Klāt vieni no latviešu iemīļotākajiem svētkiem – Jāņi, kuru neatņemama sastāvdaļa ir Latvijas tradicionālais dzēriens alus. Tomēr arvien pieaugošās veselīga dzīvesveida tendences pēdējos piecos gados ir būtiski ietekmējušas pircēju paradumus, izvēloties dzērienus svētku galdam: reaģējot uz pieprasījuma izmaiņām, kopš 2021. gada Rimi veikalu tīklā par 162,5 % pieaudzis alkoholisko dzērienu bezalkoholisko alternatīvu, tai skaitā bezalkoholiskā alus, sortiments. “Rimi” veikalos novērota kāda interesanta tendence

Gandrīz katram populārajam Latvijas un starptautiskajam dzērienu ražotāja zīmolam ir savas produkcijas – alus, sidru, kokteiļu – bezalkoholiskā alternatīva. 2021. gadā Rimi sortimentā bija 12 veidu vietējā ražojuma bezalkoholiskais alus, bet šogad tādu ir jau 26, savukārt importētā bezalkoholiskā alus klāsts audzis no 7 līdz 19. 

“No bezalkoholiskajiem sidriem, kokteiļiem, vietējiem un importa aliem visiecienītākais ir tieši alus – gan no ārzemēm ievestais, gan pašmāju ražojuma: bezalkoholisko dzērienu TOP 3 pirmo vietu ieņem bezalkoholiskais alus Tērvete puslitra pudelē, kam seko bezalkoholiskais alus Kronenbourg 1664 Blanc 0,33 litru iepakojumā un tāda paša tilpuma bezalkoholiskais alus Corona Cero. Pēdējo piecu gadu laikā, augot pieprasījumam un piedāvājumam, lielākajos veikalos esam izveidojuši īpašu plauktu, kur visi bezalkoholiskie produkti ir atrodami vienuviet, lai pircēji varētu vieglāk orientēties sortimentā,” stāsta Rimi Latvia sabiedrisko attiecību vadītāja Inga Bite.

Kā rāda pārdošanas dati, arvien vairāk pircēju tradicionālā alus vietā izvēlas bezalkoholiskās versijas: pārskatot kopējos alus kategorijas pārdošanas datus, novērojams, ka bezalkoholiskais alus ar katru gadu aizņem mazliet lielāku pārdošanas daļu, bet pieprasījums pēc alkoholiskā alus samazinās. Salīdzinot 2021. gada rādītājus ar pagājušo gadu, pērn bezalkoholiskais alus pārdots par 68 % vairāk. Sekojot šai tendencei, vietējie ražotāji turpina attīstīt bezalkoholisko dzērienu sortimentu, veidojot un testējot jaunas garšas, lai pastāvīgi piedāvātu sava zīmola patērētājiem jaunas garšas. Arī šogad šajā segmentā gaidāmi jaunumi.

“Pircējiem saistošākie bezalkoholiskie produkti ir tieši vietējo zīmolu ražojumi, par ko liecina pircēju atsaucība. Ļoti pieprasīts bija Tērvetes jaunais Saules alus, lielu popularitāti gūst Valmiermuižas Kokmuižas bezalkoholiskais alus, kur piedāvājumā ir gan IPA, gan APA, izotoniskais alus u. c. Šogad Rimi veikalu tīklā gaidāma arī pasaulslavenā zīmola Guinness bezalkoholiskā versija,” stāsta Inga Bite.

Jāņiem savlaicīgi tiek gatavots arī siera sortiments, lai pircējiem piedāvātu plašu izvēli un izdevīgus piedāvājumus. Jāņusiers ir viens no tradicionālajiem svētku gardumiem, tāpēc nav pārsteigums, ka kopumā sieru pārdošanas apjoms Rimi veikalos laikā ap Jāņiem pieaug par aptuveni 25 %.

“Šogad paredzam, ka pieprasījums būs līdzīgs pērnā gada līmenim – tie ir vairāki desmiti tonnu jāņusiera. Rimi sortimentā būs pieejams gan tradicionālais jāņusiers, gan Līgo tipa sieri, kuru sastāvā ir ķimenes, dažādas garšvielas, zaļumi un sēklas,” stāsta Rimi Latvia sabiedrisko attiecību vadītāja Inga Bite. 

Tāpat pircēju groziņā uz Jāņiem parasti atrodas vieta arbūzam, tomātiem un gurķiem, un vēl joprojām daudzi šos svētkus nespēj iedomāties bez tortes Cielaviņa. Svētku galda klasika ir arī šašliks, un Rimi novērojumi rāda, ka, cūkgaļas cenai saglabājoties pagājušā gada līmenī, pircēji labprāt iegādājas gan gatavos marinējumus, gan vēl aktīvāk svaigo gaļu – vistu un cūkgaļu, kam pieprasījums ar katru gadu pieaug. Savukārt no konditorejas izstrādājumiem visiecienītākie gardumi Jāņos ir pīrāgi un ķiploku grauzdiņi. 

Rimi iesaka iepirkšanos neatlikt uz pēdējo brīdi: tā kā šogad svētki iekrīt pirmdienā un otrdienā, liels pircēju pieplūdums, visticamāk, sāksies jau ceturtdien un piektdien, jo priekšā ir četras brīvas dienas – nedēļas nogale un Jāņi.

Seko mums arī soctīklos: FacebookInstagram,  X , Threads

Iepriekšējais rakstsParādās jaunas vēstis par populāro dziesminieku Strazdiņu