Pieaugot  lietotāju skaitam, kas bloķē reklāmas interneta pārlūkos, Google sadarbībā ar 16 uzņēmumiem, ir veikuši apjomīgu pētījumu, kura rezultātā ir izkristalizējies, kuras reklāmas klasificējas kā kaitinošas. Balstoties uz šo pētījumu, tiks pieņemtas normas un ar vairākiem kaitinošiem reklāmas formātiem nākamajā gadā vairs nebūs jāsaskaras. Par digitālā mārketinga tendencēm stāsta digitālā mārketinga Triple20 dibinātāja un vadītāja, Biznesa augstskolas Turība absolvente Līga Strazdiņa.

 

 

Šobrīd digitālajā mārketingā ir divas tendences. Viena no tendencēm ir pieaugošais lietotāju skaits, kas bloķē reklāmas interneta pārlūkos. Šobrīd pasaulē 11% no interneta lietotājiem izmanto AdBlock (Latvijā pat 17%), kas ir liela problēma reklāmas industrijai. Tāpēc Google sadarbībā ar 16 uzņēmumiem, t.sk. Facebook un Interaktīvās reklāmas biroju  (Interactive Advertising Bureau IAB) ir veikuši apjomīgu pētījumu, kura rezultātā ir izkristalizējies, kuras reklāmas klasificējas kā kaitinošas. Balstoties uz šo pētījumu, no nākamā gada Chrome interneta pārlūkā (Latvijā 60% lieto tieši Chrome pārlūku) tiks bloķēti vairāki reklāmas risinājumi ar mērķi padarīt reklāmas vidi patīkamāku lietotājam, lai nebūtu vēlmes izmantot AdBlock.

 

 

Kā piemēru kaitinošai reklāmai varu minēt pop-up bannerus, ievadlapas bannerus ar lejupejošu laika atskaiti, baneri, kuri aizklāj saturu un citi.

 

 

Viss iet uz to, ka reklāma lielajos medijos tiks pārdota automatizēti

 

 

Otra tendence, kas ieskicējas, ir automatizācija. 2015. gadā aprīlī tika aktivizēts pirmais cilvēka izskatam un uzvedībai līdzīgais robots Sophie, kas šī gada beigās uzstājās publikas priekšā. Šogad Bils Geits (Bill Gates) kādā intervijā pareģoja, ka neskaitāmas darba pozīcijas tiks pakļautas automatizācijai jeb robotiem. Šī gada septembrī notika pirmā operācija zobārstniecībā, kur galveno operācijas uzdevumu veica robota rokas. Reklāmas industrijā automatizācija ir Programmatic. Kā piemērus automatizācijai jeb Programmatic varu minēt Google displeja tīklu un Facebook reklāmas izvietošanas veidu. Lai izvietotu reklāmu Facebook vai Google displeja tīklā, mums nepieciešams tikai kreatīvais materiāls un jāizvēlas auditorija, kuru sasniegt. Šajā procesā jāuzsver divas priekšrocības – aģentūrai nav jāvienojas pa tiešo ar mediju – kur, cik ilgi, par kādu cenu reklāma tiks izvietota un, otrs, reklāmdevēja budžets tiek izmantos efektīvāk, jo reklāmas segmentēšanas iespējas ir ļoti precīzas.  Šobrīd viss iet uz to, ka arī reklāma lielajos medijos tiks pārdota šādā veidā. Tas jau notiek, tikai Latvijā vēl mazos apjomos.

 

 

Salīdzinājumam varu minēt, ka Amerikā 78% no visiem digitālajiem mediju budžetiem tiek apgūti caur Programmatic. Amerikā pēc šādiem principiem tiek plānotas pat TV reklāmas – jāsaka gan, ka pagaidām tie ir vien 6% no visiem reklāmas budžetiem. Programmatic TV plānošana nozīmē efektīvāk monetizēts TV saturs, lietotājam atbilstoša reklāma atbilstošā momentā, iespēja mērīt un analizēt izvietotās reklāmas.

