Latvijā izveidotā TESLA koplietošanas platforma OX DRIVE atgādina, ka automašīnu vadīšana alkohola vai citu apreibinošo vielu ietekmē ir aizliegta, bet, ja koplietošanas automašīnu lietošanas noteikumi tiek pārkāpti šādā veidā, tad par izraisītu ceļu satiksmes negadījumu tiek piemērota ne tikai likumā noteiktā kriminālatbildība, bet arī – koplietošanas platformas regresa prasība.

Jaungada naktī kāds 23 gadus jauns Tesla koplietošanas auto vadītājs izraisīja smagu ceļu satiksmes negadījumu Rīgā, vadot transportlīdzekli lielā alkohola reibumā un būtiski (vairāk nekā 150 km/h) pārsniedzot atļauto braukšanas ātrumu. Rezultātā cieta transportlīdzekļa vadītājs un trīs pasažieri, kā arī tika bojāts cits stāvošs transportlīdzeklis un trešo pušu īpašumi.

Kā norāda Egija Gailuma, OX DRIVE līdzdibinātāja, pus gada laikā, kopš Latvijā izveidotā platforma uzsāka darbību, šī ir pirmā nopietnā avārija. Jāuzsver, ka šajā laika posmā koplietošanas platformu lietojuši vairāk nekā 12 tūkstoši autovadītāju, nobraucot ar platformas TESLA transportlīdzekļiem gandrīz miljons kilometru.

“Lai gan esam demokrātiska un vienmēr atvērta sarunām ar klientiem koplietošanas platforma, ir lietas, par kurām nav kompromisu, un šis ir tas piemērs. Sēžoties pie stūres alkohola reibumā, autovadītājs automātiski kļūst bīstams apkārtējai sabiedrībai un saviem līdzcilvēkiem, tāpēc mēs jau koplietošanas platformas lietošanas nosacījumos esam norādījuši, ka par šādiem gadījumiem tiek paredzēti bargi sodi un regresa prasības, ja tiek izraisīts ceļu satiksmes negadījums apreibinošo vielu ietekmē. Ar līdzīgu stingrību mēs vēršamies tikai situācijās, kad citai personai tiek nodota identitāte un pie stūres sēžas personas bez tiesībām, visbiežāk nepilngadīgie vai tie, kam atņemtas tiesības. Mēs nodrošinām augstu komfortu un kvalitāti, bet pretī no platformas lietotāja prasām atbildīgu pieeju un noteikumu ievērošanu,” norāda Egija Gailuma, OX DRIVE līdzdibinātāja.

Sākotnējie ļoti pietuvināti aprēķini liecina, ka kopumā regresa prasība pret Jaungada nakts avārijas izraisītāju varētu sasniegt pat 100 000 eiro, ko veido pilna automašīnas Tesla vērtības kompensēšana un nodarītie materiālie zaudējumi trešajām pusēm – otra stāvošā transportlīdzekļa īpašniekam, pašvaldībai par sabojāto luksoforu un ceļa zīmēm, privātīpašniekam par bojāto bruģi, sētu un citām lietām. Papildus OX DRIVE platformas noteikumi paredz sodus arī par notikuma vietas pamešanu 1000 eiro apmērā un par braukšanu apreibinošo vielu ietekmē 2500 eiro apmērā.

“Jāmin, ka šī ir reize, kad jāatzīst TESLA pārākums pār citiem transportlīdzekļiem drošības jomā, jo, lai gan transportlīdzeklis pēc negadījuma nav izmantojams, tā drošības sistēmas un izturīgais korpuss ir būtiski pasargājis pasažierus no traumu smaguma pakāpes, ņemot vērā trieciena brīdī transportlīdzekļa ātrumu. Visas koplietošanas automašīnas ir aprīkotas ar videonovērošanu, kas ļauj pēc šādām situācijām precīzi restaurēt notikumu gaitu un sniegt maksimālu atbalstu policijai izmeklēšanā, kā arī kalpo par pietiekamiem lietiskiem pierādījumiem regresa prasību celšanai,” norāda Egija Gailuma, OX DRIVE līdzdibinātāja.

Saskaņā ar Krimināllikumu transportlīdzekļa vadīšana apreibinošo vielu ietekmē un ceļu satiksmes negadījuma izraisīšana var tikt sodīta ar brīvības atņemšanu līdz pat 5 gadiem, ja negadījums nav bijis ar letālām sekām.

OX DRIVE ir mūsdienīgākā koplietošanas automašīnu platforma Latvijā un simbols inovācijām un nākotnes dzīvesveidam, kas piedāvā nomai vienīgi TESLA automašīnas ar elektrisko dzinēju. Platforma savu darbību uzsāka pērn jūlijā. Tās mērķis ir veicināt automašīnu ar elektrodzinējiem pieejamību Latvijā, mainot sabiedrības pārvietošanās ieradumus uz videi draudzīgākiem un piedāvājot jaunākos tehnoloģiskos sasniegumus.

 

Iepriekšējais rakstsKurš pārstāvēs mūs Eirovīzijā? Izvēlēti LTV dziesmu konkursa “Supernova” pusfinālisti
Nākamais rakstsParādās pārsteidzoša vēsts par Latvijas estrādes leģendām CREDO