Neskatoties uz Covid-19 izraisītām izmaiņām iedzīvotāju ikdienā, TOP pirktākie vietējie produkti palikuši teju nemainīgi. Vēl joprojām stabilu pirmo pozīciju ieņem vaniļas “Kāruma” sieriņš, kam seko dārzeņi, piena produkti, olas, maize un alus. Ievērojams pieprasījuma pieaugums pēdējos mēnešos bijis tieši Latvijas gurķiem – rudens laikā pieprasījums audzis par 71%, salīdzinot ar identisku periodu pērn.
“Šis gads ir bijis izaicinājumiem pilns ikvienā mājsaimniecībā, tāpēc viena no mūsu prioritātēm ir sniegt atbalstu vietējiem ražotājiem, piedāvājot mūsu klientiem daudzveidīgu Latvijā ražotu produkciju par zemām cenām. Klientiem iecienītāko produktu augšgalā ir tieši piena kategorijas produkcija, un mums ir patiess prieks, ka Latvijā ir vietējie ražotāji, kas ir savas nozares līderi. Turpinot pielāgoties klientu ēšanas paradumiem, “Maxima” veikalu plauktus esam papildinājuši ar vairākiem produktu jaunumiem kā “Zelta Saules” pērļu grūbām un prosu, “Tautas” griķiem, rīsiem, zirņiem un mannu, kā arī dažādiem saldumiem – “Drako” saldajām un skābajām želejas konfektēm, kā arī “Laimas” konfekšu izlasēm,” stāsta SIA “Maxima Latvija” iepirkuma departamenta direktors Edvīns Lakstīgala.
TOP 5 pirktāko dārzeņu grupā kartupeļi ierindojas 1. vietā, sasniedzot arī vairāk nekā 35% pieaugumu pēdējo trīs mēnešu laikā, salīdzinot ar identisku periodu pērn. Savukārt 2. un 3. vietu ieņem gurķi un kāposti – pieprasījumam attiecīgi pieaugot aptuveni par 71% un 15%. Pašmāju ražotāji, kā, piemēram, “Mārupes siltumnīcas” gada laikā spēj izaudzēt 1400 tonnas garo gurķu un 1780 tonnas īso gurķu. Tāpat šogad iedzīvotāji īpaši aktīvi iegādājušies Latvijā raksturīgus augļus – ābolus, dzērvenes pūdercukurā, lielogu dzērvenes, krūmmellenes, kā arī Latvijas zemenes. Rudens sezonā izteikti palielinājies ābolu pieprasījums – teju par 37% salīdzinājumā ar pērno gadu, savukārt gada pirmajos 10 mēnešos par sešām reizēm audzis pieprasījums pēc lielogu dzērvenēm.
Latvijas iedzīvotāji aizvien vairāk seko līdzi tendencēm visā pasaulē un dažādo savu ēdienkarti, to arvien vairāk papildinot arī ar Latvijā ražotu vegānu produkciju. 2020. gada pirmo 10 mēnešu laikā īpaši iecienītas bijušas augļu maizītes, kurām pieprasījums audzis par 55%. Papildus tam klientu iepirkumu grozos nokļuvuši vietējo ražotāju vegānu nageti un vegānu kotletes. Ēdienkartes bagātināšanai “Maxima” veikalos pieejami Latvijā radītā zīmola “Meat future” augu izcelsmes produkti – biešu un zirņu plācenīši, kas paredzēti attiecīgi veģetāriešiem un vegāniem. Tos var izmantot gan kā sastāvdaļu burgeru pagatavošanai, gan kā sastāvdaļu salātos, kas aizstās gaļu.
Analizējot dzērienu pieprasījumu, pārdošanas dati rāda, ka pieprasītākie bijuši gāzētie un negāzētie minerālūdeņi “Mangaļi” un limonāde “Limpo”. Savukārt Latvijas alkoholisko dzērienu pieprasījuma vidū izteikts līderis ir alus. Iedzīvotāji īpaši novērtē “Tērvetes Senču”, “Cēsu Premium” un “Bauskas” alus garšu un kvalitāti, savukārt vislielākais pieprasījuma pieaugums bijis “Mežpils” alum, kas palielinājies vairāk nekā divas reizes.