Apdrošināšana palīdz negaidītās dzīves situācijās, taču dažkārt notiek arī tādi dzīves pavērsieni, kad apdrošināšanas pieteikumā jāraksta pavisam kuriozi gadījumi. Tāpēc 1. aprīlī Swedbank apkopojusi pēdējā gada laikā amizantākos klientu iesniegtos apdrošināšanas atlīdzību pieteikumus, kuru rezultātā radušies mantas bojājumi un par tiem saņemta atlīdzība. Tostarp kādam iedzīvotājam ceļojuma laikā vāvere sagrauzusi jaku, bet citam veļas mašīnā izmazgātā 2 eiro monēta radījusi zaudējumus 1050 eiro vērtībā. Neveiklais apkopējs, vāveres sagrauzta jaka un citi amizantākie apdrošināšanas gadījumi Latvijā
- Liecoties akā pēc ūdens, brilles noslīdēja un iekrita akā. Izmaksāta atlīdzība 240 eiro apmērā.
- Saņemot ķīmiskās tīrīšanas pakalpojumu, speciālists nejauši izlēja uz parketa grīdas ķīmisko līdzekli tīrīšanai. Uz grīdas izveidojās liels pleķis. To, savukārt, speciālists mēģināja tīrīt ar citu līdzekli, taču neatgriezeniski sabojāja parketa lakas pārklājumu.Izmaksāta atlīdzība 2150 eiro apmērā.
- No rīta, vairākas reizes atliekot modinātāja signālu, telefons izslīdēja no rokām un sasitās. Izmaksāta atlīdzība 285 eiro apmērā.
- Ceļojuma laikā vāvere sagrauza jaku. Izmaksāta atlīdzība- 250 eiro apmērā
- Putnam no knābja izkrita ķieģeļa lauskas, kas uzkrita automašīnas pārsegam un sabojāja to.Izmaksāta atlīdzība 240 eiro apmērā.
- Izbraucot no pazemes autostāvvietas, automašīna ietriecās celtniecības ķerrā, ko kāds strādnieks bija atstājis uz brauktuves. Celtniecības ķerru nevarēja redzēt, jo to liedza izbrauktuves slīpums.Izmaksāta atlīdzība 2330 eiro apmērā.
- Mazgājamo drēbju kabatā bija palikusi 2 eiro monēta, kas sabojāja veļas mašīnu un radīja ūdens noplūdi. Izmaksāta atlīdzība 1050 eiro apmērā.
- Auto atslēgas nejauši tika noskalotas notekcaurulē. Izmaksāta atlīdzība 370 eiro apmērā.
- Ceļojuma laikā, ejot pa šauru pastaigu taku starp klintīm, ceļabiedru sabiedēja ķirzaka, kura pēkšņi izskrēja no krūmiem, kā rezultātā viedpulksteņa stikls tika sasists pret klinšu sienu.Izmaksāta atlīdzība 350 eiro apmērā.
Tāpat savi amizanti stāsti ir arī apdrošinātājam BALTA.
Traki bīstamā mājas dzīve
“Kā zināms, visvairāk negadījumu notiek gluži ikdienišķās sadzīviskās situācijās jeb, kā tautā mēdz teikt, uz līdzenas vietas. Daži no tiem ir tiešām komiski, kaut arī var izmaksāt simtiem un pat tūkstošiem eiro, tāpēc ir labi, ja var paļauties uz apdrošinātāja atbalstu. Visbiežāk negadījumu cēlonis ir pārgalvība, neuzmanība un savu spēku neaprēķināšana, tāpēc dullas idejas vienmēr ir vērts pārdomāt vēlreiz,” atgādina BALTA Privātā īpašuma un speciālo produktu vadības pārvaldes vadītājs Armands Lagons.
Kādam citam klientam gadījusies muļķīga kino cienīga situācija: cilvēks nesis bērna galdiņu no vienas istabas uz otru, kad pēkšņi ģimenes kaķis medīgā noskaņojumā izlēcis no nekurienes tieši virsū nesējam, ielaižot kājā nagus. Cilvēkam sabīstoties, galds izslīdējis no rokām un sabojāta grīda, radot 600 eiro lielus zaudējumus.
Arī virtuvē ir iespējams piedzīvot dažnedažādas ķibeles. Kāds klients pagatavojis kokteili par 820 eiro: salicis blenderī sastāvdaļas, bet nav kārtīgi aizvēris vāku; straujie apgriezieni radījuši vibrāciju, vāks atsprādzis vaļā, un viss kokteilis izšļakstījies pa virtuvi. Nākamajā dienā pēc ģenerāltīrīšanas klients konstatējis, ka bojāti griesti un sienas, jo kokteilim pievienotās eļļas plankumus nav iespējams pilnībā notīrīt.
Cits atgadījums ir bijis tiešām dramatisks un varēja beigties ne tikai ar vairāk nekā 1100 eiro lielu apdrošināšanas atlīdzību, bet vēl daudz pamatīgāku nelaimi, tāpēc kliente nudien var atviegloti uzelpot. Viņa uz elektriskās plīts katliņā karsējusi eļļu. Tā aizdegusies, liesmām uzšaujoties teju pusmetra augstumā. Kliente, kas neko tādu nebija piedzīvojusi, apjuka un nezināja, kā liesmas nodzēst. Lai neaizdegtos tvaika nosūcējs, viņa paķēra degošo katlu, lai nestu uz vannasistabu, bet svila rokas un liesma liecās uz cilvēka pusi, tāpēc viņa nolika katlu uz grīdas un aplēja ar ūdeni. Liesma uzšāvās griestos uz visām pusēm un apdzisa, nokvēpinot griestus un sienas.
