Ņemot vērā “Lidl” starptautiski izvirzītos mērķus ilgtspējas un energoefektivitātes jomās, uzņēmums sāk aprīkot savus veikalus ar saules paneļiem. Jau gandrīz 300 tūkstoši eiro ieguldīti saules paneļu uzstādīšanā pirmajos divos veikalos Rīgā – Dzelzavas ielā 75B un Lubānas ielā 113A. Iepirktās elektroenerģijas apjoms šajos veikalos tādējādi tiks samazināts par trešdaļu. 

Plānots, ka Dzelzavas ielā 75B saules paneļi gadā saražos 128 000 kilovatstundas elektrības, kamēr Lubānas ielas 113A veikalā tiks saražots līdz pat 149 000 kilovatstundām elektrības gadā. Kopējais iegūtās saules elektrības apjoms gadā būs līdzvērtīgs 165 mājsaimniecību patērētās elektrības apjomam, kā arī katru gadu novērsīs vairāk nekā 108 tonnu CO2 izmešu veidošanos un nonākšanu Latvijas atmosfērā.

“Lidl”, kā daļa no starptautiskās “Schwarz Group”, ir apņēmies sasniegt ambiciozus klimata mērķus. Līdz 2030. gadam “Lidl” plāno samazināt savas darbības rezultātā radīto izmešu apjomu par 80%.  Lai to sasniegtu, “Lidl” koncentrējas uz CO2 izmešu samazināšanu visās savas darbības jomās, tai skaitā, veicot saules paneļu uzstādīšanu veikalos.

“Arvien vairāk uzņēmumu pasaulē iesaistās aktivitātēs, kas samazina to negatīvo ietekmi uz apkārtējo vidi. Arī mums tā ir viena no svarīgākajām prioritātēm, un “Lidl” veic praktiskas lietas, kas darbos apstiprina šo apņemšanos. Saules paneļu uzstādīšana ļaus ietaupīt elektroenerģijas izdevumus un samazinās CO2 izmešu emisijas dabā. “Lidl” ilgtermiņā plāno saules enerģijas izmantošanu ieviest visos savos veikalos Latvijā,” norāda “Lidl Latvija” Korporatīvās sociālās atbildības vadītāja Antra Birzule.

“Ilgtspēja ir mūsu biznesa pamatā. Jau ceļot mūsu veikalus, izvēlējāmies virkni energoefektīvu risinājumu. Pāreja uz 100% “zaļo elektrību” bija pirmais solis, un saules paneļu uzstādīšana ir loģisks nākamais solis. Saules paneļi arī padara mūs aizvien neatkarīgākus no elektrības cenu svārstībām, un šis līdzekļu ietaupījums ļauj “Lidl” nodrošināt zemākas produktu cenas saviem klientiem,” saka “Lidl Latvija” valdes loceklis Arūnas Dzikas.

Kā jau ziņots, “Lidl Latvija” 2020. noslēdza līgumu, ar kuru tas savos veikalos un loģistikas centrā izmanto tikai 100% Latvijā ražoto “zaļo elektrību”. Dzelzavas un Lubānas ielas “Lidl” veikalu ēkas jau iepriekš ir saņēmušas EDGE sertifikātu, kas apliecina to augsto energoefektivitāti. Lubānas ielas veikalā saules paneļus uzstādīs Vācijas “Centroplan”, savukārt Dzelzavas ielā to darīs Latvijā lielākā privātā enerģētikas uzņēmumu grupa “AJ Power”.

“Esam gandarīti par šo sadarbību ar “Lidl”, kuri kā vienu no savām prioritātēm ir izvirzījuši tieši CO2 izmešu samazināšanu visās savas darbības jomās, tādējādi samazinot savu ietekmi uz vidi. Mūsu ilggadēja pieredze saules paneļu un enerģētikas projektu īstenošanā Latvijā un precizitāte ir vērtības, kuras novērtē arī mūsu sadarbības partneris “Lidl”. Šī ir iespēja mums kā vietējiem ekspertiem apliecināt, ka mūsu darba stils atbilst augstajiem “Lidl” kvalitātes standartiem un labākajai praksei. Ar šo aizvien papildinām savu projektu portfeli, kuram pievienosim arī “Lidl” saules paneļu uzstādīšanu,” atzīmē enerģētikas uzņēmumu grupas “AJ Power” vadītājs Roberts Samtiņš.

Par “Lidl”

Mazumtirdzniecības uzņēmums “Lidl” kā daļa no Nekarzulmā (Vācijā) bāzētās “Schwarz Group” ir viens no vadošajiem pārtikas mazumtirdzniecības uzņēmumiem Vācijā un Eiropā. Ar aptuveni 11 900 veikaliem un vairāk nekā 200 loģistikas centriem “Lidl” pašlaik strādā 31 valstī, kā arī ir pārstāvēts Āzijā.

Kā zemo cenu veikals “Lidl” koncentrējas uz labākās cenas un kvalitātes attiecības nodrošināšanu saviem klientiem. Vienkāršība un sakārtoti darba procesi izpaužas “Lidl” ikdienas darbā veikalos, reģionālajos loģistikas centros un klientiem sniegtajos pakalpojumos. Nekarzulmā bāzētais “Lidl Stiftung” atbild par standartizēto darba procesu veidošanu un strukturēšanu.

“Lidl” pašlaik strādā vairāk nekā 360 000 darbinieku. Ikdienas darba dinamisms, spēks, kas ir šī darba rezultāts, un godīga savstarpējā sadarbība ir raksturīga “Lidl” darbam visā pasaulē. “Lidl” uzņemas atbildību par cilvēkiem, sabiedrību un apkārtējo vidi. Ilgtspēja ir “Lidl” ikdienas darba kvalitātes solījuma rezultāts. Globāli strādājošās “Schwarz Group” apgrozījums 2021. finanšu gadā sasniedza 133,6 miljardus eiro.

Iepriekšējais raksts“Trim devām ir jābūt!” Šovasar turpina pieaugt ar Covid-19 inficēto skaits
Nākamais raksts“Neviens neticēja!” Cepot šašliku, kurzemnieks saņem patiesi satraucošu vēsti