Pieaugot  lietotāju skaitam, kas bloķē reklāmas interneta pārlūkos, Google sadarbībā ar 16 uzņēmumiem, ir veikuši apjomīgu pētījumu, kura rezultātā ir izkristalizējies, kuras reklāmas klasificējas kā kaitinošas. Balstoties uz šo pētījumu, tiks pieņemtas normas un ar vairākiem kaitinošiem reklāmas formātiem nākamajā gadā vairs nebūs jāsaskaras. Par digitālā mārketinga tendencēm stāsta digitālā mārketinga Triple20 dibinātāja un vadītāja, Biznesa augstskolas Turība absolvente Līga Strazdiņa.

 

 

Šobrīd digitālajā mārketingā ir divas tendences. Viena no tendencēm ir pieaugošais lietotāju skaits, kas bloķē reklāmas interneta pārlūkos. Šobrīd pasaulē 11% no interneta lietotājiem izmanto AdBlock (Latvijā pat 17%), kas ir liela problēma reklāmas industrijai. Tāpēc Google sadarbībā ar 16 uzņēmumiem, t.sk. Facebook un Interaktīvās reklāmas biroju  (Interactive Advertising Bureau IAB) ir veikuši apjomīgu pētījumu, kura rezultātā ir izkristalizējies, kuras reklāmas klasificējas kā kaitinošas. Balstoties uz šo pētījumu, no nākamā gada Chrome interneta pārlūkā (Latvijā 60% lieto tieši Chrome pārlūku) tiks bloķēti vairāki reklāmas risinājumi ar mērķi padarīt reklāmas vidi patīkamāku lietotājam, lai nebūtu vēlmes izmantot AdBlock.

 

 

Kā piemēru kaitinošai reklāmai varu minēt pop-up bannerus, ievadlapas bannerus ar lejupejošu laika atskaiti, baneri, kuri aizklāj saturu un citi.

 

 

Viss iet uz to, ka reklāma lielajos medijos tiks pārdota automatizēti

 

 

Otra tendence, kas ieskicējas, ir automatizācija. 2015. gadā aprīlī tika aktivizēts pirmais cilvēka izskatam un uzvedībai līdzīgais robots Sophie, kas šī gada beigās uzstājās publikas priekšā. Šogad Bils Geits (Bill Gates) kādā intervijā pareģoja, ka neskaitāmas darba pozīcijas tiks pakļautas automatizācijai jeb robotiem. Šī gada septembrī notika pirmā operācija zobārstniecībā, kur galveno operācijas uzdevumu veica robota rokas. Reklāmas industrijā automatizācija ir Programmatic. Kā piemērus automatizācijai jeb Programmatic varu minēt Google displeja tīklu un Facebook reklāmas izvietošanas veidu. Lai izvietotu reklāmu Facebook vai Google displeja tīklā, mums nepieciešams tikai kreatīvais materiāls un jāizvēlas auditorija, kuru sasniegt. Šajā procesā jāuzsver divas priekšrocības – aģentūrai nav jāvienojas pa tiešo ar mediju – kur, cik ilgi, par kādu cenu reklāma tiks izvietota un, otrs, reklāmdevēja budžets tiek izmantos efektīvāk, jo reklāmas segmentēšanas iespējas ir ļoti precīzas.  Šobrīd viss iet uz to, ka arī reklāma lielajos medijos tiks pārdota šādā veidā. Tas jau notiek, tikai Latvijā vēl mazos apjomos.

 

 

Salīdzinājumam varu minēt, ka Amerikā 78% no visiem digitālajiem mediju budžetiem tiek apgūti caur Programmatic. Amerikā pēc šādiem principiem tiek plānotas pat TV reklāmas – jāsaka gan, ka pagaidām tie ir vien 6% no visiem reklāmas budžetiem. Programmatic TV plānošana nozīmē efektīvāk monetizēts TV saturs, lietotājam atbilstoša reklāma atbilstošā momentā, iespēja mērīt un analizēt izvietotās reklāmas.

 

 

Ienākot jaunajām tendencēm, manuprāt, reklāmas specialista loma būs vairāk būt stratēģim un “diriģēt” reklāmas kampaņu starp visām automatizācijas platformām.

