Lielākajam cilvēka ķermeņa orgānam – ādai – nepieciešamas rūpes gan no iekšpuses, gan no ārienes, apgalvo speciālisti. Tam piekrīt arī vairāk nekā 2/3 cilvēku Latvijā. Tomēr, lai gan lielākā daļa jeb 78% ir pārliecināti, ka veselīgas ādas priekšnoteikums ir sabalansēts uzturs, tikai katrs ceturtais ikdienā ievēro veselīgas ēšanas paradumus, liecina Amway veiktā aptauja.

 KONKURSS ar balvu 110 Eur vērtībā! Norisinās ŠEIT!

Ādas kopšanas ieradumiem ir tendence diezgan būtiski atšķirties no priekšstata par to, kā rīkoties būtu pareizi. Pirmais svarīgākais faktors, pēc respondentu domām, ir veselīgs uzturs (78%), tomēr realitātē cilvēki visbiežāk par ādu rūpējas ārēji, lietojot krēmus (48%). Kā otru būtiskāko priekšnoteikumu 67% min pietiekamu ūdens patēriņu, ko ikdienā ievēro tikai 45%. Trešā populārākā tehnika veselīgas ādas uzturēšanai Latvijas iedzīvotājiem ir veselīgs miegs (42%).

 

Lai arī ¾ cilvēku uzskata, ka svarīgi ēst veselīgi, to dara vien katrs ceturtais. Tāpat arī 11% atzīst uztura bagātinātāju un vitamīnu nozīmi ādas veselības uzlabošanā. Ikdienā tos lieto divas reizes vairāk cilvēku (21%). “Atšķirīgie dati starp uzskatiem un lietošanu varētu veidoties tādēļ, ka vitamīnus un uztura bagātinātājus cilvēki lieto ar citu mērķi, un viņi tikai sekundāri saista tos ar ādas veselību. Vitamīnu ietekme uz ādu, pēc cilvēku domām, nav pietiekami izteikta,” saka dermatoloģe Lauma Valeine. “Pētījumi savukārt pierāda pretējo – organismam ir nepieciešams veselīgs uzturs. Un tikai retais var iegūt visas ādai nepieciešamās vajadzīgās vielas ar ēdienu, tādēļ nepieciešami papildu uztura bagātinātāji, it sevišķi pavasarī, kad ķermenis ir noguris no aukstuma, sausā telpu gaisa, kā arī vietējo dārzeņu trūkuma.”

 

Biedē novecošana un sausa āda

Katrs otrais uzskata, ka āda jāmitrina, lai izvairītos no nepatīkamām, sausas ādas radītām sajūtām, aizkavētu ādas novecošanos un panāktu starojošu ādas izskatu. Ja nepatīkamas sajūtas abu dzimumu pārstāvji akcentē vienlīdz bieži, tad ādas novecošanās aizkavēšana, veselīgs ādas izskats un iespēja pasargāt to no negatīvas vides ietekmes sievietēm ir biežāk būtiska nekā vīriešiem.

“Daudzi no ādas kairinātājiem nāk tieši no iekšienes – slikti ēšanas paradumi, nepietiekama mitrināšana un neizgulēšanās ir daži no faktoriem, kas var negatīvi ietekmēt tās veselību. Kā sievietēm, tā vīriešiem svarīgi rūpēties par ādu ar mitrinošiem krēmiem, maskām un citām ārējām procedūrām, un tikpat būtiski ir uzņemt nepieciešamās uzturvielas. Pasaulē arvien vairāk novērtē nutrikosmētiku – uztura bagātinātājus, kas acīmredzami uzlabo ādas izskatu un normalizē tās stāvokli, sākot iedarbību no iekšpuses,” saka Andžejs Savickis (Andrzej Sawicki), Amway pārstāvis. “Tieši tādēļ esam radījuši Truvivity by Nutrilite – uztura bagātinātāju sistēmu, kas satur Beauty Supplement un Beauty Powder Drink. Tie radīti, lai uzlabotu ādas stāvokli ar bagātīgām sastāvdaļām kopā ar PhytoInfuse™ un Fitokeramīdu kompleksu. Pirmais komplekss satur dabīgo ekstraktu trio: mežrozīšu, godži ogu un vīnogu kauliņu ekstraktus. Mežrozīšu un vīnogu kauliņu ekstrakts aizsargā organisma šūnas no brīvajiem radikāļiem. Otrs komplekss satur dabīgus keramīdus no pilngraudu kviešiem. Produkti bagātināti ar barības vielām, un vitamīni A, C un cinks mazina ādas stresu, noguruma un nespēka pazīmes.”

