Aizvadītais gads uz Latvijas valsts ceļiem ir bijis viens no traģiskākajiem – negadījumos dzīvību zaudēja 149 cilvēki, un šī statistika mūs atgrieza 2016.gada līmenī. Vai jaunā gada sākums turpina šo skumjo tendenci, vai tomēr ceļu satiksmes drošības uzraugiem ir izdevies situāciju uzlabot? Un kā braukšanas drošību ietekmējuši laika apstākļi? To devās skaidrot “360TV Ziņneši”.
Ar Reaģēšanas pārvaldes Speciālo uzdevumu nodaļas policistiem Igo Kokinu un Artūru Bernānu “360TV Ziņneši” brauc reidā, lai noskaidrotu, vai autovadītāji pārkāpj ātrumu. Divu stundu laikā satiksmes drošības uzraugi fiksējuši divus pārkāpējus, kuri apdzīvotā vietā pārsnieguši ātrumu par vairāk nekā 30 kilometriem.
Viens no viņiem ir Volskwagen autovadītājs, kurš uzreiz pats nosauca pārkāpumu, par ko viņš apturēts: “– Apturēšanas iemesls? – Ātrums? – Jā… Uz Dienvidu tilta ar 108 km/h jūs braucāt. – Jāsteidzas kaut kur? – Darba lietas…”
Atļautais ātrums uz Dienvidu tilta ir 70 kilometri stundā. Par 31 kilometru pārsniedzot ātrumu, ir paredzēts sods 160 eiro un 2 soda punkti. Pēc 10 minūtēm šāds pats pārkāpums ar netrafarētā policijas auto radara palīdzību fiksēts Škoda markas automobiļa vadītājam.
Policists Artūrs Bernāns satiksmes drošību kontrolē 20 gadus. Viņaprāt, cilvēki pārsniedz ātrumu pārsvarā tad, kad kaut kur steidzas: “Cilvēks nav laicīgi izbraucis, tāpēc nākas to laiku kompensēt uz ātruma pārsniegšanu, pārvērtējot savas braukšanas spējas. Nereti tas beidzas ar dzīvības zaudēšanu.”
Pērn uz Latvijas autoceļiem gājuši bojā 149 cilvēki. Decembrī bojāgājušo skaits bija 11. Šis gads ir iesācies salīdzinoši labvēlīgi: janvārī un jau februārī dzīvību zaudējuši 7 cilvēki, kaut gan pirmajos divos ziemas mēnešos ceļu satiksmes negadījumu skaits bija iespaidīgs – gandrīz 8 tūkstoši. Taču ziemā vairums autovadītāju tomēr samazina ātrumu un traģisku negadījumu ir daudz mazāk, nekā citos gadalaikos.
Tiklīdz uzlabojas laika apstākļi, arī braucēju ātrums palielinās, un to apstiprina arī statistika – vasaras mēnešos ir gandrīz 2 reizes vairāk gan uz ceļa smagi ievainoto, gan bojāgājušo.
Tikmēr satiksmes drošības eksperts Oskars Irbītis atgādina, ka negadījumu seku smagums ir tiešā mērā saistīts ar automobiļa ātrumu: “Ja ļoti steidzamies, kas tad tas ir daži kilometri stundā? Bet no fizikas viedokļa tas ir ļoti, ļoti smagi.”