: GTM +1
  • Salas kopējais lielums: 3,640.11 km2

1. diena: Lidojums un pirmā nakts Palma de Maljorca.

Mūsu ceļojums iesākās visai interesanti. Kāpēc? Gandrīz nedēļu bijām precēts pāris un gatavojāmies uz pāris dienām aizbraukt atpūsties uz kaimiņzemi Lietuvu. Izbraucām no mājām un pēc kāda brīža vīrs pasniedza man iečekošanās biļetes uz Maljorkas reisu! Tā sākās mūsu medusmēnesis…

Devāmies uz Kauņas lidostu, jo no Latvijas nav tiešā reisa uz šo salu. Lidojums ilga 3,5 h un vienos naktī pēc vietējā laika veiksmīgi nosēdāmies Maljorkas galvaspilsētas lidostā. Izejot no šīs ēkas mūsu skatam pavērās pirmās palmas, kuras mums, latviešiem, ir īsts brīnums. Ārā bija tik silts, patīkams laiks, kas šī gada diezgan vēsajai Latvijas vasarai nebūt nelīdzinājās. Iekāpām vietējā autobusā un no lidostas devāmies galvaspilsētas virzienā. Tuvojoties pilsētas centram, ielās parādījās arvien vairāk un vairāk cilvēku, īsta nakts dzīve. Palma negulēja!

Izkāpām no autobusa un sākām meklēt viesnīcu. Un šeit arī sākās pirmie piedzīvojumi, jo pēc vairāku stundu izmisīgiem meklējumiem visur saņēmām līdzīgu atbildi: „Esam pārpildīti, brīvu vietu nav!” Pat piecu un vairākstāvu lielās viesnīcas, neatkarīgi no to zvaigžņu skaita, bija pilnas ar tūristiem. Mēs sapratām, ko nozīmē doties uz vienu no pasaules labākajiem kūrortiem aktīvākās tūrisma sezonas laikā! Mēs bijām divi izmisuši, lidojuma nogurdināti latvieši, klīstot pa naksnīgajām ielām. Tad mums beidzot paveicās, atradām ļoti labu trīszvaigžņu viesnīcu, kurā pārguruši beidzot ienācām numuriņā. Izgājām uz balkona un no 11. stāva pavērās burvīgs, naksnīgs skats uz pilsētu – pašā Vidusjūras malā. Gaiss bija ļoti silts, pat smags un varējām sajust pilsētas naksnīgo pulsāciju. Sākām internetā pētīt, kur tad īsti esam nokļuvuši, ko mums nākamajā dienā noteikti vajadzētu apskatīt. Pēc cilvēku komentāriem un ieteikumiem internetā secinājām, ka visprātīgākais veids, kā pēc iespējas labāk pa šīm dienām apskatīt eksotisko salu ir noīrēt auto. Ar šādu domu arī devāmies gulēt. Bija jau gandrīz 6 no rīta.

2. diena. Traucoties ar auto pa kalnaino Maljorkas daļu!

Vai tā bija sagadīšanās vai likteņa pirksts, taču pavisam netālu, viena kvartāla attālumā no mūsu naktsmājām, atradām auto nomu. Nomas saimniece mums paskaidroja un uz kartes norādīja, ka viena Maljorkas daļa ir kalnaina, taču otra līdzena ar neskaitāmām pludmalēm, nolēmām, ka sāksim ar līdzenumiem, jo pēc iespējas drīzāk vēlējāmies pagozēties saulītē. Piestājām netālā pilsētiņā, kur pabrokastojām un tad devāmies uz pavisam nelielu, mākslīgi izveidotu pludmalīti. Tā bija pirmā pelde Vidusjūrā, ūdens bija neaprakstāmi silts un, protams, sāļš! Pēc laika nolēmām doties tālāk. Ceļš sāka vest arvien augstāk un augstāk kalnos, un mēs drīz vien atskārtām, ka esam nepareizi skatījušies kartē un ieceri par līdzenumiem nācās aizmirst. Ceļu kvalitāte bija ļoti laba, mašīnu uz tiem ļoti daudz un gandrīz visas no tām bija tūristu iznomātas, to ātri sapratām, ka šeit tā ir ierasta prakse.

