Kā liecina Rimi Latvia novērojumi par pircēju paradumiem, arvien izteiktāka, kļūst tendence rūpīgi plānot pirkumus, meklējot iespēju ietaupīt. Kopumā 88% Latvijas iedzīvotāju ir nobažījušies par ikdienas rēķinu apmaksu un pamatvajadzību nodrošināšanu gaidāmajā rudenī un ziemā, liecina aptauja,* un 37% iedzīvotāju lēš, ka viņiem būs nepieciešams atbalsts pārtikas iegādei. Rimi cenu fiksēšanas programmas pirmie dati rāda, ka pircēji ir iecienījuši noteiktus produktus vienkāršu un ātru maltīšu pagatavošanai, piemēram, vistas gaļu un dārzeņus.
“Kā vietējais ražotājs mēs novērtējam Rimi atbalsta programmu par samazinātajām un fiksētajām cenām, jo mums tas nozīmē pozitīvu ietekmi uz produktu realizāciju. Turklāt tā ir iespēja pircējam iegādāties kvalitatīvu vietējo preci par konkurētspējīgu cenu, kas ir īpaši svarīgi šī brīža ekonomiskajā situācijā,” skaidro Lazdonas piensaimnieks pārdošanas daļas vadītājs Jurijs Ščitovs.
Elektrības un apkures izmaksu kāpums būtiski ietekmē arī Rimi Latvia piegādātājus – atsevišķās produktu grupās noticis ievērojams ražošanas izmaksu kāpums. Saskaņā ar Centrālās statistikas pārvaldes datiem inflācija septembrī salīdzinājumā ar 2021. gada septembri palielinājusies par 22,2 %. Rimi Latvia joprojām ik dienas saņem piegādātāju cenu palielināšanas pieprasījumus, jo ekonomiskā situācija ir izaicinoša daudziem ražošanas uzņēmumiem.
“Laikā, kad mājsaimniecību izdevumi ir būtiski pieauguši, pozitīvi novērtējam Rimi cenu samazināšanas un fiksēšanas programmu. Tā dod iespēju gala patērētājam plānot un paredzēt savus izdevumus – skaidra apziņa par to, kas būs “rīt”, palīdz pircējam justies droši šodien. Ražotājam šī programma sniedz paredzamus un stabilus pārdošanas apjomus. Tas palīdz vieglāk organizēt ražošanas procesus un dod mums iespēju nodrošināt nemainīgu cenu,” stāsta Gaļas Nams Ādaži tirdzniecības direktors Raivis Balodis.
Jau ziņots, ka ar mērķi mazināt inflācijas radīto spiedienu uz mājsaimniecībām Rimi līdz gada beigām samazinājis un fiksējis cenas pieprasītākajiem pārtikas produktiem un pirmās nepieciešamības higiēnas precēm. Vienlaikus Rimi veikalos tiks saglabāta iespēja iegādāties atsevišķus produktus no dažādām sortimenta kategorijām ar izdevīgām atlaidēm.
*Aptauju “Iedzīvotāju iespējas nodrošināt pamatvajadzības pēc cenu kāpuma” 2022. gada jūlijā veicis pētījumu centrs SKDS, aptaujājot 1020 Latvijas iedzīvotāju 18–75 gadu vecumā.