Rita SEB bankas bankomātā iemaksājusi 80 eiro – četras 20 eiro banknotes. Liels bijis viņas pārsteigums, ka aptuveni divas nedēļas vēlāk kontu pārbaudot, naudas tajā nav bijis, vēsta TV3 Bez tabu.
Bankomāts pieņēmis karti, naudu, parādījis summu 80 eiro, Rita nospiedusi attiecīgos taustiņus, lai pārskaitītu naudiņu uz kontu un saņemtu čeku. Tobrīd nelielajā telpā noraustījusies elektrība, tomēr tas sākotnēji sievietes uzmanību nav pievērsis. Bankomāts ilgi “domājis”, līdz atdota Ritas karte, bet čeka gan nav bijis. Līdz šim Rita konkrētajā bankomātā naudiņu iemaksājusi vairākas reizes mēnesī, viss bijis kārtībā.
Vēl vairāk – naudas ne tikai nav, bet bankas sistēma nemaz nav reģistrēts, ka Rita vispār būtu bankomātā ielikusi savu kārti un veikusi kādu darījumu. Divreiz veikts automāta audits, naudas pārpalikums nav konstatēts. Videonovērošana? Tāda, protams, ir katrā filiālē, arī paši bankomāti aprīkoti ar novērošanas kamerām, bet SEB banka nevēlas precizēt, vai konkrētais gadījums varētu būt fiksēts ar kameras aci. Turklāt ieraksti glabājoties maksimums mēnesi, divus, pirms tiek izdzēsti.
Noprotams, ka Ritas vienīgā iespēja ir vērsties pie Komercbanku asociācijas ombūda ar sūdzību vai pie Patērētāju tiesību aizsardzības centra speciālistiem.