Krietnu laiku braukuši pa līkumainajiem Maljorkas ceļiem, nolēmām, ka jāmeklē nakts pieturvieta. Sekojot ceļu norādēm devāmies Soller virzienā. Tā bija ārkārtīgi skaista vieta ar pludmali un jahtu piestātni, kurā lepni gozējās ļoti dārgi ūdens transporta līdzekļi. Gar piestātni bija izvietoti krodziņi un ēstuves, pa pilsētiņu kursēja senlaicīgs vilciens, katru reizi pārpildīts ar tūristiem, kas bija iemesls, kāpēc izlēmām neizmēģināt tā pakalpojumus. Pagulšņājām pludmalē un jau laicīgi nolēmām, ka šo nakti pārlaidīsim mašīnā, tā bija daļa no mūsu piedzīvojuma. Satumstot devāmies pastaigāties, apskatījāmies jahtas, turpat ūdens tuvumā nobaudījām vīnu. Runājāmies un pētījām garām ejošos cilvēkus.

Devāmies vakariņot, lai pirmo reizi nobaudītu tradicionālo spāņu paelju. Izvēlējāmies paella mixta, kurā bija rīsi, dārzeņi, jūras veltes un gaļa, kuru pasniedza pēc labākajām tradīcijām uz speciālas pannas. Izbaidījuši gardo spāņu ēdienu, devāmies uz savu naktsmītni, lai uzkrātu spēkus nākamās dienas piedzīvojumiem.

3. diena. Trakais brauciens pa Sa Calobra, Puig Mayor un nakts Alcudia.

No rīta pasauļojāmies un, dienas karstumā, devāmies tālāk. Vietējā veikaliņā nopirkām arbūza pusi un to gardu muti notiesājām. Kāda tam bija garša – neaprakstāma!

Ceļš kļuva arvien līkumaināks, veda augstāk un augstāk Sierra de Tramuntana kalnā. Nokļuvām līdz norādei – Sa Calobra un līdzīgi kā to darīja arī citas tūristu mašīnas braucām turp. Cēlāmies atkal augstāk un ceļš kļuva arīdzan šaurāks, līdz mūsu skatam pavērās ļoti stāva līkumaina ceļa čūska lejup no kalna smailes, tā vijās gan augstāk, gan atkal zemāk. Biju nobijusies, jo ik pa gabaliņam mums pretī brauca lielie tūristu autobusi, reizēm mums pat vajadzēja pabraukt atpakaļgaitā, lai varētu tikt mums garām. Kādā līkumā pēkšņi uz ceļa parādījās trīs kazas, kuras nenobijušās, devās atpakaļ uz ceļmalu, lai mielotos ar zāli. Līkumotais ceļš beidzās, mēs bijām tikuši līdz pašai apakšai un, cenšoties nedomāt par atpakaļceļu, devāmies ūdens virzienā. Līdām pa brikšņiem, līdz mūsu priekšā pavērās ļoti zils ūdens un ļoti skaista, akmeņaina pludmale. Šis skaistums noteikti bija tā vērts, lai pārvarētu bailes…

Atpakaļceļš jau bija vieglāks un netālu, paveroties zili zaļajā skaistumā visapkārt, ieraudzījām norādi Puig Major – augstāko salas punktu – 1445 m virs jūras līmeņa. Sasniedzot šo vietu mūsu tālākais ceļš veda pa līdzenākiem ziemeļu plašumiem – Alcudia virzienā. Tas ir slavens atpūtas kūrorts salas ziemeļu pusē ar ļoti skaistu, 14 km garu smilšainu, platu pludmali. Šeit mēs tikpat kā nelīdām laukā no siltā ūdens. Vakarā pastaigājāmies pa pilsētiņu, nesteidzīgi tērzējām pludmalē, baudot silto vakara vēju un divvientulību.

