Vasaras riepu izmantošana vasaras sezonā ir ļoti svarīga, lai nodrošinātu drošību un komfortu braukšanas laikā. Nevienam nebūs pārsteigums, ka daudzi autovadītāji pieļauj kļūdas, kas var izraisīt paātrinātu riepu nodilumu, kas var ne tikai radīt papildu izmaksas to nomaiņai, bet arī palielināt negadījuma vai citas nepatīkamas situācijas risku uz ceļa. Šajā rakstā mēs Jums pastāstīsim par visbiežāk pieļautajām kļūdām un veidiem, kā tās novērst. 7 kļūdas, kas paātrina vasaras riepu nodilumu

1.     Spiediens riepās

Viena no biežākajām automašīnu īpašnieku kļūdām ir braukšana ar nepareizu riepu spiedienu. Nepietiekams riepu spiediens izraisa riepas sānu vai vidusdaļas nodilumu, palielina degvielas patēriņu un samazina transportlīdzekļa vadāmību. Pārāk liels spiediens var arī negatīvi ietekmēt riepu nodilumu un saķeri. Mēs iesakām bieži pārbaudīt riepu spiedienu un pārliecināties, ka spiediens atbilst transportlīdzekļa ražotāja ieteikumiem – vairāk par vasaras riepām skatīt šeit.

 

2.     Asa manevrēšana un agresīva braukšana

Kad cilvēki brauc ļoti ātri un agresīvi, viņu riepas ievērojami nolietojas, biežāk un ātrāk nekā tiem, kas piekopj mierīgu braukšanas stilu. Šis nodilums parādās kā nelīdzenas nobrāzuma vietas uz riepām. Ja Jūs bieži braucat agresīvi, varat apskatīt savas riepas un pamanīt, ka dažas vietas ir vairāk nodilušas nekā citas, un dažās vietās pat ir acīmredzamas nodiluma pēdas. Tas var notikt, ja autovadītājs bieži un strauji nospiež bremžu pedāli.

 

3.     Nekvalitatīvi veikta riepu balansēšana

Ja riteņi ir nekvalitatīvi nesabalansēti, tas var radīt nepatīkamas sajūtas vadītājam braukšanas laikā. Tā vietā, lai kustētos vienmērīgi un ērti uz ceļa, vadītājs var sajust nepatīkamu stūres vai automašīnas korpusa trīcēšanu vai pat nelielus sitienus. Ja ir jūtamas šādas blaknes, nekavējoties vajadzētu braukt uz riepu servisu un veikt riteņu balansēšanu, jo vibrācija ir ne tikai komforta jautājums, bet ietekmē arī automašīnas ritošās daļas ilgmūžību.

 

4.     Ātra braukšana

Piemēram, Jūsu riepas ātruma indekss ir 180 km/h. Ja Jūs pastāvīgi braucat ar ātrumu 200 km/h, tas izraisa riepu ātru nolietošanos. Jo lielāks ir ātrums, jo lielāka ir slodze uz riepām un attiecīgi tās ātrāk nolietojas.

Lai saglabātu protektoru un pagarinātu riepu kalpošanas laiku, ir svarīgi ņemt vērā gan ātruma, gan slodzes ierobežojumus, kas atbilst Jūsu riepām un transportlīdzeklim. Jāievēro norādītie ātruma ierobežojumi, it īpaši garos braucienos, un jāpārliecinās, ka automašīna nav pārslogota, jo tas var arī palielināt riepu nodilumu.

 

5.     Šasijas darbības traucējumi

Ja rodas problēmas ar šasiju, piemēram, ar balstiekārtu vai stūri, slodze uz riepām var tikt sadalīta nevienmērīgi. Tas nozīmē, ka kādai riepai nākas izturēt lielāku svaru un spēku nekā citām, izraisot nevienmērīgu protektora nodilumu.

6.     Savirzes regulēšana

Mēs iesakām pārbaudīt un veikt savirzes regulēšanu, kā arī riepu stāvokli riepu centrā. Tas ir svarīgi, jo nepareizi novietotas transportlīdzekļa asis var izraisīt nevienmērīgu riepu nodilumu.

Savērsums un sagāzums nosaka leņķus, kuros riteņi atrodas attiecībā pret ceļu un viens pret otru. Ja šie leņķi ir nepareizi noregulēti, riepas sāk nolietoties nevienmērīgi. Piemēram, ja sagāzuma leņķis ir pārāk plats vai pārāk mazs, viena riepas puse nolietosies vairāk nekā otra. Tas var izraisīt priekšlaicīgu protektora nodilumu un saīsināt riepu kalpošanas laiku.

 

7.     Pārslodze

Katram transportlīdzeklim ir noteikta slodze, ko tas var droši izturēt. Tas attiecas arī uz katru riepu – tām ir savi slodzes ierobežojumi. Ja bieži pārvadājat smagas kravas vai vairāk nekā ieteikts, tas var izraisīt pārmērīgu spiedienu riepās. Rezultātā tās var ātrāk nolietoties vai parādīties plaisas riepas borta daļā.

7 kļūdas, kas paātrina vasaras riepu nodilumu

 

Iepriekšējais rakstsJauni notikumi risinājušies repera Ozola dzīvē
Nākamais rakstsŠo uztura bagātinātāju nelieto! PVD nāk klajā ar būtisku informāciju