Ēdienu un produktu piegāde līdz mājas durvīm ik gadu kļūst arvien populārāka, taču, kā liecina tehnoloģiju uzņēmuma “Wolt” apkopotie dati, iedzīvotāju izvēles gadu no gada paliek nemainīgas. Attiecīgi arī 2024.gadā latvieši visbiežāk izvēlējušies pasūtīt burgerus, dažādus āziešu ēdienus, kā arī suši un picu. Kopumā katrā otrajā pasūtījumā tika iekļauts kāds no burgeru veidiem, un visbiežāk iedzīvotāji veic pasūtījumus tieši piektdienās. Iespaidīgi! “Wolt” atklāj 2024. gada lielākā pasūtījuma summu
Lielākais pasūtījums
Lielākā viena pasūtījuma summa aizvadītajā gadā Latvijā sasniedza 991eiro, kas liecina par svinīgu mirkļu uzburšanu ar “Wolt” palīdzību, jo kārtīgā ballītē neiztikt bez pietiekama daudzuma ēdiena. Savukārt, ja raugās, ar ko iedzīvotāji sevi visbiežāk ir aplaimojuši pusnaktī, tad Latvijā nepārspēta izvēle numur viens ir čīzburgers un vistas nageti.
Vietējos ēdienus visbiežāk ēd darba laikā
Interesanti, ka latviešiem raksturīgākus ēdienus cilvēki visbiežāk izvēlas pasūtīt tieši pusdienlaikā. Te nemainīga mīlestība ir pret vistas gaļas kotletēm un grilētu vistas gaļu, kartupeļu biezeni vai ceptiem kartupeļu salmiņiem, kā arī soļankas zupas.
Jāatzīmē, ka Latvijā lielu popularitāti ir guvis “Wolt for Work” risinājums, kas sniedz iespēju uzņēmumiem ērti un ātri piegādāt maltītes saviem darbiniekiem uz biroju. Starp valstīm, kurās tiek piedāvāts šāds pakalpojums, Latvija ieņem otru vietu pieprasījuma ziņā. “
Kafiju visbiežāk pasūta septembra sākumā
Kā liecina “Wolt” apkopotie dati, kafijas piegādes latviešiem ir īpaši aktuālas, sākoties jaunajam mācību gadam. Tieši dienu pirms 1.septembra un pirmās dienas pēc kafijas pasūtījumu skaits ievērojami pieaug, salīdzinot ar pārējām gada dienām.
Ikdienas pirmās nepieciešamības preces un īpašie gadījumi
Raugoties uz ikdienā nepieciešamo preču pasūtījumiem no “Wolt Market”, tad Latvijā top pieci populārākie produkti ir ūdens, biezpiens, piens un dažādi cepumi. Brīžos, kad nepieciešams iepriecināt kādu, visbiežāk tiek organizēts rožu pušķa sūtījums.
Savukārt rūpes par mīluļiem apliecina fakts, ka sūtījumu grozā regulāri ietilpst arī barība mājas mīluļiem. Latvijas mājdzīvnieku īpašnieki visbiežāk pasūta slapjo kaķu barību, kuru iegādājas divreiz vairāk nekā slapjo suņu barību, kā arī suņu kārumus. lielākā sūtījuma apmērs “Wolt” platformā pārsniedz pat 200 eiro.
Kopumā lielākā pasūtījuma summa no “Wolt Market” 2024.gada sasniedza 1297 eiro, kas apliecina – cilvēki izvēlas “Wolt” sniegtās priekšrocības pie namdurvīm nogādāt visu nepieciešamo vienā sūtījumā – sākot no produktiem mājās gatavotai maltītei, līdz dāvanām mīļajiem un rūpēm par mājdzīvniekiem.
Interesanti, ka tālākā piegāde, ko kāds no “Wolt” kurjeru partneriem mēroja, lai nogādātu sūtījumi, sasniedza nedaudz virs 18 kilometriem, kamēr īsākā veiktā distance bija vien daži soļi, kas liek domāt, ka restorāns atradies tajā pat mājā, no kuras kāds veica pasūtījumu.
“Pērnā gada nogalē ”Wolt” atzīmēja desmit gadu jubileju kopš platformas dibināšanas, un esam gandarīti, ka katru gadu vērojam pieprasījuma pieaugumu mūsu piedāvātajiem pakalpojumiem, tostarp Latvijā. Redzam, ka katrs iedzīvotāju un uzņēmumu pasūtījums ļauj mums pietuvoties mūsu mērķim – kļūt pat lielveikalu katra cilvēka kabatā, lai kur viņš arī atrastos. Šī attīstība ļauj mums paplašināt esošo piedāvājumu vēl vairāk, kam par apliecinājumu ir fakts, ka pērn Latvijā ieviesām “Wolt Capital”, kas ļauj uzņēmumiem saņemt finansējumu attīstībai, uzsākām sadarbību ar “Revolut”, kā arī būtiski esam attīstījuši Wolt+ piedāvājumu. Tāpēc ar jauniem attīstības plāniem uzlūkojam arī 2025.gadu,” atzīmē Mantas Lomsarģis, “Wolt” vadītājs Baltijā.
Par “Wolt”
“Wolt” ir Helsinkos bāzēts tehnoloģiju uzņēmums, kas jaunu restorānu un pārtikas preču meklējumus un piegādi no tiem padara īpaši parocīgu. Lai to panāktu, “Wolt” izstrādā plašu tehnoloģiju klāstu, sākot ar vietējo loģistiku un beidzot ar mazumtirdzniecības programmatūru, finanšu risinājumiem un savu pārtikas preču veikalu “Wolt Market” pārvaldīšanu. “Wolt” dibināts 2014. gadā, un 2022. gadā apvienojis spēkus ar uzņēmumu “DoorDash” (NASDAQ: DASH). “Wolt” kopā ar “DoorDash” šobrīd darbojas vairāk nekā 30 valstīs, no kurām 27 valstis pārstāvētas ar “Wolt” produktu un zīmolu.