Kā liecina tirdzniecības centra internetā 220.lv veiktās aptaujas* dati, šogad vasaras atvaļinājumos plāno doties 60% Latvijas iedzīvotāju. Raksturojot, ar kādiem izaicinājumiem atpūtas laikā nākas saskarties visvairāk, 39% atzīst, ka visbiežāk tas ir laiks, lai dotos uz visiem iecerētajiem pasākumiem. Vēl 21% ir grūti izšķirties, kādiem pirkumiem tērēt naudu, savukārt 20% grūtības sagādā neatbildēšana uz zvaniem no darba. Eksistenciālā terapeite Dace Kačkāne norāda, ka aktīvajā atvaļinājumu laikā atpūtai ir jābūt sabalansētai, lai pārlieku lielā aktivitāte nepārvērstos izdegšanā. Eksperte skaidro, kā atvaļinājumu laikā neizdegt
Aptaujā arī secināts, ka mazāk jeb 8% respondentiem atvaļinājumā izaicinājums ir sadzīvot diendienā ar radiniekiem. 13% respondentu norādījuši arī citus atpūtas izaicinājumus, piemēram, izdomāt ko darīt brīvajās dienās, sakrāt pietiekami daudz finanšu līdzekļu, lai varētu baudīt atvaļinājumu un – atrast laiku tikai sev.
Eksistenciālā terapeite Dace Kačkāne norāda, ka vasarā, kad apkārt notiek ļoti daudz koncertu, brīvdabas pasākumu, pilsētas svētku, dārza ballītes, jubilejas, kāzas un citi pasākumi, svarīgi pašiem sev noteikt aktivitāšu limitu, lai atpūtas ietvaros nepieredzētu izdegšanu un atpūta nepārvērstos par noslodzes laiku.
Kačkāne turpina: “Vasara mūs visus vilina, ļaujot baudīt plaša spektra aktivitātes un velot vairāk laika arī saviem hobijiem. Arī sociālie mediji sniedz plašu informāciju par notiekošajām aktivitātēm, kas no vienas puses ir labi, bet no otras – lēmumu par “īstā” pasākuma apmeklējumu padara vēl grūtāku. Beigu beigās mēs nonākam krustcelēs par to, kādus pasākumus un notikumus apmeklēt. Brīdī, kad cenšamies sevi “raut uz visām pusēm” atpūta nepilda atvaļinājuma galveno funkciju – atpūsties. Termins “atpūta” ir darbība, kuras laikā cilvēks gūst enerģiju, līdz ar to ir svarīgi izsvērt, kura no aktivitātēm sniegs vislielāko prieku, gandarījumu un spilgtākos iespaidus. Pozitīvi iespaidi ir tie, kas ļauj izrauties no ikdienas rutīnas, un “pabaro” dvēseli. Skaidrs, ka visam nekad nepietiks laika, īpaši, ja runājam par pieaugušo plāniem, tāpēc iesaku vienmēr izveidot plānu, nosakot: ko vēlos darīt, ar ko kopā, cik ilgi un – kur? Bet jau brīdī, kad esat notikuma epicentrā, ļaujieties laika plūdumam, nesteidzieties, jo tieši mazie mirkļi veido lielus notikumus un atmiņas.”
Tikmēr 220.lv Marketplace Pārdošanas vadītājs Kārlis Ozols papildina, ka par iedzīvotāju aktivitāti liecina arī pārdošanas datu tendences, proti, salīdzinot ar attiecīgo periodu pērn, šī gada jūnijā par 7 % auguši 220.lv pārdošanas apjomi Latvijā. Vasarā pastiprināti tiek iegādātas tādas preces kā gaisa atvēsināšanas sistēmas, sporta, atpūtas un tūrisma preces, piemēram, velosipēdi. Līdzās aktīvajai atpūtai, iedzīvotāji vasarā nododas arī mājas un dārza darbiem.
*220.lv aptauja tika veikta 2024.gada jūnijā sadarbībā ar pētījumu kompāniju “Norstat Latvija”. Kopumā aptaujā piedalījās 1000 Latvijā dzīvojoši, ekonomiski aktīvi iedzīvotāji vecumā no 18 līdz 74 gadiem.
Par PHH Group
PHH Group izveidoja privātā kapitāla investors Mid Europa, apvienojoties lielākajiem tiešsaistes mazumtirgotājiem, proti, Pigu.lt Lietuvā, 220.lv Latvijā, Kaup24.ee un Hansapost.ee Igaunijā un Hobbyhall.fi Somijā. Kopš 2021.gada koncerns piedzīvojis biznesa transformāciju, izveidojot lielāko un uzticamāko tirgu reģionā. Grupas Marketplace ekosistēmā preces pārdod vairāk nekā 4000 pārdevēju, piedāvājot vairāk nekā 3 miljonus preču. Grupas pārvaldītās vietnes apmeklē aptuveni 150 miljoni pircēju gadā.