Video platforma YouTube gūst arvien lielāku popularitāti, no troņa noceļot pat savu priekšteci – televīziju. Ik dienas, skatoties video YouTube, tiek pavadīts miljards stundu. Tas ļauj daudziem video blogeriem gan kļūt par slavenībām, gan iegūt labi apmaksātu, aizraujošu karjeru. Lai palīdzētu saprast, kā viņiem tas izdodas, aizdevējs Ondo.lv ir apkopojis 5 šobrīd populārāko YouTube personību veiksmes stāstus.

 

Turpini lasīt un uzzini, ko ievērot, ja arī Tu vēlies izveidot savu kanālu!

 

 

5 šobrīd pasaulē populārākie YouTube satura veidotāji

Atšķirībā no tradicionālajiem medijiem, YouTube saturs atšķiras ar nestandarta risinājumiem un oriģinalitāti, ko nodrošina konkrētā kanāla īpašnieka personība. Daudzos gadījumos šie video neseko noteiktam scenārijam, tie ir „dzīvi” un ļauj skatītājam izveidot emocionālu saikni ar video satura veidotāju jeb vlogeri.

 

2018. gada iesākums ar īpašiem panākumiem (sekotāju pūļiem) apveltījis šos 5 video blogerus:

 

5. Canal KondZilla

Canal KondZilla kanālā lielākoties atrodami dažādi populāru mūzikas izpildītāju dziesmu video klipi. Savu pirmo video kanāla īpašnieks, 29 gadus vecais brazīliešu mūzikas video producents Konrad Dantas, augšupielādēja vēl 2012. gadā, taču šobrīd viņa veidotais Canal KondZilla ir kļuvis par piekto pasaulē populārāko YouTube kanālu ar 26,6 miljoniem sekotāju.

 

 

4. Whinderssonnunes

Topa ceturtajā vietā ar 26,7 miljoniem sekotāju atrodas vēl kāds brazīlietis – 23 gadus vecais Whindersson Nunes, kurš savu YouTube karjeru uzsāka, esot tikai 15 gadus jauns. Whinderssonnunes kanāls skatītājiem piedāvā dažādu saturu, sākot no komēdijas skečiem, parodiju video vai ikdienišķiem vlogiem un beidzot ar mūziku.

Foto:Shutterstock.com

 

3. ElRubiusOMG

Trešajā vietā pēc sekotāju skaita ierindojas spāņu YouTube zvaigzne Rubén Doblas Gundersen. 27 gadus vecais vlogeris savā kanālā ElRubiusOMG piedāvā sekot līdzi video spēļu spēlēšanas kāpumiem un kritumiem, veidojot asprātīgu komentāru piepildītus spēļu apskatus, kā arī dažādus vlogus.

 

Taču viņa sasniegumi neapstājas tikai pie 27,3 miljoniem sekotāju. Šī kanāla īpašnieks pirms dažiem gadiem publicējis arī interaktīvu grāmatu „Troll”, kļūstot par vienu no tiem vlogeriem, kam izdevies sevis radīto saturu iznest arī ārpus YouTube sienām.

 

 

2. HolaSoyGerman

HolaSoyGerman kanāla īpašnieks, komiķis un mūziķis Germán Garmendia ir viena no lielākajām Latīņamerikas YouTube zvaigznēm. Viņa kanālam seko 33,1 miljons skatītāju un arī viņš, papildu video saturam, kas lielākoties sastāv no komiskiem skečiem, ir pamanījies sarakstīt grāmatu ar nosaukumu „#Chupaelperro”.

 

It kā ar to vēl nebūtu gana – 27 gadus vecais čīlietis ir nodibinājis arī YouTube kanālu JuegaGerman, kas sasniedzis 24,4 miljonu sekotāju atzīmi…

 

 

1. PewDiePie

Pirmajā vietā ar visnotaļ lielu sekotāju pārsvaru (vairāk nekā 60 miljoniem skatītāju) ierindojas populārais zviedru vlogeris Felix Arvid Ulf Kjellberg – PewDiePie kanāla īpašnieks.

 

Savus neparastos panākumus 28 gadus vecais PewDiePie sākotnēji sasniedza, ļaujot skatītājiem piedalīties viņa video spēļu spēlēšanas procesā, ar visiem no tā izrietošajiem komentāriem un komiskajām reakcijām uz spēlēs notiekošo.

 

Līdzīgi kā amata brāļi, arī PewDiePie ir kļuvis par grāmatas autoru, 2015. gadā laižot klajā grāmatu ar nosaukumu „This Book Loves You”. Turklāt, no sākotnēji vienkāršās vēlmes spēlēt video spēles un augšupielādēt savus komentārus internetā, lai izvairītos no vientulības, PewDiePie ir sasniedzis miljonos mērāmus ienākumus. Aizvadītajā gadā vlogera atalgojums bijis 12 miljoni dolāru. Vai tiešām tikai veiksme?

