Latvijas lielākā banka Swedbank aicina klientus būt īpaši modriem, jo krāpnieki aktīvi cenšas izvilināt datus. Izmantojot laiku, kad aktuāla kļūst ikgadējā pārmaksāto nodokļu atgūšana, krāpnieki izliekas par Valsts ieņēmumu dienesta darbiniekiem vai nodokļu konsultantiem. Viņi izsūta ziņas, kurās aicina atvērt interneta vietnes un ievadīt datus, lai atgūtu nodokļos samaksāto naudu. “Swedbank” nāk klajā ar brīdinājumu klientiem
Krāpnieki vēl joprojām zvana Latvijas iedzīvotājiem un izliekas par banku, policijas vai citu dienestu darbiniekiem, lai izvilinātu internetbankas piekļuves datus. Joprojām arī turpinās krāpšanas gadījumi, kuros klienti nodod svešiem cilvēkiem savas maksājumu kartes vai arī skaidru naudu. Krāpniekiem izdodas pārliecināt cilvēkus, ka “kurjeri” vai “drošības dienestu darbinieki” šos līdzekļus noglabās “drošā vietā”, kamēr notiek “izmeklēšana”.
Jauna un bīstama tendence parādījusies, ka krāpniekiem arī izdodas iebiedēt cilvēkus, lai viņi slēptu šo informāciju no savas bankas. Tiek iegalvots, ka “drošības dienestu darbinieki” veic izmeklēšanu, kuras laikā jāievēro konfidencialitāte. Tāpēc klienti dažkārt vilcinās par savām aizdomām informēt bankas darbiniekus, apgrūtinot krāpšanas novēršanu un centienus izkrāpto naudu atgūt.
Aicinām Latvijas iedzīvotājus, neatkarīgi no tā, kuras bankas klienti viņi ir, būt īpaši modriem un nepakļauties aicinājumiem izpaust datus, izņemt un nodot svešiniekiem skaidro naudu vai arī maksājumu kartes. Pat mazāko krāpšanas aizdomu gadījumā lūdzam nekavējoties sazināties ar Valsts policiju un savu banku, lai pēc iespējas precīzāk informētu par notikušo. Savlaicīga un ātra rīcība ir izšķiroša, lai censtos apturēt krāpšanu un atgūtu izkrāptos līdzekļus.