Swedbank aicina klientus būt īpaši modriem, jo aktivizējušies krāpnieki. Šoreiz krāpnieki izsūta klientiem viltus īsziņas Swedbank vārdā vai arī izliekas par Valsts ieņēmumu dienesta darbiniekiem, izmantojot pārmaksāto nodokļu atgūšanas iespējas.

Swedbank aicina klientus būt modriem un ignorēt interneta saites, kas atsūtītas telefona īsziņā vai e-pastā. Krāpnieki izmanto pārmaksāto nodokļu atgūšanas iespējas un VID vārdā aicina apstiprināt nodokļu atmaksas saņemšanu, kā arī sūta viltus īsziņas Swedbank vārdā ar saitēm, kas ved uz viltotu internetbanku. Ievadot datus viltus internetbankā, klients tos nodod krāpniekiem, kuri nekavējoties cenšas to izmantot, lai veiktu naudas pārskaitījumu.

Lai pasargātu sevi no krāpniekiem, Swedbank atgādina:

  • Banka nekad nesūta internetbankas saites īsziņās;
  • Banka nekad nesūta klientam aicinājumu pievienoties internetbankai, iekopējot internetbankas saiti;
  • Banka nekad neprasa klienta atļauju bloķēt maksājumu karti vai pieeju internetbankai;
  • Ja rodas aizdomas, ka klienta informācija jau nonākusi krāpnieku rokās, tad karte vai internetbanka tiek bloķēta no bankas puses;
  • Potenciāli krāpnieciska darījuma atcelšana klientam nav jāapstiprina;
  • Ja ir nepieciešams pārbaudīt bankas atsūtīto ziņu, klienti aicināti paši atvērt internetbanku, ievadot interneta pārlūkā www.swedbank.lv un pārbaudot saraksti ar banku.

Diemžēl, Latvijā vēl joprojām ir iespējams ļaunprātīgi viltot atsūtītās ziņas vai saņemtā zvana identitāti, izliekoties par banku. Tāpēc aicinām klientus arī neuzticēties ziņas saturam, pat ja tā saņemta it kā no Swedbank informatīvā tālruņa. Mazāko bažu gadījumā uzreiz aicinām sazināties ar banku, pašiem zvanot uz 67444444 vai arī pārbaudot saraksti ar banku internetbankā vai mobilajā lietotnē.

 

Iepriekšējais rakstsDiemžēl piektdienas rīts nesis arī ļoti traģiskas ziņas
Nākamais rakstsEksperti pastāsta, vai Latvijas hokeja izlase sestdien uzvarēs Kanādu