Pārdošana pa telefonu ir viens no efektīvākajiem veidiem, kā uzņēmējiem sasniegt jaunus klientus, taču sabiedrībā šīs taktikas pielietotājiem ir visai slikta slava. Lai pārdošanas speciālistiem liegtu iespēju zvanīt privātajiem numuriem, šobrīd uzsākta parakstu vākšana pret telemārketingu. “360TV ZIŅneši” devās uzklausīt gan iedzīvotājus, gan šīs industrijas pārstāvjus, lai meklētu atbildes – vai pastāv kāda iespēja, kā no šiem zvaniem atteikties? Vai pastāv iespēja atteikties no agresīviem un uzmācīgiem pārdevēju zvaniem?
Teju katram no mums vismaz reizi bijis zvans no nepazīstama numura. Jūs paceļat un tur jums sāk piedāvāt dažādas lietas, preces. No vienas puses – ir cilvēki, kuriem tas nepatīk, bet no otras – telemārketings ir uzņēmējdarbība. Uzrunātās kompānijas “360TV ZIŅnešiem” uzsver, ka apzīmējums “agresīvais” telemārketings ir pārspīlēts. Tostarp šie uzņēmumi nodokļos Latvijas budžetā ienesot vairākus miljonus eiro.
Zvanu apkalpošanas uzņēmums “Telemarket” komentē: “Telemārketinga pakalpojumus aktīvi izmanto lielie uzņēmumi – dažādu kategoriju reputāciju līderi, kas nebūt neliecina par vēlmi sazvanīto respondentu kā nebūt maldināt. Tieši pretēji – tas veicina konkurenci un labākās cenas pieejamību.”
Savukārt Kristians Lipše, zvanu apkalpošanas uzņēmuma “BPO” valdes loceklis stāsta: “Ir arī labi piemēri, kad uzņēmumi, kas ar šādām kampaņām ir pamainījuši globāli tirgu un šajā industrijā, kurā darbojas, ir samazinājuši kopējo cenu, padarot to Latvijas iedzīvotājiem pieejamāku, izdevīgāku.”
Iniciatīvas autors Aivars Pumpurs gan uzskata, ka šāda veida reklāma neatbilst tālruņu tīklu godīgas lietošanas politikai, jo zvanītājiem savu atļauju neesot devis: “Ja negribas rupji atbildēt viņiem uzreiz, ir jāiesaistās smagā diskusijā, lai pamatotu, ka man šo lietu nevajag, un kad sāku iebilst, ka tas nav īsti likumīgi, viņiem bija nopietni pretargumenti.”
Un tā arī ir. Kopš 2018. gada regula paredz virkni nosacījumus, kas uzņēmumiem stingri jāievēro, apstrādājot personu datus.
Vairāk skaties video!