Lai mazinātu pārtikas atkritumu apjomu un vienlaikus palīdzētu pircējiem ietaupīt, Rimi ir pirmais mazumtirdzniecības tīkls Latvijā, kas ieviesis iespēju mobilajā lietotnē saņemt informāciju par to, kādi nocenotie produkti ar pēdējās dienas termiņu pieejami konkrētā veikalā. Rimi mobilajā lietotnē jaunā funkcija tiek testēta no šī gada sākuma un pircēji labprāt to izmanto, tādējādi ik dienu no utilizēšanas glābjot vidēji 16 000 produktu nedēļā.

Lielākoties produkti ar pēdējo dienu termiņu ir svaigā pārtika: 90% piedāvājuma veido gaļa, zivis, piena produkti, olas, maize, gatavā pārtika un Rimi pašu ražotā kulinārija. Produktu saraksts ar pēdējās dienas termiņu katrā veikalā tiek atjaunots reizi dienā, un tos var iegādāties pat par 50% lētāk. Atkarībā no veikala formāta tajā katru dienu var būt desmitiem vai simtiem šādu produktu, tomēr produktu apjoms nav neierobežots, tāpēc ir iespējamas situācijas, kad produkts tiek ātri izpirkts.

“Pārtikas atkritumi ir būtiska problēma visā pasaulē. Tie rodas visos pārtikas piegādes ķēdes posmos – no ražošanas līdz pat patēriņam mājsaimniecībās, tāpēc Rimi turpina izglītot savus pircējus par pārtikas atkritumu mazināšanu un meklē iespējas, kā to palīdzēt īstenot arī praktiski. Skaidrs, ka pārtikas tirdzniecības nozarē strādāt vispār bez atkritumiem ir neiespējami. Tomēr mūsu mērķis ir samazināt pārtikas atkritumus mūsu veikalos un noliktavās par 50% līdz 2025. gadam, salīdzinot ar 2016.gadu. Uzturā vēl izmantojamo produktu efektīva nodošana cilvēkiem ir racionāls risinājums šim izaicinājumam, īpaši šī brīža makroekonomiskajos apstākļos, kad mājsaimniecību izdevumi ir auguši un daudzām ģimenēm rodas grūtības sev nodrošināt pārtiku,” stāsta Rimi Latvia sabiedrisko attiecību vadītāja Inga Bite.

Lai noskaidrotu, kādi produkti ar pēdējās dienas termiņu pieejami tuvākajā Rimi veikalā, mobilajā lietotnē jāatver sadaļa “Produkti ar pēdējo dienu termiņu” un jāizvēlas atbilstošais veikals, kur būs apkopota visa aktuālā informācija. Savukārt veikalā šos produktus var atpazīt pēc oranžās cenas uzlīmes.

“Līdzīgas alternatīvas ir redzētas citur pasaulē, un iedvesmu esam guvuši arī no sadarbības ar dažādiem jaunuzņēmumiem. Tomēr tā vietā, lai ieviestu atsevišķu risinājumu, esam izvēlējušies papildināt Rimi mobilo lietotni, lai visa informācija pircējiem būtu ērti pieejama vienuviet. Kaut arī šī funkcija mobilajā lietotnē ir samērā jauna, redzam, ka pircēji to labprāt izmanto, un šobrīd vidēji 60% produktu ar pēdējās dienas termiņu tiek paglābti no izmešanas atkritumos. Šī ir iespēja ietaupīt un būt videi draudzīgiem – kāpēc gan nenopirkt vistas fileju vai lasi ar ievērojamu atlaidi, ja varam to pagatavot tās pašas dienas vakariņās? Turklāt pārtiku ar īsu derīguma termiņu var iegādāties arī patēriņam vēlāk, to sasaldējot,” iesaka Inga Bite.

Par Rimi Latvia

Rimi Latvia ir vadošais pārtikas mazumtirdzniecības uzņēmums Latvijā ar vairāk nekā 130 dažādu formātu veikaliem visā Latvijā (Rimi Hyper, Rimi Super, Rimi Mini un Rimi Express).  Kopš 2019. gada darbību uzsācis arī Rimi e-veikals, nodrošinot ērtu produktu iegādi internetā un piegādi vairākos Latvijas reģionos. Uzņēmumā strādā vairāk nekā 6500 darbinieku. Rimi misija ir atbalstīt veselīgas un videi draudzīgas izvēles, padarot katru dienu arvien labāku mūsu pircējiem. Rimi Latvia ir daļa no uzņēmuma Rimi Baltic, kas apvieno vairāk nekā 290 Rimi veikalu Latvijā, Lietuvā un Igaunijā. Vairāk: https://www.rimi.lv/

 

Iepriekšējais rakstsTavs horoskops veiksmīgai dienai – 26. aprīlis
Nākamais rakstsOlga veikalā pamatīgi izbiedē pārējos pircējus