Nolēmām, ka šo nakti atkal pārlaidīsim auto. Netālu no mūsu pieturvietas bija kāda pirātu viesnīca, kurā notika ballīte un, mums par lielu izbrīnu, sadzirdējām mūsu grupas „Pirates of the sea” Eirovīzijas dziesmu – „Wolves of the sea.”

4. diena. No Porto Cristo līdz Colonia Sant Jordi.

Tālāk ceļš mūs veda cauri daudzām pilsētiņām, līdz nokļuvām Porto Cristo – mazā, taču ļoti skaistā vietā. Pludmalē norisinājās vietējā mēroga pludmales volejbola sacensības, kuras, gulšņājot smiltīs, arī noskatījāmies. Vakarpusē apskatījām pilsētu, pasēdējām parkā un nolēmām, ka dosimies uz mūsu nākamo galamērķi, lai sameklētu viesnīcu, izgulētos un no paša rīta būtu gatavi turpināt apskatīt Maljorku. Mūsu ceļš veda uz Colonia Sant Jordi. Ieradāmies tajā, taču par nelaimi, šajā populārajā tūristu galamērķī viesnīcas bija pārpildītas. Ar ēkas darbinieku sarunājām, ka agri no rīta būsim klāt, lai tiktu kādā no numuriņiem. Nakti pārlaidām mašīnā, uzlikuši modinātāju, lai dabūtu numuriņu!

5. diena. Pasaules labākā pludmale un nakts Colonia Sant Jordi.

Mums paveicās un jau pēc mirkļa iekārtojāmies istabiņā, pašā Vidussjūras krastā. Atpūtāmies un, paklausot viesnīcas darbinieku ieteikumam, devāmies (kā teica viņi) uz pasaules labāko pludmali – Platja Es Trenc. Vidusjūra bangoja pamatīgos viļņos. Tā pavadījām dienu gulšņājot saulē, peldoties jūrā, kuras spēks dažbrīd gāza nost no kājām, spēlējām tenisu un baudījām silto, saulaino dienu.

Pirms atgriezties pilsētā, nolēmām aizbraukt līdz vietējam lielveikalam. Produktu klāsts bija līdzīgs Latvijas veikalu piedāvājumam, taču noteikti atšķīrās gaļas stends ar trušu kautķermeņiem un dažādiem dīvainiem, mums nezināmiem gaļas veidiem un plašo jūras velšu klāstu.

Atgriežoties Colonia Santa Jordi atpūtāmies un satumstot, devāmies aplūkot pilsētu. Tā bija pilna cilvēku, visapkārt skanēja mūzika un ļaudis pulcējās, lai aplūkotu dažādus priekšnesumus. Mēs nolēmām aizbēgt no šīs burzmas, pasēdējām kādā šķērsieliņas bāriņā. Viesmīlis, kungs gados, jokoja un pie blakus galdiņa pat rādīja dažādus kāršu trikus. Ārā bija patīkami silts, cilvēki visapkārt smaidīgi un priecīgi!

6. diena. Arenal.

No rīta, labi pabrokastojuši, devāmies tālāk. Nokļuvām Arenal, pilsētā – netālu no galvaspilsētas ar aktīvu dzīvi dienā un naktī. Ātri atradām ļoti pievilcīgu viesnīcu, par Maljorkai netipiski zemu cenu un devāmies uz pludmali. Atšķirībā no citām vietām šeit bija ļoti tālu jāiet ūdenī, lai sasniegtu peldēšanai vajadzīgo dziļumu, taču ūdens bija ļoti dzidrs un silts. Tā pavadījām dienu un vakarā pēc pusdienām viesnīcā, atgriezāmies centrā, lai pastaigātos, iegādātos dažus suvenīrus, kuri šeit bija ļoti dažādās cenās. Salīdzinot ar citām valstīm, kurās līdz šim esam bijuši, piemēram, magnētiņi ar salas simboliku vai attēliem bija krietni lētāki nekā citur.