 

 

Rakstu sagatavoja Biznesa augstskolas Turība sabiedrisko attiecību speciāliste Elīna Šķēle.

 

 

Sabiedrība

Policija atklāj skumju stāstu, kas risinājies Daugavpils ielās: šausmīgā nāvē miris cilvēks

  Valsts policijas Latgales reģiona pārvalde vēsta par šausmīgiem notikumiem uz ielas Daugavpilī. 2021. gada 14. jūnijā...

Izskan lieli jaunumi par mūsu vienīgo Eirovīzijas uzvarētāju Mariju Naumovu

  15. jūnijā Latvijas Nacionālais vēstures muzejs saņēma dāvinājumu no Marijas Naumovas – dziedātāja nodeva muzejam...
Valsts policijas Kurzemes reģiona pārvalde

Pierīgā pazudusi jauna sieviete ar mazu meitiņu

  Valsts policijas Rīgas reģiona pārvalde meklē bezvēsts pazudušo 2000. gadā dzimušo Aivu Treibergu, kura šā...
AP

Jelgavas pusē gados jauns pāris iedzer un sakašķējas – viss beidzas ar lielu nelaimi

  Šī gada 11. jūnijā Jelgavas novadā tika konstatēts sievietes līķis ar vardarbīgas nāves pazīmēm. Policijā...

Diemžēl Rīgā risinājušies traģiski notikumi

  Teju katru dienu pēdējās divās nedēļās saņemti ziņojumi par traģiskiem negadījumiem uz ceļiem. Diemžēl pirmdiena,...
Foto:Flickr.com/Michael Simmons/CC

Aizturēta sieviete, kura radīja ažiotāžu, ka jebkurš cilvēks “bezdarbniekos” var saņemt 130 eiro

  Pagājušajā mēnesī Valsts policijas Kibernoziegumu apkarošanas nodaļas amatpersonas par viltus ziņas izplatīšanu, kā rezultātā tika...

Horoskopi un Testi

Tavs horoskops veiksmīgai dienai – 15. jūnijs

  Dienas pirmā puse nesīs daudz prieka un optimisma. Būsi emocionāls un labprāt citiem atklāsi savas...
Foto:Flickr.com/Tommy Clark/CC

Tavs horoskops veiksmīgai dienai – 14. jūnijs

  Pretēji vakardienai, kad vēlējies uzbrukt jebkuram atšķirīga viedokļa paudējam, šodien vairāk vēlēsies vienkārši dalīties ar...
Foto:De-mmim.blogspot.com

Tavs horoskops veiksmīgai dienai – 13. jūnijs

  Pirms uzsāc oponēt kāda izteiktajam viedoklim, padomā divreiz, vai tiešām tas ir nepieciešams un būs...
pixshark.com

Tavs horoskops veiksmīgai nedēļai: 14.-20. jūnijs

  Jūnijs rit pilnā sparā! Daba jau teju sasniegusi savu pilnbriedu - viss zied un zaļo!...

Tavs horoskops veiksmīgai dienai – 12. jūnijs

  Visai lielu iespaidu šī brīža zvaigžņu stāvoklis atstās uz tiem, kuri paši par sevi jau...
Foto:Flickr.com/Susanne Nilsson/CC

Tavs horoskops veiksmīgai dienai – 11. jūnijs

  Vadies pēc līdz šim gūtās dzīves pieredzes, lai atrastu sev piemērotāko veidu, kā izmantot šī...

Mājai un Dārzam

Bricis neiepriecina – Latvijai tuvojas lielākais karstuma vilnis pēdējos gados

  Nedēļas nogalē sāksies lielākais karstuma vilnis pēdējos divos gados, sarunā ar raidījumu "Rīta Panorāma" pastāstīja...

Parādās jaunas ziņas par laiku tuvākajās dienās

  Tuvākajā nedēļā laika apstākļus galvenokārt noteiks anticiklonu darbība - laiks būs lielākoties sauss un saulains,...
Publicitātes foto

Latvijai tuvojas karstuma vilnis – vai tveice saglabāsies arī Jāņos?

  Sinoptiķis Jānis Trallis savā "Twitter" kontā aplūkojis prognozes nākamajai nedēļai. "Nākamās nedēļas otrajā pusē Latvijā sāksies...