 

 

Ienākot jaunajām tendencēm, manuprāt, reklāmas specialista loma būs vairāk būt stratēģim un “diriģēt” reklāmas kampaņu starp visām automatizācijas platformām.

 

 

Rakstu sagatavoja Biznesa augstskolas Turība sabiedrisko attiecību speciāliste Elīna Šķēle.

 

 

Sabiedrība

Magone 41. dzimšanas dienā saņem pavisam negaidītu dāvanu – VIDEO

  STV šova "Slavenības. Bez filtra" vadošā zvaigzne Magone jautrā kompānijā nosvin savu dzimšanas dienu –...
Foto:Pexels.com/Adam Kontor/CC

Iepriecinošas vēstis par laiku brīvdienās un nākamnedēļ

  Pirmajos jūlija datumos vēl daudzviet saglabāsies karsts laiks, bet, iesākoties jaunai darba nedēļai, pakāpeniski gan...

“Melnā” ceturtdiena vairākiem šoferīšiem Rīgā – VIDEO

  Kā liecina vietnē "Sadursme" ievietotie aculiecinieku video, vairākiem šoferiem Rīgā šī ceturtdiena izvērtusies ļoti neveiksmīga. Uz...

Estrādes leģenda Igo piedzīvo aizkustinošu brīdi

  Trešdien, 29.jūnijā, ar vērienīgu koncertu atjaunotajā Liepājas koncertdārzā "Pūt, vējiņi!" tika svinēta leģendārā dziedātāja Igo...

Nopietni brīdina par laiku tuvākajās dienās

  Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas centrs brīdina par karstumu un ugunsbīstamību. Tuvākajās dienās (30.06. -02.07.2022.) Latvijā...

Pēc mazās Evitas nāves Siguldas novada dome nāk klajā ar paziņojumu

  Lai uzlabotu drošību Siguldas oficiālajā peldvietā pie Gaujas, 29. jūnijā Siguldas novada pašvaldība nolēmusi iegādāties...

Horoskopi un Testi

pixabay.com

Tavs horoskops veiksmīgai dienai – 1. jūlijs

  Kopumā šī diena solās būt visai mierīga. Daudziem būs iespējas atbrīvoties no emocionāla rakstura važām....

Tavs horoskops veiksmīgai dienai – 30. jūnijs

  Kopumā šodien viss notiks uz pozitīva viļņa un būs iespējams dažādus trūkumus paslēpt vai pārvērst...
Foto:Amazingpicturesforall.blogspot.com

Tavs horoskops veiksmīgai dienai – 29. jūnijs

  Dienas pirmā puse solās būt visai nemierīga. Iespējamas biežas garastāvokļa svārstības, kas var izraisīt dažādu,...

Tavs horoskops veiksmīgai dienai – 28. jūnijs

  Dienas pirmā puse visai produktīva mājsaimniecības darbiem. Tos paveiksi rūpīgi un tas dos lielu gandarījumu....

10 lietas, kas padara traku katras horoskopa zīmes pārstāvi

Vai zini, kas ir tās lietas, kas visvairāk kaitina katru horoskopa zīmi? Katrai zīmei šādu...

Tavs horoskops veiksmīgai dienai – 27. jūnijs

Šodien nāksies pievērsties jautājumu risināšanai, kas skar romantisko dzīvi. Tāpat iespējams, ka būs nepieciešams pieņemt...

Mājai un Dārzam

Foto:Pexels.com/Adam Kontor/CC

Iepriecinošas vēstis par laiku brīvdienās un nākamnedēļ

  Pirmajos jūlija datumos vēl daudzviet saglabāsies karsts laiks, bet, iesākoties jaunai darba nedēļai, pakāpeniski gan...

Nopietni brīdina par laiku tuvākajās dienās

  Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas centrs brīdina par karstumu un ugunsbīstamību. Tuvākajās dienās (30.06. -02.07.2022.) Latvijā...

Nopietni brīdina par laiku trešdienas vakarā

  Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas centrs izplatījis oranžo brīdinājumu par karstumu no trešdienas līdz sestdienai...