Laikā, kad visa pārtikas nozare turpina piedzīvot krasas izejvielu cenu izmaiņas, kā arī saskaras ar turpmāku citu fiksēto izmaksu pieaugumu, Latvijā viens no vadošajiem pārtikas ražotājiem un mīlētāko produktu zīmolu attīstītājiem “Orkla Latvija” ir radis iespēju samazināt cenas Latvijā ražotajiem “Ādažu” kartupeļu čipsiem līdz pat 15% apmērā atkarībā no produkta. Cenu izmaiņas patērētāji varēs novērot jau no šī gada oktobra visos lielākajos mazumtirdzniecības* veikalos Latvijā.
“Inflācijas ietekme ir nepatīkama visiem – kā pircējiem, tā ražotājiem, kuriem šī brīža tirgus situācijā bieži jāpieņem, lai arī ekonomiski pamatoti, tomēr emocionāli grūti lēmumi. Tādēļ mums jo īpašs prieks paziņot, ka skrupulozās pārrunās ar piegādātājiem esam spējuši rast iespēju samazināt iepirkuma cenas atsevišķām izejvielām, kas ļaus mums samazināt “Ādažu” kartupeļu čipsu cenas līdz pat -15% – par nozīmīgu un jūtamu izmaiņu visiem sāļo uzkodu cienītājiem,” uzsver Lineta Mikša, “Orkla Latvija” Komunikācijas vadītāja.
“Vienlaikus sarunās ar piegādātājiem mēs nepieļaujam kompromisus attiecībā uz izejvielu kvalitāti – mēs izmantojam tikai mūsu augstajām kvalitātes prasībām atbilstošas izejvielas no uzticamiem un pārbaudītiem partneriem – tā ir mūsu prioritāte. Šogad “Orkla Latvija” plāno iepirkt teju 15 tūkstošus tonnas kartupeļu, no kuriem daļu izaudzēsim paši turpat Ādažos. Lielāko daļu kartupeļu apjoma iepirksim no vietējiem kartupeļu audzētājiem, kas spēj nodrošināt nepieciešamo kartupeļu kvalitāti,” papildina Lineta Mikša.
Cenas samazinājums attieksies gan uz klasiskajiem “Ādažu” kartupeļu čipsiem, gan arī jaunajām garšām, kas tirgū parādījušās šajā gadā – kartupeļu čipsi ar maigu čili krējumu un karamelizētu sviestu un jūras sāli, tāpat arī uz plašo “Ādažu” Mazāk sāls čipsu piedāvājumu un “Ādažu” Draugu pakām. Tieši veselīgākais “Ādažu” Mazāk sāls čipsu piedāvājums pēdējā gada laikā saņēmis patērētāju un profesionāļu novērtējumu, pērn saņemot godalgu starptautiskā tirgus un patērētāju pētījumu uzņēmuma “Nielsen IQ” gada labāko jauno produktu atzinumā kategorijā “Uzkodas” par “Ādažu” kartupeļu čipsiem ar jogurta, sarkano sīpolu garšu un samazinātu sāls daudzumu.
“Ādažu” kartupeļu čipsi un citas sāļās uzkodas tiek ražotas Ādažos vienā no četrām “Orkla Latvija” ražotnēm Latvijā, kurā uzņēmums pastāvīgi veic investīcijas ilgtspējīgā un mūsdienīgā produktu ražošanā. Iepriekš jau ziņots, ka šogad “Orkla Latvija” investējusi 258 tūkstošus eiro “Ādažu” čipsu kartupeļu noliktavas ventilācijas sistēmas nomaiņā, kas ļaus samazināt elektroenerģijas patēriņu un uzlabot kartupeļu uzglabāšanas apstākļus, savukārt pērn “Ādažu” čipsu ražotnē par 20 tūkstošiem eiro uzlabots ūdens uzsildīšanas process un par 35 tūkstošiem eiro uzņēmums iegādājies un uzstādījis jaunu iekārtu (hidrociklonu), lai ievāktu kartupeļu cieti tālākai izmantošanai. Šobrīd vēl turpinās izpētes projekts, lai ražotnei jau drīzumā uzstādītu saules paneļus, kas ļaus daļēji nodrošināt elektroenerģijas pašpatēriņu.
* Produktu gala cenu veikalu plauktos vienmēr nosaka mazumtirgotājs.
Par “Orkla Latvija”:
“Orkla Latvija” kopējais apgrozījums 2021. gadā bija 112,8 miljoni eiro. “Orkla” ir eksperts spēcīgu vietējo zīmolu attīstībā, saglabājot to produktu tradīcijas, vērtības un modernizējot ražošanas procesus. “Orkla Latvija” pārstāv tādus Latvijā iemīļotus zīmolus kā “Laima”, “Selga”, “Staburadze”, “Ādažu”, “Taffel the Original Snacks”, “Spilva”, “Gutta”, “Latplanta”, “Naturli” un citus.