Aizvadītajā nedēļā, kopš stājies spēkā vēl drošākas tirdzniecības modelis, “Maxima” veikalos novērojama pircēju iepirkšanās paradumu maiņa, kā arī vēl lielāks klientu skaita kritums, kas vidēji sarucis par aptuveni 30%, vienlaikus augot arī pirkuma grozam. Tāpat arvien vairāk pircēju, pielāgojoties jaunajai iepirkšanās situācijai, izvēlas pirkumus veikt lielāka formāta veikalus, agros rītos un vēlu vakarā, kā arī turpina pieaugt attālināta iepirkšanās – klientu skaits gada sestajā nedēļā pieaudzis sešas reizes.

Iedzīvotāji turpina aktīvi izmantot tehnoloģijas un piedāvātās iepirkšanās iespējas tiešsaistē. Platformā Barbora.lv pircēju skaits iepriekšējā nedēļā audzis pat 6 reizes, salīdzinājumā ar identisku nedēļu pērnajā gadā. Aizvadītajā nedēļā pirktākās nepārtikas preces attālināti bija tieši ziemai raksturīgas lietas – ragaviņas un ziemas lāpstas, kā arī virtuves piederumi – katli un pannas. Lai izvairītos no veikalu apmeklējuma klātienē, iepirkšanos tiešsaistē izmanto arī iedzīvotāji reģionos – Barbora Express pasūtījumu skaits ārpus galvaspilsētas audzis par 6%.

“Maxima” veikalos jaunajā tirdzniecības modelī palielināts pieprasījums bija ļoti ikdienišķām precēm – piemēram, rotaļlietām, sporta un aktīvās atpūtas precēm pieprasījums pieauga teju 3 reizes; apavi un dažādi aksesuāri sasniedza vairāk kā 100% pieprasījuma pieaugumu, tāpat arī ievērojami, 4 reizes, audzis pieprasījums pēc dažādiem kosmētikas un higiēnas līdzekļiem.

“Kopš 8. februāra ir stājušies spēkā jaunie, vēl drošākas tirdzniecības noteikumi, kas jau atkal parāda cilvēku spēju operatīvi pielāgoties tik ļoti mainīgajai situācijai. Cilvēki uz veikalu nāk vēl retāk, intensīvi pielāgojas “luksofora principam”, lai ērtā un drošā veidā iegādātos nepieciešamās preces. Vēlamies teikt lielu paldies klientiem, kuri ir saprotoši un ievēro jaunos drošības pasākumus par spīti īslaicīgām neērtībām – atsevišķos gadījumos arī uzgaidīšanu ārpus veikala. Tas cieši saistīts ar to, ka teju divus mēnešus bija liegta iespēja klātienē iegādāties atsevišķas preces, tāpēc cilvēki steidz uz veikaliem iegādāties virkni preču, kas ir tik ļoti saprotams. Pārtikas preču segmentā preču izvēle nav būtiski svārstījusies un pirktāko preču sarakstā joprojām dominē svaigās pārtikas preces – svaigi augļi, dārzeņi, piena un gaļas produkti. Arī turpmāk aicinām klientus saģērbties atbilstoši laikapstākļiem gadījumos, ja tomēr nedaudz jāuzgaida,” stāsta “Maxima Latvija” komunikācijas vadītāja Liene Dupate-Ugule.

Vēl drošāks tirdzniecības modelis primāri nosaka to, ka vēl vairāk, teju uz pusi, ir samazināts klientu skaits, kas vienlaikus var atrasties tirdzniecības zālē, kā arī ieviests vēl striktāks veids, kā tas tiek kontrolēts, piemēram:

    • iepirkšanās ratu un grozu skaits atbilst atļauto klientu skaitam. Līdz ko tie pie ieejas beidzas, apsargs lūdz uzgaidīt līdz brīdim, kad atbrīvojas jauni;
    • “Maxima” lielākajos veikalos klientu skaitu automātiski aprēķina elektroniskā uzskaites sistēma un aktuālos datus apsargs saņem uz planšeti;
    • ieeja veikalā tikai pa ieejas vārtiem, nevis caur kases vai pašapkalpošanās kases zonu;
    • ieeja veikalā tikai pa vienam vai ar bērnu līdz 12 gadu vecumam.

Iepriekšējais rakstsŠausmīgās rindas pie pasta nodaļām: Uzņēmums nācis klajā ar svarīgu ziņu klientiem
Nākamais rakstsTumšie loki zem acīm: uzzini iemeslus un kā ar tiem cīnīties