7. diena. Atpakaļ Palma de Maljorka. Pēdējā diena Maljorkā!

No rīta cēlāmies agri, pabrokastojām un braucām atpakaļ uz Palmu. Atdevām mašīnu un gājām uz viesnīcu, kurā palikām pirmo nakti. Nolikām mantas un ar sabiedrisko transportu braucām uz netālu esošo pludmali. Ūdens tajā bija krietni dziļāks un zilāks nekā ierasts. Šeit pavadījām pāris pēdējas stundas Maljorkas pludmalē, tad atgriezāmies pilsētas centrā. Pēdējā vakarā nesteidzāmies atgriezties viesnīcā, pavakariņojām un pastaigājāmies pa sakaisto, naksnīgo pilsētu.

Līdz pat vēlai naktij klīdām pa ielām un atgriežoties viesnīcā, vēl pasēdējām uz balkona, lai pēdējo reizi izbaudītu burvīgo skatu, tad devāmies gulēt, lai pilni visdažādāko iespaidu nākamajā dienā lidotu mājās.

IETEIKUMI CEĻOJOT UZ MALJORKU:

• Ja zini angļu vai vācu valodu spēsi salā brīvi komunicēt.
  • Noteikti paņem līdzi apavus, ar kuriem var peldēties, jo salā ir visdažādākās pludmales, sākot ar pavisam mežonīgām, akmeņainām līdz smalku smiltiņu liedagiem bez akmeņiem ūdenī.
  • Neaizmirsti par saules aizsarglīdzekļiem un kādu galvassegu, bez šīm mantām vari iedzīvoties nepatīkamos piedzīvojumos!
  • Ievēro kāds karogs plīvo pludmalē. Ja tas ir sarkans – peldēt aizliegts, dzeltens – atrasties ūdenī ir bīstami, zaļš – peldēties atļauts, oranžs – tornī nav glābēja.
  • Pludmalēs, pat ja neredzi nevienu, kas iekasētu naudu par zviļņiem, tie ir par maksu. Mēs tos neiznomājām, jo kā jau esam pieraduši tepat Latvijā, gulējām smiltiņās. Ja nemaldos zviļņa īre bija no 5 līdz 10 euro.
  • Noīrē mašīnu, jo šis ir vislabākais un arī ekonomiskākais veids kā apskatīt pēc iespējas vairāk no Maljorkas. Ar autobusu šos attālumus būs grūti pārvarēt, tas būs arī materiāli neizdevīgi, jo autobusu biļetes Maljorkā ir dārgas.
  • Šī sala noteikti ir īstens naktsdzīves tīkotāju galamērķis. Vieta, kur satikt interesantus cilvēkus un labi pavadīt laiku.
  • Maljorkā jebkurā sabiedriskā vietā var brīvi lietot alkoholu, pat pludmalē.
  • Maljorkā ļoti populārs ir sava veida pludmales teniss, ar cietām, koka raketēm un smagu bumbiņu, lai vējā šo spēli varētu brīvi spēlēt. Tā nemaksā dārgi un ir lielisks veids kā pavadīt laiku pludmalē, jo nogulēt karstajā saulē ilglaicīgi nav viegli.
  • Vietējos tirdziņos un suvenīru veikalos droši kaulējies!

Pēcvārds

Nav iespējams vārdiem aprakstīt šīs sajūtas, krāsas un smaržas, kuras tur sajutām. Visas dienas, kuras tur pavadījām debesis bija zilas, tajās gozējās spoža saule un laiks bija silts, pat karsts. Visapkārt palmas un ļoti koši rozā, oranži un balti ziedoši krūmi, kaktusi un augļu koki. No klinšu augstuma debeszila Vidusjūra, zaļā un zilā pārbagātība dabā. Dažādi apskates objekti pa ceļam – skatu torņi kalnos un jaukas kafejnīciņas krauju malās. Vakaros izgaismotas piekrastes viesnīciņas un restorāni. Smalku smilšu pludmales un mežonīgi akmeņaini liedagi. Tādu mēs iepazinām Maljorku!

