“Ķekava foods” veiktā aptauja* liecina, ka cāļa gaļas cepeti šogad uz svētku galda cels 26% Latvijas iedzīvotāju, kas ir par 4% vairāk nekā pērn. Īpaši populāra šī izvēle ir jauniešu vidū – vecuma grupā no 18 līdz 25 gadiem cāļa gaļas cepeti izvēlas 34% respondentu, padarot to par viņu iecienītāko izvēli Ziemassvētku un Jaunā gada svinību laikā. Atklājas interesants fakts par to, kā mainījusies latviešu ēdienu izvēle svētku galdam
Pieaug arī kopējā svētku cepešu popularitāte. Šogad tie būs uz galda 65% Latvijas iedzīvotāju mājsaimniecībās, kas ir par 3% vairāk salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu. Vienlaikus vietu sadalījums cepešu topā ir palicis nemainīgs. Visvairāk aptaujāto plāno svētkos ēst cūkgaļas cepeti, otra populārākā izvēle ir cāļa gaļas cepetis, bet trešo vietu ieņem liellopa gaļas cepetis.
“Aptauja parāda, ka gatavās cepešu marinādes ir saglabājušas savu popularitāti. Svētku laikā tās arī šogad plāno baudīt 15% iedzīvotāju. Turklāt šos produktus biežāk iecerējuši izvēlēties gados jauni iedzīvotāji, kas apliecina, ka laiks, ērta pagatavošana un garšas daudzveidība ir svarīgas vērtības arī svētku mielasta gatavošanā. Tieši tādēļ šogad piedāvājam jauna koncepta produktu – atvērtos cāļa cepešus, kuru pagatavošanas laiks ir vēl īsāks,” norāda AS “Ķekava Foods” Mārketinga un sabiedrisko attiecību vadītāja Maija Avota.
Šajā sezonā “Ķekava Foods” piedāvā divus jaunus vistas gaļas cepešus: atvērto cāļa cepeti ķiploku un olīveļļas marinādē, kā arī apaļo cāļa cepeti ābolu un kanēļu marinādē, kas priecēs ar saldenu un ziemīgu aromātu. Abus cepešus ir ļoti viegli pagatavot. Tie jāievieto cepeškrāsnī kopā ar cepammaisu 200 °C temperatūrā. Atvērtais cepetis būs gatavs 60 minūtēs, bet apaļajam cepetim nepieciešamas 75 minūtes. Kopumā svētku galdam var izvēlēties kādu no četriem “Ķekava” cepešiem, kas tiek gatavoti no augstākās kvalitātes cāļa gaļas, kas audzēta bez antibiotiku izmantošanas. Marinādēs netiek izmantoti nātrija glutamāti un krāsvielas, nodrošinot augstu kvalitāti un dabīgu garšu.
Kopumā Latvijas iedzīvotāji biežāk nekā citās Eiropas valstīs izvēlas maltīti pagatavot, izmantojot svaigu vistas gaļu, ko jau vairākus gadus nemainīgi parāda “Ķekava foods” pārdošanas rādītāji visa gada garumā. Šī tendence atspoguļojas ar svētku laikā. Lielākā daļa Latvijas iedzīvotāju jeb 64% plāno cepeti gatavot pēc savas iemīļotas receptes. Šis skaitlis, salīdzinot ar 2023. gadu, ir pat pieaudzis par 3%. Tajā pašā laikā samazinās to cilvēku skaits, kuri svētku cepeti saņem gatavu no kāda cita svinību dalībnieka – šogad tie būs 21%.
*Aptaujas laikā tika veiktas intervijas interneta vidē (CAWI) ar 705 respondentiem vecuma grupā no 18 līdz 74 gadiem. Dati tika ievākti 2024.gada decembrī.
Par AS “Ķekava Foods”
AS “Ķekava Foods” ir daļa no AB “Akola Group” putnkopības uzņēmumiem.
AS “Ķekava Foods” reģistrēts 2024. gada februārī, apvienojot AS “Putnu fabrikas Ķekava”, SIA “Lielzeltiņi” (zīmols “Bauska”), SIA “Broileks” un SIA “Cerova”. Uzņēmums ir Latvijā vadošais putnu gaļas ražotājs ar vairāk nekā 55 gadu pieredzi. Pilnā ražošanas ciklā AS “Ķekava Foods” ražo putnu gaļas produktus no Latvijā audzētām vistām. Uzņēmums nodarbina vairāk kā 1000 darbiniekus un apgrozījums 2022./2023. finanšu gadā pārsniedza 110 miljonus eiro.
AS “Ķekava Foods” ir pirmais gaļas ražotājs Baltijā un viens no retajiem uzņēmumiem Eiropā, kas ieviesis ražošanas modeli, kurš ļauj tam audzēt veselīgus putnus bez slimībām, tādējādi izvairoties no antibiotiku lietošanas. Fakts, ka putni nesaņem medikamentus, pircējiem tiek apstiprināts ar norādi “Audzēts bez antibiotikām”. AS “Ķekava Foods” kopumā eksportē vairāk nekā 50% savas produkcijas uz kopumā 18 valstīm un nozīmīgākais eksporta tirgus ir Zviedrija, kas veido 60% no kopējā eksporta apgrozījuma.