Valsts policija atgādina par septiņiem ļoti būtiskiem punktiem, kas velosipēdistam ir jāzina, un, kam jāpievērš uzmanība, piedaloties ceļu satiksmē. Šie septiņi izceltie punkti nereti ir galvenie iemesli, kādēļ notiek ceļu satiksmes negadījumi, kuros iesaistīti velosipēdisti.

 

No šā gada 1.maija līdz 22.maijam fiksēts 61 ceļu satiksmes negadījums, kuros ievainoti 43 velosipēdisti, bet bojā gājuši divi. Salīdzinot ar pērnā gada tādu pašu periodu – fiksēti 106 ceļu satiksmes negadījumi, kuros ievainoti 80, bet bojā gājis viens velosipēdisti. Tāpat arī jāuzsver, ka samazinājies velosipēdistiem sastādīto administratīvo pārkāpumu protokolu skaits. Lai arī statistikas dati liecina, ka ceļu satiksmes negadījumu skaits, kuros iesaistīti velosipēdisti, ir krietni samazinājies, policija aicina būt modriem un vērīgiem.

 

Pievērs uzmanību:

plain_bicycle_icon_large2-150x1501. Uzmanies pie māju iekšpagalmu izbrauktuvēm un iebrauktuvēm; daudzdzīvokļu māju pagalmu teritorijās!
Viena no bīstamajām situācijām, kur bieži notiek negadījumi, ir māju iekšpagalmu izbrauktuves un iebrauktuves, tāpat arī daudzdzīvokļu māju pagalmu teritorijas. Šajās vietās kā velosipēdistiem tā arī autovadītājiem ir jābūt īpaši vērīgiem un uzmanīgiem, rūpīgi jānovērtē situācija. Ir būtiski atcerēties, ka, braucot māju pagalmos, var rasties dažādas nestandarta situācijas, tādēļ papildu piesardzība par ļaunu nenāks ne autovadītājiem, ne velosipēdistiem un gājējiem.

 

 

plain_bicycle_icon_large2-150x1502. Izvēlies atbilstošu ātrumu!
Diezgan regulāri notiek negadījumi, kad velosipēdisti savā starpā saskrienas, jo neizvēlas atbilstošu braukšanas ātrumu. Braucot pa ietvi ir jādod ceļš gājējiem, taču tas bieži vien netiek ievērots. Ir gadījumi, kad uzbraucot gājējam, velosipēdists pamet negadījuma vietu, tādējādi nav iespējams identificēt šo velosipēdistu. Ja notikusi sadursme, nepamet notikuma vietu, pārliecinies, vai pārējiem negadījumā iesaistītajiem viss kārtībā.

plain_bicycle_icon_large2-150x150Velosipēdistiem ir jāpārvietojas pa tiem paredzēto infrastruktūru, bet, ja tādas nav, tad pa brauktuvi vai izņēmuma gadījumā – pa ietvi, kur jebkurā gadījumā priekšroka ir gājējiem. Tā kā gājējiem ir priekšroka uz ietves, tad velosipēdistiem ir jāizvēlas atbilstošs braukšanas ātrums, kas netraucē un neapdraud gājējus.

plain_bicycle_icon_large2-150x150Ceļu satiksmes noteikumu 202. punkts nosaka, ka velosipēdu vadītājiem jābrauc ar ātrumu, kas neapdraud ceļu satiksmes drošību. Velosipēdu vadītājiem atļauts šķērsot brauktuvi pa ietves vai nomales iedomāto turpinājumu, kā arī, netraucējot gājējus, – pa gājēju pārejām. Pirms brauktuves šķērsošanas velosipēdu vadītājiem laikus jāsamazina braukšanas ātrums un, ja tas nepieciešams ceļu satiksmes drošībai, jāaptur velosipēds. Šķērsojot brauktuvi pa ietves iedomāto turpinājumu, velosipēdu vadītājiem jābrauc ar ātrumu, kas nepārsniedz gājēju pārvietošanās ātrumu un jādod ceļš transportlīdzekļiem, kas brauc pa šķērsojamo ceļu.

