LNT raidījums “Degpunktā” vēsta par trešdien, 12. jūnijā, notikušu incidentu, kurā Rīgas lidostā avārijas piezemēšanos nācās veikt kompānijas “airBaltic” lidmašīnai.
Reiss uz Odesu bijis paredzēts plkst. 23.45. Pacelšanās laikā labajā pusē atskanējis blīkšķis un sākusies vibrācija – vēlāk noskaidrosies, ka dzinējā tobrīd iekļuva putns, bet tobrīd apkalpei skaidrības nav bijis. Pēc minūtēm 15 pilots paziņoja, ka nāksies atgriezties lidostā, lai minimālā ātrumā pārlidotu pacelšanās joslu un lidmašīnu varētu vizuāli apsekot – varbūt kas aizdedzies, varbūt šasija nav ielaidusies, vai kas cits, stāsta pasažieri Jūlija un Pāvels.
Pilots riņķojis ap Rīgu un vairākas reizes pārlidojis ieskrējiena joslai. Lidmašīna apsekota un pasažieriem paziņots – nāksies atgriezties un veikt avārijas nosēšanos. Saprotams, ar pilnām bakām to paveikt nav iespējams, tādēļ lidmašīna stundu riņķojusi virs Rīgas un Jūrmalas, bet pasažieriem piedāvāts ūdens.
Personāls saspringtā balsī vēlreiz nolasīja drošības instruktāžas, kāds no pasažieriem lūdzis Dievu, atminās aculiecinieki. Pasažieri sagatavoti situācijai, ja gadījumā vajadzēs evakuēties – visiem izskaidrota kārtība, kādā tas notiks, izsniegtas segas, kurās ievīstīt bērnus. Pa logiem bijis redzams, ka lidmašīnu gaida prāvs skaits ugunsdzēsēju, mediķu un lidostas darbinieku.
“Stjuartes skaļi kliedza galvas zemē, galvas zemē. Cilvēkiem asaras acīs, kāds pārkrustījās. Viss notika pēc instruktāžas. Viņi malači. Paldies Dievam, mēs nosēdāmies. Atskanēja aplausi, ovācijas, kliedzām paldies pilotiem. Visi apskāva viens otru, ka viss beidzies labi,” stāsta abi pasažieri.
Lidojums tika izpildīts vien nākamajā rītā plkst. 7.25 jau ar citu lidmašīnu. “airBaltic” atvainojies pasažieriem par radušos situāciju.