Hiphopa mākslinieks Fiņķis apstājas tikai dažus soļus pirms sava pirmā maratona finiša, lai pievērstu uzmanību Latvijas izglītības sistēmas problēmām. Ar šo simbolisko žestu viņš norāda – katrs piektais skolēns Latvijā nepabeidz savu mācību maratonu. Reperis Fiņķis gandrīz noskrien 42 kilometrus, bet apstājas pirms finiša

18. maijā norisinājās Rimi Rīgas maratons, kurā savu pirmo skrējienu 42 km distancē uzsāka arī reperis Helvijs Fiņķis. Viņš vairāku mēnešu garumā sociālajos tīklos dalījās ar sagatavošanās procesu un iedvesmoja sekotājus būt aktīviem un pārvarēt izaicinājumus. Taču maratona dienā viņš tieši pirms finiša negaidīti apstājās. Viņš pacēla plakātu ar vēstījumu: “Skola ir maratons, kuru nepabeidz katrs 5. skolēns,” simboliski atspoguļojot, cik daudz jauniešu Latvijā nepabeidz savu “izglītības maratonu”.

Šis bija mans pirmais maratons. Es biju gatavs to noskriet līdz galam, bet izvēlējos apstāties, lai pievērstu uzmanību tam, ka, līdzīgi kā es, tūkstošiem skolēnu Latvijā nepārkāps savai finiša līnijai – absolvēšanai. Izglītības ceļš ir kā maratons – tas prasa laiku, izturību un neatlaidību, un pa ceļam nereti nākas pārvarēt šaubas, nogurumu un vēlmi padoties. Tieši tāpēc īpaši svarīgs ir atbalsts – no ģimenes, draugiem, skolotājiem vai vienkārši kāda, kurš pasaka, ka tu to vari,” stāsta Helvijs Fiņķis.

Statistika izgaismo satraucošu realitāti – tikai katrs ceturtais skolēns Latvijā spēj pārvarēt 60% slieksni 12. klases matemātikas eksāmenā, kamēr apmēram 2700 jauniešu 2024. gadā pat nesasniedza minimālos 15%. Arī citos STEM priekšmetu eksāmenos aina ir līdzīga – piemēram, no tiem, kas izvēlējās kārtot papildu eksāmenu, tikai 1% nokārtoja fiziku virs 60%, programmēšanu – 1,27%, informātiku – 0,59%, bet bioloģiju – 4,66%. Tas ir signāls par sistēmas nespēju pietiekami sagatavot un atbalstīt skolēnus. Un tomēr – politiķi spriež par prasību celšanu, riskējot vēl vairāk palielināt to jauniešu skaitu, kuri nepabeidz skolu.

“Ar šo akciju vēlējāmies aktualizēt problēmu, kuru redzam skolās – skolēni cenšas, bet bieži vien viņiem blakus nav skolotāju, kas spētu motivēt, iedvesmot un palīdzēt sasniegt finišu. Tāpēc “Iespējamā misija” strādā pie tā, lai šādus skolotājus sagatavotu – īpaši STEM mācību priekšmetos, kur skolēniem atbalsts vajadzīgs visvairāk,” saka “Iespējamās misijas” valdes priekšsēdētāja Ramona Urtāne.

Jau 17 gadus nodibinājums “Iespējamā misija” sagatavo jaunos skolotājus, pēdējos gados īpašu uzmanību pievēršot STEM priekšmetiem, lai palīdzētu risināt skolēnu motivācijas un atbalsta trūkumu. Šobrīd norit pieteikšanās Līderības attīstības programmai “Enefit iespējamā misija: izglābt STEM”, kuras mērķis trīs gadu laikā ir sagatavot vairāk nekā 150 aizrautīgus un augsti motivētus skolotājus, kas varētu kļūt par atbalstu skolēniem viņu “maratonā”.

Enefit atbalsta programmu “Enefit iespējamā misija: izglābt STEM”, lai palīdzētu jauniešiem sasniegt savu potenciālu STEM jomās un veicinātu motivētu skolotāju ienākšanu skolās. Kā darba devējs enerģētikas nozarē, Enefit iegulda nākotnes talantos un sabiedrības izglītībā.

Vairāk informācijas un pieteikšanās anketa pieejama: www.iespejamamisija.lv.

Par nodibinājumu “Iespējamā misija”

Nodibinājuma “Iespējamā misija” spēkos ir radīt izglītības sistēmu, īstenojot pārmaiņas skolās un pašvaldībās, lai katram bērnam Latvijā neatkarīgi no viņa dzīvesvietas būtu pieejami augsti motivēti skolotāji un skolu vadītāji. 

Seko mums arī soctīklos: FacebookInstagram,  X , Threads

Iepriekšējais rakstsTavs horoskops veiksmīgai dienai – 18. maijs
Nākamais rakstsSinoptiķi brīdina par laiku tuvākajās stundās