Un vēl kādā ģimenē opītis pieklājīgā 70+ gadu vecumā sadomāja palēkāt batutā kopā ar mazbērniem, bet, neaprēķinot savu spēku, izlidoja no batuta un diemžēl guva nopietnas traumas. “Lidojošu opīti, protams, negadās redzēt katru dienu, taču sekas var būt gaužām bēdīgas, tāpēc šādi gadījumi ir tikai šķietami smieklīgi. Iestājoties pavasarim un atsākoties āra aktivitātēm, aicinām ikvienu būt apdomīgam un prātīgam, lai neiedzīvotos traumās,” brīdina BALTA Personu produktu vadītāja un risku parakstītāja Ludmila Ščegoļeva.
Nekur tā neiet kā ceļojumos!
Kas gan tas par ceļojumu bez raibiem piedzīvojumiem! Ceļotāji pastāvīgi iekuļas dažādās likstās, taču reizēm pieteiktās apdrošināšanas atlīdzības ir visai komiskas. Kāda dāma lidoja kopā ar savu klēpja sunīti, kas ceļoja smalkā pārvadāšanas somā. Pirms iekāpšanas lidmašīnā lidostas darbinieks lika aizvērt somas rāvējslēdzēju un pats arī ķērās pie uzdevuma izpildes, rāvējslēdzēju salaužot. Ar sabojāto somu lidmašīnā iekāpt nebija atļauts, un dāmai nācās steigšus turpat lidostā iegādāties jaunu suņa pārvadāšanas somu, kas bez apdrošināšanas būtu iecirtis 600 eiro robu viņas budžetā.
Kāds klients vērsies pie apdrošinātāja ar atlīdzības pieteikumu pēc tam, kad, uzturoties viesu namā, bērni, dabiskas ziņkāres dzīti, parāvuši no matrača izspraukušos diegu. Matracis burtiski izjucis gabalos, un klientam nācies samaksāt 400 eiro, ko nosedza civiltiesiskās atbildības apdrošināšana.
Tiesa, ir arī gadījumi, kad apdrošinātājs atlīdzības izmaksu atsaka, jo materiāli zaudējumi nav konstatēti, bet smaids garantēts visai dienai. “Piemēram, kāds kungs mums iesniedza pretenziju, ka viņi abi ar sievu vienmēr ceļo ar rozā čemodāniem, sievai tas sabojāts un jāpērk vietā cits, un kungs uzskatīja, ka arī viņam pienākas atlīdzība par jauna kofera iegādi, lai arī turpmāk varētu ceļot vienotā stilā ar dzīvesbiedri. Savukārt kāda sieviete bagāžas aizkavēšanās dēļ Turcijā nolēma iepirkties un iesniedza mums čekus par, viņasprāt, pirmās nepieciešamības precēm – 50 apakšveļas komplektiem, gultasveļas komplektiem un vilnas paklāju. Esam arī saņēmuši jautājumu no jauniem cilvēkiem par to, vai viņi saņems ceļojuma atcelšanas kompensāciju, ja ar ceļabiedru sastrīdējušies un vairs nevēlas doties kopā ceļojumā. BALTA pagaidām vēl nerisina ģimenes konfliktus, bet psiholoģisko palīdzību dažādās dzīves situācijās gan mums nākas sniegt regulāri,” ar smaidu stāsta Ludmila Ščegoļeva.
Dzīvā daba – par bargu naudu
Nereti ar komiskām epizodēm noslēdzas tikšanās ar dzīvniekiem. Taizemē tūristus no Latvijas bieži izjoko pērtiķi – tie zog makus, dokumentus, brilles, sieviešu somiņas, bet gadās arī, ka saskrāpē, un tad vajadzīga medicīniskā palīdzība. Kādam vīrietim pēc tikšanās ar pērtiķi nācās veikt injekcijas pret trakumsērgu, jo pērtiķis iespļāva kungam čībā, bet vīrietim bija brūce pēdā.
Pārāk laba ideja nav arī tuvas sarunas aci pret aci ar suņiem un kaķiem. BALTA pieredzē ir bijis gan gadījums, kad cilvēks sadomāja parunāties ar suni, bet laikam abi nesapratās, jo suns viņam iekoda degunā, gan atgadījums, kad sievietei govs iekoda vaigā. Gana bīstami piedzīvojumi Maurīcijas kūrortā gadījušies tūristei no Latvijas – viņu sadzēlusi akmeņzivs, un izmaksātā atlīdzība pārsniegusi 3000 eiro.
“Ir labi, ja apdrošināšana nosedz izdevumus un cilvēks pēc nepatīkama atgadījuma spēj saskatīt tā komisko pusi, jo seku likvidēšana nesit pa maciņu vai nervu sistēmu. Tomēr labāk ir būt apdomīgiem un piesardzīgiem, lai no nepatikšanām izvairītos pavisam un 1. aprīlī varētu jokot par gluži nevainīgām tēmām,” novel BALTA komanda.