Neskatoties uz COVID-19 negatīvo ietekmi uz ekonomiskajiem procesiem globālajos tirgos, Latvijas dzelzceļš (LDz) turpina nodrošināt regulārus kravu pārvadājumus, to skaitā arī garsastāva kravas vilcienu pārvadājumus no Āzijas uz Eiropu. Šādu īpaši garo vilcienu pārvadāšana Latvijas teritorijā ir iespējama, pateicoties pēdējo mēnešu laikā izveidotajam sadarbības projektam ar Krievijas dzelzceļu par īpaši garu vilcienu sastāvu pārvadājumiem, un šādu pārvadājumu iespēju nodrošina arī LDz augstā infrastruktūras kvalitāte.

 

 

Ceturtdien, 9.aprīlī, maršrutā Ķīna–Krievija–Latvija–Lietuva–Kaļiņingrada Latvijas teritoriju šķērsoja iespaidīgs kravas vilciena sastāvs ar 100 TEU konteineriem, sasniedzot viena kilometra garumu.

“Sarunas ar Krievijas dzelzceļu par īpaši garu vilcienu sastāvu pārvadājumu organizēšanu uz Kaļiņingradas apgabalu cauri Latvijai sākās jau pagājušā gada oktobrī, un februāra beigās noslēdzām vienošanos par sadarbības uzsākšanu. Esmu gandarīts, ka pašlaik jau redzam pirmos mūsu darba rezultātus – pēdējā mēneša laikā tranzītā no Ķīnas cauri Latvijai ir nosūtīti vairāki konteinervilcieni, turklāt pēdējais, šodien Latviju šķērsojošais, ir rekordgarš,” uzsver LDz valdes priekšsēdētājs Māris Kleinbergs.

“Šādu tehniski sarežģītu pārvadājumu veikšana laikā, kad daudzas nozares ir spiestas atrasties dīkstāvē, ir nepārprotams signāls mūsu partneriem, ka LDz ir gatavs pielāgoties jauniem apstākļiem un izaicinājumiem par spīti esošajai situācijai pasaulē, turklāt LDz infrastruktūras kvalitāte ļauj nodrošināt īpaši smagu vilcienu sastāvu pārvadājumus,” turpina LDz valdes priekšsēdētājs M.Kleinbergs.

Vilciens, kas 2.aprīlī devās no Ķīnas, Latvijas-Krievijas robežu šķērsoja ceturtdienas naktī, un, pateicoties SIA “LDz Loģistika” “vienas pieturas aģentūras” pakalpojumiem robežšķērsošanas un muitas procedūrām elektroniskajā vidē, vilciens bez kavēšanās varēja turpināt ceļu. SIA “LDz CARGO” nodrošināja kravas vilciena sastāva nogādāšanu tālāk līdz Latvijas – Lietuvas robežai.

Visi pēdējā mēneša laikā veiktie konteinervilcienu pārvadājumi maršrutā Ķīna–Krievija–Latvija–Lietuva–Kaļiņingrada tiek organizēti, LDz sadarbojoties ar Krievijas dzelzceļa meitas kompāniju “TransContainer”.

Īpaši garo kravas vilcienu pārvadājumi tiek nodrošināti, turpinot LDz ilggadējo sadarbību ar Krievijas dzelzceļu, kā arī pamatojoties uz šī gada februārī noslēgto vienošanos starp VAS “Latvijas dzelzceļš” un Krievijas dzelzceļu par garsastāva vilcienu pārvadājumiem uz Kaļiņingradas apgabalu.

Iepriekšējais rakstsElpošanas vingrinājumi un padomi plaušu veselībai
Nākamais rakstsPavasarīgas receptes Lieldienu galdam