Aizvadīta jau 38. Rīgas modes nedēļa, kurā atzīti Baltijas valstu dizaineri prezentēja savu veikumu. Šīs modes nedēļas sauklis bija “mode ir māksla” un tēma – ētika un ilgtspējīga attīstība. Rīgas modes nedēļā starp slavenākajiem Baltijas modes zīmoliem bija redzams arī vārds no Lietuvas – 9. aprīlī neierastā vietā, biroju kompleksā “Verde”, ar jaunāko kolekciju iepazīstināja tērpu dizainere Rimante Rimgailaite. Lietuvietes uzstāšanās uz podiuma Latvijā izraisījusi ažiotāžu – neviens nesaprata, no kā darināta šī kleita
“Priecājos par iespēju piedalīties “Riga Fashion Week“ gan kā dalībniece, gan skatītāja. Šī ir mana pirmā prezentācija Rīgas modes nedēļā, un esmu patiesi pārsteigta par pasākuma organizāciju un dizaineriem sniegto atbalstu visa pasākuma laikā. Lai gan pirms došanās uz pasākumu biju mazliet skeptiski noskaņota par tā norises vietu, kad ierados un ieraudzīju prezentācijām sagatavoto telpu un podiumu, biju patiešām patīkami pārsteigta un ļoti apmierināta.
Rīgas modes nedēļas noslēguma dienā redzēju daudz ārvalstu viesu un žurnālistu, kas radīja tādu atmosfēru, it kā piedalītos modes pasākumā Londonā vai Berlīnē,” iespaidos dalās R. Rimgailaite, kuras debija Rīgas modes nedēļā bija ļoti veiksmīga un tika sagaidīta ar milzu ovācijām.
Rīgā Rimante prezentēja kolekciju, ko iedvesmojis interneta patmīlības atspulgs jeb grieķu mīts par mednieku Narcisu mūsdienu versijā. Šeit mednieks Narciss tika izvēlēts kā metafora, un par tās pārraides objektu kļuva narcises zieds, kura konstrukcija tika pielāgota tērpiem. Turklāt ideja par narcisi bija savijusies ar dizainerei aktuālu ilgtspējības un audumu otrreizējās pārstrādes tēmu.
“Par vienu no galvenajiem aspektiem kļuva pārstrādāti kolekcijas audumi un ilgtspējības jautājumi. Kolekcijā iekļauti no tamborētiem vintāžas plediem darināti modeļi kombinācijā ar klasiskiem audumiem un spalvām, kas apģērbiem piešķīra vakartērpa izskatu. Par kolekcijas šova elementu kļuva avangardisks tērps, ko arī var uzskatīt par ilgtspējīgas modes objektu, kas darināts no izlietotām matos ieklājamo vitamīnu “Ellips” plāksnēm. Starp citu, šis tērps izraisīja daudz un dažādas skatītāju reakcijas, un tas arī bija mūsu mērķis – pievērst uzmanību. Vispār ļoti priecājos satikt arvien vairāk cilvēku, kas domā ilgtspējīgi un atbildīgi.”
Sadarbības līdzautori atkārtoti uzsver, ka projektu vieno vienas un tās pašas vērtības. “Mūsu draudzība ar Rimanti aizsākās, kad gatavojāmies viņas svētku un kāzu tērpu kolekcijas “A Myth About Love And Obsession” prezentācijai. Arī toreiz dizainere kolekcijā pievērsās ilgtspējības un otrreizējās pārstrādes tēmai, līdz ar to atklājām kopīgu vērtību izpratni – lai ko mēs radītu, ir jāatrod veids, kā veicināt planētas tīrību.
Piemēram, “Ellips” produkcijai nav ārējā iesaiņojuma, kas tiek izmests uzreiz pēc produkta saņemšanas, savukārt sūtījumu iepakošanai tiek izmantots tikai pārstrādāts papīrs. Kas attiecas uz pašiem produktiem, matos ieklājamo vitamīnu kapsulas ir videi draudzīgas, jo tās bioloģiski noārdās.
Sadarbojoties ar dizaineri, apvienojām viņas pieredzi, aizraušanos ar modi, mūsu ilgtspējības risinājumus un kopīgās vērtības attiecībā uz planētas saglabāšanu – tā tika radīts avangardisks tērps, kas tapis no vairāk nekā simts matos ieklājamo vitamīnu plāksnēm,” par sadarbību stāsta zīmola “Ellips” mārketinga vadītāja Agne Verbickiene.
Pēc kolekcijas prezentācijas dizainere Rimante Rimgailaite atklāj, ka guvusi vislabākās emocijas: “Kolekcijas prezentāciju un dizaineri salīdzinātu ar dziedātāju vai skatuves mākslinieku un viņa uzstāšanos. Iznākot uz “skatuves” paklanīties, ļoti labi var sajust cilvēku emocijas un gaisā virmojošo noskaņojumu. Patiesībā paklanoties sajūta bija lieliska – skatoties uz mani, cilvēku acis mirdzēja. Tas tiešām patīkami pārsteidza, jo man nebija nekāda priekšstata – galu galā Rīgā mani gandrīz neviens nepazīst… Tomēr nākamajā dienā, pamostoties no rīta pēc prezentācijas, sajūta bija ļoti laba, cilvēku pozitīvā uzmanība lika man justies tā, it kā vakar būtu dzimusi vēl viena zvaigzne.”