 

Sievietes izvēlas veselīgu uzturu, vīrieši – sportu un pirti

Sievietes biežāk atsaucas uz pietiekamu ūdens patēriņu (72% pretstatā 62% vīriešu), pareizu ādas ārējo kopšanu (62% pretstatā 45% vīriešu) un veselīgu uzturu (80% pretstatā 75% vīriešu), kā priekšnosacījumiem veselīgas ādas saglabāšanai.  Sievietes uzskata, ka sava artava ādas veselīgumā ir iedzimtībai (66% pretstatā 53% vīriešu) un uztura bagātinātājiem (13% pretstatā 9% vīriešu).

 

Vīrieši savukārt vairāk sliecas par labu sportam (42% pretstatā 26% sieviešu), ārējām ādas procedūrām (27% pretstatā 22% sieviešu) un pirts apmeklējumiem (24% pretstatā 15% sieviešu).

 

Sieviešu un vīriešu skatījums sakrīt jautājumā, kas ir skaistas ādas TOP3 svarīgākie priekšnoteikumi: veselīgs uzturs, pietiekams ūdens patēriņš un gēni.

 

Par pētījumu

Pētījumu veicis Amway Truvivity by Nutrilite™ sadarbībā ar Omnicom Media Group, aptaujājot 504 respondentus, kas vecāki par 25 gadiem, 2016. gada februārī.

 

Par Truvivity by Nutrilite™

Amway Truvivity by Nutrilite™ Beauty Supplemets un Beauty Powder Drinks apvieno PhytoInfuse™ un fitokeramīda kompleksus, rūpējoties par ādu no iekšienes uz ārpusi. Skaistuma sistēma sastāv no Beauty Supplement un Beauty Powder Drink, kas bagātināti ar barības vielām. Beauty Supplement ir uztura bagātinātājs ar vitamīniem A un C un cinku, kas palīdz uzturēt ādu normālā stāvoklī. Papildus vitamīns C un cinks palīdz aizsargāt ādas šūnas no oksidatīvā stresa (stāvoklis, kad reaktīvie skābekļa produkti neatbilst aizsargspējām pret tiem). Beauty Powder Drink ir uztura bagātinātājs ar vitamīnu C. Tas palīdz veidot kolagēnu normālai ādas funkcionēšanai un samazina ādas noguruma un nespēka pazīmes.

Truvivity group product shot

Par Amway

Amway ir tiešās pārdošanas uzņēmums, kura ienākumi gadā sasniedz 9,5 miljardus ASV dolāru un kura galvenā mītne atrodas Adā, Mičiganā, ASV. Pārdotākā Amway produkcija ir Nutrilite vitamīni, minerālvielas un uztura bagātinātāji, Artistry sejas kopšanas un dekoratīvās kosmētikas līdzekļi, kā arī eSpring ūdens attīrīšanas sistēmas — to visu tirgo tikai Amway neatkarīgie uzņēmēji. Direct Selling News 2015 Global 100 sarakstā 2014. gadā noieta ziņā tiešās pārdošanas uzņēmumu vidū Amway ierindojās pirmajā vietā pasaulē. Uzņēmuma ikgadējie ieņēmumu rādītāji ietver ieņēmumus no tiešās tirdzniecības darbībām un citām uzņēmējdarbības aktivitātēm.

 

Par NUTRILITE™

NUTRILITE ekskluzīvi no Amway ir pasaules vadošais vitamīnu un uztura bagātinātāju pārdošanas zīmols*. Balstoties uz zinātni un pētījumiem 80 gadu garumā, NUTRILITE komanda pilnveidojusi patentētus “sēklas bagātinātājus”, lai saglabātu produktu kvalitāti un maksimāli palielinātu efektivitāti un sastāvdaļu drošību. NUTRILITE ir vienīgais globālais vitamīnu un uztura bagātinātāju zīmols, kas audzē, ievāc augļus un apstrādā augus pats savās sertificētās, organiskās fermās*, kas atrodas ASV, Meksikā un Brazīlijā. Kopš 2008. gada NUTRILITE produkti ir AC Milan Oficiālie uztura bagātinātāji.

 

KONKURSS ar balvu 110 Eur vērtībā! Norisinās ŠEIT!

*Avots: Euromonitor International Limited, www.euromonitor.com/amway-claims.

Iepriekšējais rakstsNEDĒĻAS PLĀNS: labvēlīgās dienas tavam skaistumam un labsajūtai 28. marts – 3. aprīlis
Nākamais rakstsKafija paaugstina spiedienu un citas muļķības. Atspēko Latvijas ārsti