Foto:Shutterstock.com

 

5 padomi, kā izveidot veiksmīgu YouTube kanālu

Lai gan neviens joprojām nav izgudrojis nevainojamu YouTube panākumu formulu, pastāv vairākas taktikas, kuras noteikti var palīdzēt izveidot ienākumus nesošu YouTube kanālu ar arvien pieaugošu sekotāju skaitu. Ondo.lv iesaka sekot šiem 5 padomiem:

 

1. Atrodi savu nišu

Kanāla veiksmi nodrošina pareizi izvēlēta niša. Veidojot savu kanālu, apsver kādu no šīm:

  • komēdija;
  • video spēles;
  • dzīvesstils (vegānisms, minimālisms, bezatkritumu dzīves veids utt.);
  • mode un kosmētika;
  • sports vai fitness;
  • receptes;
  • ceļojumi;
  • tehnoloģijas;
  • grāmatas vai kino u.c.

Tiesa, lai piesaistītu pareizo auditoriju, nepietiks vien ar to, ka izvēlēsies populāru vlogošanas tematu. Lai saturs būtu autentisks un uzrunātu potenciālos skatītājus, Tev jābūt ieinteresētam izvēlētajā nozarē. Panākumus gūsi, ja dosies iekšā YouTube pasaulē ar degsmi izklaidēt, izglītot vai vienkārši labi pavadīt laiku, nevis nopelnīt pirmo miljonu.

 

 

2. Nodrošinies ar labu video aprīkojumu

Ar zemas kvalitātes video bija iespējams kļūt pamanītam YouTube pirmsākumos, taču mūsdienās, kad kvalitatīvs video aprīkojums pieejams gan profesionāļiem, gan amatieriem, ir augušas arī prasības pret video satura veidotājiem.

 

Ja vēlies, lai Tavs kanāls būtu tīkams auditorijai, apsver iespēju iegādāties kvalitatīvu tehniku:

  • kameru – atkarībā no kanāla specifikas, piemērota būs vai nu vlogošanas kamera (piemēram, Canon G7X ar atlokāmo ekrānu), kas noderēs, ja plāno iemūžināt sevi kustībā, vai kāda no spoguļkamerām ar maināmiem objektīviem un video filmēšanas funkciju, ja veidosi pamācību vai sarunu video;

 

  • apgaismojumu – svarīgāka par labu kameru ir tikai laba gaisma. It īpaši Latvijas klimatiskajos apstākļos, kur dabiskās gaismas trūkums valda lielāko gada daļu. Iegādājoties piemērotas studijas gaismas, Tu varēsi izlīdzēties arī, filmējot, piemēram, ar sava viedtālruņa kameru, jo pareizi uzstādīts apgaismojums ļaus kamerai labāk paveikt savu uzdevumu un padarīt video profesionālāku;

 

  • skaņas aprīkojumu – lai bilde atbilstu skaņai, noteikti aplūko arī pieejamos mikrofonus;

 

  • video apstrādes programmu – safilmētā materiāla montēšanai. Daudzi video blogeri izmanto, piemēram, Adobe Premiere Pro vai Final Cut Pro.
Foto:Shutterstock.com

3. Neatstāj novārtā atslēgas vārdus

Iedomājies situāciju – Tevis veidotais video saturs ir lielisks, taču neviens to neskatās, jo cilvēki gluži vienkārši nevar Tevi atrast. Speciālisti iesaka – veidojot video saturu, neaizmirsti par atslēgas vārdu izmantošanu. Fokusējies uz vienu tematu un pievieno to kā atslēgas vārdu:

 

video materiālā – ja pirms filmēšanas veido scenāriju, iekļauj to, ja nē – atceries šo vārdu vienkārši pieminēt, runājot ierakstā;

nosaukumā un aprakstā zem video – paralēli atslēgas vārda iekļaušanai, centies video nosaukumu veidot aizraujošu un uzmanību piesaistošu.

 

Atceries, ka par ļaunu nenāks arī pievilcīga video titulbilde un materiāla noslēgumā izteikts aicinājums kļūt par kanāla sekotājiem!

 

 

4. Esi patīkama personība

Lai plūktu uzvaras laurus YouTube konkurences arēnā, Tavam kanālam ir jāpiedāvā oriģināls saturs, taču tikpat svarīga ir arī Tava personība. Ja būsi dabisks un radīsi  atklātus video, Tu ļausi auditorijai izveidot saikni ar Tevi. Ja ieklausīsies viņu vēlmēs un sarunāsies komentāros un citos sociālajos tīklos, Tu palīdzēsi rasties kopienai. Un kopienām ir tendence augt lielākām…

Foto:Shutterstock.com

 

5. Esi pacietīgs

Ideālā YouTube video garums nepārsniedz 2 minūtes. Taču arī šāda video filmēšanā jāiegulda liels darbs, turklāt, lai sasniegtu lielāku auditoriju, saturs jāpublicē iespējami regulāri. Uzsākot savu video blogera karjeru, esi pacietīgs. Atceries, ka ievērojami rezultāti prasa ievērojamu darbu un neatlaidību. Un arī šķipsniņu veiksmes, protams!

 

 

Ondo.lv novēl panākumus Tavas YouTube karjeras veidošanā!

Iepriekšējais rakstsCik olu drīkst apēst vienā ēdienreizē? Stāsta profesors Danilāns
Nākamais rakstsPavasara organisma attīrīšana: detoksikācija, aromterapija, masāža