 

 

 

plain_bicycle_icon_large2-150x1503. Veloceļš šķērso brauktuvi ārpus krustojuma, iegaumē:
Kā vēl viens no biežākajiem negadījuma iemesliem ir tas, ka dažkārt velosipēdisti domā, ka braucot pa veloceļu, viņiem vienmēr ir priekšroka. Vietās, kur ārpus krustojuma veloceļš šķērso brauktuvi, priekšroka ir transportlīdzekļiem, kas brauc pa šķērsojamo ceļu. Neievērojot šo noteikumu, bieži vien notiek ceļu satiksmes negadījumi.

plain_bicycle_icon_large2-150x150Ceļu satiksmes noteikumu 203.punkts skaidri nosaka, ka vietās, kur ārpus krustojumiem velosipēdu ceļš, gājēju un velosipēdu ceļš vai kopīgais gājēju un velosipēdu ceļš šķērso brauktuvi un ceļu satiksme netiek regulēta, velosipēdu vadītājiem, kas brauc pa šiem ceļiem, jādod ceļš transportlīdzekļiem, kas brauc pa šķērsojamo ceļu.

 

 

plain_bicycle_icon_large2-150x1504. Brauc skaidrā!
Braucot reibumā, ar velosipēdu bieži vien pazeminās reakcija un zūd līdzsvara izjūta, tādējādi krītot riteņbraucējs gūst traumas. Tāpat jāpiebilst, ka daļa velosipēdistu vēl joprojām nezina, ka Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā ir paredzēta atbildība par velosipēda vadīšanu alkohola reibumā. Ir aizliegts vadīt velosipēdu, ja alkohola koncentrācija asinīs pārsniedz 0,5 promiles. Ar paredzēto atbildību par velosipēda vadīšanu reibumā iespējams iepazīties Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksa 149.15 pantā “Transportlīdzekļu vadīšana alkohola reibumā vai narkotisko vai citu apreibinošo vielu ietekmē”.

 

 

plain_bicycle_icon_large2-150x1505. Brauc tikai pie luksofora zaļā signāla!
Nereti ir novērots, ka velobraucēji brauc pie sarkanā luksofora signāla ar domu, ka neviena automašīna nebrauc un, apzināti pārkāpjot ceļu satiksmes noteikumus, šķērso brauktuvi.

 

 

plain_bicycle_icon_large2-150x1506. Pa vienvirziena ielu nepieciešams braukt pretējā virzienā? Brauc pa ietvi!
Ja nepieciešamas braukt pretējā virzienā vienvirziena ielai, ievērojot visus ceļu satiksmes noteikumus, brauc pa ietvi.

 

 

plain_bicycle_icon_large2-150x1507. Ja pārvietojies pa braucamo daļu vai velojoslām, tev ir nepieciešamas velosipēda vadīšanas tiesības!

Piedaloties ceļu satiksmē bez velosipēda vadīšanas tiesībām pa brauktuvi nav atļauts nevienam, arī pa velojoslu braucot pa brauktuvi vai nomali, velosipēda vadītājam ir jābūt velosipēda vai jebkura mehāniskā transportlīdzekļa vadītāja apliecībai.

plain_bicycle_icon_large2-150x150Valsts policija aicina visu veidu transportlīdzekļu vadītājiem būt savstarpēji tolerantiem un piesardzīgiem. Tāpat likumsargi aicina cienīt vienam otru, lai tādējādi pēc iespējas vairāk izvairītos no nepatīkamām sadursmēm, konfliktiem, kā arī ceļu satiksmes negadījumiem.

 

ve

Iepriekšējais rakstsKā tikt galā ar varžaci? Vecāsmātes padomi!
Nākamais rakstsNEDĒĻAS PLĀNS: labvēlīgās dienas tavam skaistumam un labsajūtai 29. maijs – 4. jūnijs