Stiprinot globālo un vietējo līderību ilgtspējas jomā, vadošā restorānu ķēde “McDonald’s” vērienīgi samazina plastmasas izmantošanu “Happy Meal” rotaļlietās visā pasaulē. Ieviešot ilgtspējīgus materiālus rotaļlietu ražošanā, “McDonald’s” līdz 2025. gada beigām plāno samazināt izmantotās plastmasas apjomu par kopumā 90%.

Pakāpeniski ieviest rotaļlietas no ilgtspējīgiem materiāliem “McDonald’s” uzsāka 2018.gadā, un līdz šim brīdim tas ļāvis samazināt plastmasas apjomu jau par 30%.

“Daudziem bērniem un pieaugušajiem Latvijā “Happy Meal” asociējas ar mīļām bērnības atmiņām un priecīgiem brīžiem kopā ar ģimeni un draugiem. Maltīte bērniem “Happy Meal” joprojām ir viena no Latvijas iedzīvotāju iecienītākajām maltītēm “McDonald’s” restorānos – ik gadu Latvijas restorānos kopumā tiek iegādāti vairāk nekā 700 000  “Happy Meal” komplekti. “McDonald’s” viesiem visā pasaulē un Latvijā aizvien vairāk rūp planētas rītdiena, tādēļ mēs regulāri ieviešam videi draudzīgas pārmaiņas gan restorānu darbībā, gan maltītēs. Mums ir prieks, ka līdz ar globālām pārmaiņām “Happy Meal” arī Latvijā kļūs videi draudzīgs. Lai ieviestu ilgtspējīgas “Happy Meal” rotaļlietas, “McDonald’s” ir cieši sadarbojies ar piegādātājiem, ģimenēm, rotaļlietu ekspertiem un inženieriem visā pasaulē, radot ilgtspējīgu un inovatīvu rotaļlietu dizainu, un kopīgiem spēkiem veicinot pieprasījumu pēc otrreiz pārstrādātiem materiāliem,” norāda “McDonald’s” vadītājs Baltijas valstīs Vladimirs Janevskis (Vladimir Janevski).

Jaunās “Happy Meal” rotaļlietas arī turpmāk sniegs prieka pilnus brīžus maziem un lieliem “McDonald’s” viesiem, piedāvājot gan interaktīvas spēles, gan rotaļlietas, kas attīsta iztēli, gan konstruēšanas uzdevumus, bet darīs to jaunā veidolā – tās būs izgatavotas no sertificētiem augu izcelsmes vai otrreiz pārstrādātiem materiāliem. Papildus rotaļlietu izejmateriālu nomaiņai, “McDonald’s” ir apzinājis arī rotaļlietu otrreizējās izmantošanas iespējas, pārstrādājot tās jaunās paplātēs. Arī rotaļlietu līdzšinējais plastmasas iesaiņojums tiks aizstāts ar videi draudzīgu iepakojumu, kas veidots no materiāliem uz augu bāzes un no augstākās kvalitātes sertificētām šķiedrām.

Ilgtspējīgu “Happy Meal” rotaļlietu ieviešana ir daļa no “McDonald’s” apņemšanās aizsargāt planētu un veidot labāku dzīves vidi nākamajai paaudzei. “McDonald’s” Latvijā jau ir īstenojis virkni videi draudzīgu iniciatīvu. Tas ietver atteikšanos no plastmasas dzērienu salmiņiem, saldējuma McFlurry™iepakojuma nomaiņu uz videi draudzīgu materiālu, koka galda piederumu ieviešanu. Tāpat “McDonald’s” nodrošina iepakojuma un maltīšu gatavošanas procesā izmantotās cepamās eļļas nodošanu otrreizējai pārstrādei. “McDonald’s” Latvijā izmanto otrreiz pārstrādāto papīru krūzīšu turētājiem, papīra maisiņiem, papīra salvetēm un citiem papīra izstrādājumiem restorānā.

Pāreja uz “Happy Meal” rotaļlietām, kas ražotas no ilgtspējīgiem materiāliem, ir jaunākais solis, ko “McDonald’s” veic visā pasaulē, lai samazinātu atkritumu nonākšanu dabā, saudzētu mežus un ekosistēmas, un veicinātu klimata aizsardzības pasākumus. “McDonald’s” bija pirmā restorānu ķēde pasaulē, kas izvirzīja zinātniski pamatotu mērķi ievērojami samazināt siltumnīcefekta gāzu (SEG) emisijas. Ceļā uz savu mērķu sasniegšanu līdz 2030. gadam, “McDonald’s” jau šobrīd ir panācis restorānu un biroju absolūto izmešu samazinājumu par 8,5% (no kopējā mērķa panākt 36% samazinājumu) un piegādes ķēdes izmešu intensitātes samazinājumu par gandrīz 6% (no kopējā mērķa panākt 31% samazinājumu).

Tāpat 2020. gada beigās aptuveni 80% no “McDonald’s” restorānos izmantotā iepakojuma bija ražots no atjaunojamiem, pārstrādājamiem vai sertificētiem resursiem. Uzņēmuma mērķis ir līdz 2025.gadam pāriet uz 100% videi draudzīgu iepakojumu.

Uzņēmums ir veicis arī ieguldījumus atjaunojamajā enerģijā, un ieviesis Atbildīgas piegādes  pieeju sadarbībai ar piegādātājiem.

Par “McDonald’s” Latvijā 

“McDonald’s” ir vadošais ēdināšanas uzņēmums Latvijā pēc apmeklētāju un darbinieku skaita, kā arī finanšu snieguma un investīcijām. “McDonald’s” nodrošina darba vietas 700 darbiniekiem, un “McDonald’s” 13 restorānus Latvijā pērn apmeklēja 8 miljoni viesu.   

“Premier Capital” ir “McDonald’s” attīstības licences turētājs Igaunijā, Grieķijā, Latvijā, Lietuvā, Maltā un Rumānijā. Pašlaik restorānu tīklā ir 157 restorāni, to skaitā vairāki “McDrive” un “McCafe”. Pateicoties uzņēmuma vairāk nekā 8800 darbinieku lielajai komandai, gadā tiek apkalpoti vairāk nekā 130 miljoni viesu.

Iepriekšējais rakstsTraģēdija Jūrkalnes stāvkrastā: Ar paziņojumu klajā nāk Valsts policija
Nākamais rakstsAtklātas horoskopa zīmes, kuras 2022. gadā būs VISNEVEIKSMĪGĀKĀS