Sabiedrība

Foto:Freely.es

Anglijas latviete dzimtenē pēkšņi tiek pie lielas naudas

Sestdien, 27. februārī, kāda kundze no Talsiem, kas patlaban dzīvo un strādā par pavāri Lielbritānijā, Simtgades loterijā...
Vilis Bukšs

Parādās pavisam jaunas ziņas par laiku brīvdienās un nākamnedēļ

Piektdien, kā arī nedēļas nogalē daudzviet gaidāms sniegs, slapjš sniegs, brīžiem snigs stipri. Gaidāms arī...

Māte apstiprina: Midltone mazuļa gaidībās

Priecīgas ziņas Midltonu ģimenē. Kembridžas hercogienes Keitas Midltones māsa Pipa Midltone ir otrā mazuļa gaidībās,...
Foto:Pexels.com/CC

Pirms 40 gadiem par izvarošanu notiesāts kurzemnieks aizskāris savu mazmeitu

Valsts policijas Kurzemes reģiona pārvaldes Saldus iecirknī tika saņemta informācija par to, ka kāda meitene,...

99 gadus vecais princis FIlips pārcietis sarežģītu operāciju

Lielbritānijas karalienes Elizabetes II vīrs Princis Filips (99) pēdējā laikā nav manīts sabiedrībā, tāpēc tas...

Trešdien 646 jauni Covid-19 gadījumi un 12 mirušie, tostarp četrdesmitgadnieks; 762 ārstējas slimnīcās

Slimību profilakses un kontroles centrs (SPKC) ceturtdien vēsta, ka aizvadītajā diennaktī konstatēti vēl 646 jauni...

Horoskopi un Testi

Foto:Unsplash.com/Gabor Juhasz/CC

Tavs horoskops veiksmīgai dienai – 5. marts

Šajā laikā visām horoskopa zīmēm vairāk jāmēģina iekļauties savos plānos, lai produktīvi apmierinātu savas vajadzības....

Tavs horoskops veiksmīgai dienai – 4. marts

Zīmēm, kurām pēdējā laikā bijušas grūtības ar stūrgalvību un ieslīgšanu rutīnā, šodien varētu izdoties no...
Pexels.com/CC

Tavs horoskops veiksmīgai dienai – 3. marts

Šodien vairāk laika vajadzētu pavadīt savās mājās un veltīt laiku tam, lai vairotu prieku un...

Horoskopa zīmes, kurām MARTS būs īpaši veiksmīgs

Uzzini, kuras dienas šomēnes zvaigznēs tev ir ierakstītas pozitīvās krāsās, bet kuras iezīmē, ka jābūt...
Foto:Flickr.com/Eric Lynch/CC

Tavs horoskops veiksmīgai dienai – 2. marts

Šodien daudziem cilvēkiem tā vien būs gaisā jūtama mīlestība. Iespējams, šodien daudzi cilvēki spēs savienoties...

Tavs horoskops veiksmīgai dienai – 1. marts

Par ļaunu nenāks piesardzība, jo īpaši, ja esi sācis domāt par jauniem projektiem. Ko vēl...

Mājai un Dārzam

Vilis Bukšs

Parādās pavisam jaunas ziņas par laiku brīvdienās un nākamnedēļ

Trešdien un ceturtdien rūpīgi jāvēro laiks – varēs pateikt, kāds būs rudens un nākamā ziema

Pazīstamais dabas laika zīmju vērotājs Vilis Bukšs no Viļakas puses savā "Twitter" kontā stāsta, kādēļ...

Sinoptiķi brīdina par apstākļiem tuvākajās dienās

Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas centra sinoptiķi izplatījuši brīdinājumu par paaugstinātu ūdens līmeni daudzviet Latvijā. Februāra...