Neapšaubāmi, apgriešanās braukšanai pretējā virzienā allaž ir bīstams manevrs un prasa lielu koncentrēšanos, īpaši, ja šoferim jāšķērso trīs joslas ar dzīvu satiksmi. Tieši šāda ir situācija Rīgas “melnajā punktā” pie t/c Mols, kur avārijas notiek teju katru nedēļu. Rīgas domes Satiksmes departamentā (RDSD) norāda – pie šīs situācijas vainojami arī blakus esošie lielveikali, vēsta LNT Degpunktā.
Pagājušajā gadā šajā vietā notikuši vismaz 43 satiksmes negadījumi ar desmitiem apskādētu auto. Šim skaitlim vēl jāpievieno avārijas, kad šoferi vienkārši aizpildījuši saskaņotos paziņojumus un nav saukuši palīgā likumsargus.
Bēdīgais pagrieziens beidzot nonācis arī RDSD redzeslokā. Tur norāda – problēma radusies jaunuzbūvētā veikala Depo dēļ. Kad turpat blakus cēla Depo lielveikalu, līgums paredzēja arī īpašas apgriešanās rampas izbūvi, kas nav noticis.
Tomēr kā norāda Degpunktā, visticamāk, šī veikala pārstāvji nemaz nav jānostāda grēkāža lomā, jo pārsvarā negadījumos iekļūstot pircēji, kuri izbrauc no lielveikala Mols. Braucot ārā no Depo, šāds apgriešanās manevrs praksē nemaz neesot īstenojams.
Degpunktā atgādina, ka patiesībā visērtākais, ātrākais un drošākais veids kā no Krasta ielas lielveikaliem doties Ķengaraga virzienā, ir izmantot ar luksoforiem regulējamo krustojumu pie Mola.
RDSD pasūtījis satiksmes plūsmas skaitīšanu, kur skatīsies, cik auto veic apgriešanās manevru braucot pa Krasta ielu no Dienvidu tilta puses, un cik, izbraucot no mazajām šķērsielām pie lielveikaliem.
Degpunktā komandai ir savi ieteikumi – novilkt nepārtrauktu līniju, kas neļautu no ieskriešanās joslas nogriezties pa kreisi. Ja ar to nav gana, tad pagarināt sadalošo joslu, tādējādi fiziski liedzot šādu bīstamu manevru. Lūkosim, ko izpētīs un kā rīkosies RDSD, bet šoferīšus tikmēr šajā vietā aicinām ievērot maksimālu piesardzību!