Saskaņā ar jaunākajiem “Maxima Latvija” datiem, pircēju paradumi šobrīd ir mainījušies un visdrošāk iepirkties ir tieši brīvdienās, sestdienās un svētdienās, un vēlams lielā “XXX” formāta veikalos, jo tieši tad klientu plūsma veikalos ir sarukusi vidēji par 36%, salīdzinot ar identisku periodu pērn. Kopējā tendence liecina, ka klientu skaits turpina kristies arī visos 177 “Maxima” veikalos ik mēnesi – vidējais klientu samazinājums mēneša griezumā pret 2020. gada decembri ir vēl mīnus 5%, t.i., 26%.
“Droša un atbildīga iepirkšanās joprojām atspoguļojas mūsu klientu dienaskārtībā, ko apliecina dati visos mūsu 177 veikalos. Ja decembrī klientu skaits veikalos samazinājās vidēji par 21%, tad janvārī šis rādītājs turpina kristies vēl vairāk un ir samazinājies par 26%. Īpaši jāatzīmē klientu kritums mūsu lielākajos, “Maxima XXX” formāta, veikalos, kuros cilvēku intensitāte ir samazinājusies pat vēl vairāk – vidēji par 36% brīvdienās, taču atsevišķās dienās pat līdz 78%. Tas nozīmē, ka cilvēki uz mūsu veikaliem, it īpaši lielā formāta, dodas iegādāties svarīgāko, lieki neapmeklējot veikalu bez vajadzības. Lai padarītu iepirkšanos gan sev, gan apkārtējiem vēl drošāku, dodoties uz veikalu, aicinu ievērot luksofora principu – apmeklēt veikalu tad, kad ir vismazākā iedzīvotāju plūsma, lai kliedētu pircēju blīvumu un neveidotu rindas ārpus veikala,” stāsta SIA “Maxima Latvija” komunikācijas vadītāja Liene Dupate-Ugule.
Kā liecina uzņēmuma dati, 2021. gada pirmajā mēnesī “Maxima Latvija” veikalus apmeklējuši vidēji par 26% mazāk pircēju, savukārt lielā formāta veikalos šis samazinājums bijis apjomīgāks – 31% apmērā. Janvārī novērojams, ka lielākais klientu samazinājums ir bijis tieši brīvdienās, kad visos veikalos iepirkušies vidēji par 27% mazāk pircēji, savukārt “XXX” formāta veikalos – vidēji par 36% mazāk. Vislielākais klientu samazinājums bijis brīvdienās pēc gadumijas svinībām – klientu kritumam pieaugot par 39%, savukārt “XXX” formāta veikalos pat par 78 %.
Jau ziņots, ka “Maxima Latvija” jau pie esošajiem teju 40 Covid-19 vīrusa izplatības ierobežošanas pasākumiem aizvien turpina ieviest jaunus arī paši pēc savas iniciatīvas, kā arī vadoties pēc valdības rīkojumiem, lai veikalu apmeklējums klātienē būtu vēl drošāks, piemēram, ieviešot jaunu pakalpojumu “Skenē pats!”, kas ļauj klientam pašam skenēt preces, ievietojot tās uzreiz maisiņā un pēc tam jau maksāšanu veicot ar telefonu vai maksājuma karti atsevišķā zonā, neizņemot preces no maisiņa.