Viens satraucošs aspekts jaunākajos pētījumos un ierakstos par e-sporta likmēm ir tas, ka tajos lielā mērā iesaistīti jaunieši. Pusaudžu un jauniešu likmju veikšanas paradumu pieauguma temps patiešām ir satraucošs, jo īpaši tāpēc, ka pēdējos gados ir bijušas ziņas par patiešām lielu azartspēļu ienākšanu viņu ikdienas dzīvē. E-sports un jauniešu azartspēles: kāda ir saistība?
Problēma ir tā, ka, lai gan labākie online kazino, tiešsaistes bukmeikeri un totalizatori, tostarp VPN draudzīgi kazino Latvijā un arī visā pasaulē veic pasākumus un izstrādā iebūvētos mehānismus, lai novērstu pusaudžu azartspēļu iespējamību, jaunieši atrod veidus, kā apiet politiku un ierobežojumus, un galu galā var spēlēt. Pusaudžiem tas var būt patiešām postoši. Pusaudžu spēlēšana azartspēlēs var būt spēcīgs nākotnes azartspēļu problēmu indikators, jo īpaši tāpēc, ka viņiem nav nepieciešamā brieduma un pieredzes, lai kontrolētu savu uzvedību, un viņi var kļūt aizrauti ar savu entuziasmu.
Taču ne tikai pusaudži ir sākuši spēlēt online kazino, kas ir satraucoši. Tieši jaunieši ir sākuši vairāk spēlēt azartspēles, un, lai gan tas nav aizliegts – vismaz valstīs, kur sporta likmes un kazino internetā ir likumīgi -, arī tas var būt satraucoši divu iemeslu dēļ.
Pirmais iemesls ir saistīts ar to, cik tuvi patiesībā ir e-sports un sporta azartspēles. Otrais iemesls ir saistīts ar to, ka jauniešiem parasti ir lielāka tendence saskarties ar azartspēļu problēmām un līdz ar to lielāka varbūtība, ka viņiem attīstīsies kāda veida atkarība no azartspēlēm.
Pēdējos gados e-sports ir ārkārtīgi attīstījies, kļūstot ne tikai par iecienītu izklaides aktivitāti tiem, kas mīl videospēles, bet arī par profesiju tiem, kas nolemj pacelt konkurētspējīgu videospēļu attīstību pavisam jaunā līmenī, un arī par ienākumu avotu tiem, kas vēlas pēc iespējas vairāk iesaistīties un iegrimt savā iecienītajā izklaides paradumā. Jo populārāks visā pasaulē kļūst e-sports, jo populārāks kļūst tā galvenais virziens.
Jo vairāk tās kļūst populārākas, jo vairāk pieaug skatītāju un apmeklētāju skaits, kas veicina lielāku konkurenci, līgu un pasākumu organizēšanu. Un jo vairāk šādu pasākumu notiek, jo vairāk e-sporta fanu un entuziastu vēlas gūt aizraujošu pieredzi, kas rodas no iespējas iesaistīties un zināmā veidā mijiedarboties ar spēlēm. Lai to panāktu, e-sporta fani kļūst par likmju veicējiem, jo ir tik daudz iespēju veikt likmes un organizēt azartspēles saistībā ar lieliem, starptautiskiem notikumiem.
Pastāv plaši izplatītas bažas par to, kā e-sports “ievelk” jauniešus sporta azartspēlēs. Tas ir tāpēc, ka e-sporta pamatauditoriju lielā mērā veido fani, kuru vidējais vecums ir daudz zemāks nekā citu, tradicionālo sporta veidu fanu vidējais vecums. Tenisa, futbola, basketbola, kriketa un citu pasaulē ārkārtīgi populāru sporta veidu fanu vidējais vecums ir ievērojami lielāks nekā to fanu vidējais vecums, kuri labprāt spēlē vai skatās tādas spēles kā League of Legends, Fortnite, CS:GO utt.
Milzīgie panākumi e-sporta turnīros un līgās, kas strauji pieauga daļēji arī pandēmijas dēļ, nav palikuši nepamanīti sporta totalizatoros un tiešsaistes kazino. Tā kā apmeklēt šādus pasākumus nebija viegli, īpaši jauniešiem, vienīgais veids, kā vērot, kā norisinās video spēļu turnīri, bija visu līgu straumēšana.
To lielā mērā izmantoja bukmeikeri un likmju vietnes, kas uzņēmās tos straumēt saviem lietotājiem. Straumēšana piesaistīja vairāk skatītāju, un vairāk skatītāju nozīmēja vairāk likmju. Tikai šoreiz likmes galvenokārt bija paredzētas jauniešiem, pārsvarā nepieredzējušiem spēlētājiem.
E-sportam kļūstot vēl plašākam un saņemot pasaules mēroga uzmanību, arvien vairāk cilvēku tiek iesaistīti virtuālajā pasaulē. Un tā rezultātā arvien vairāk cilvēku tiek iepazīstināti ar sporta azartspēļu pasauli. Nav tā, ka e-sportā ir kaut kas tāds, kas līdzjutējus pārvērš par likmju veicējiem. Drīzāk tas ir tāpēc, ka e-sporta būtība ir tāda, ka tas izraisa iegrimšanu virtuālajā pasaulē, kas prasa, lai fani būtu “savienojuma” režīmā, un, ņemot vērā, ka e-sporta iesaiste galvenokārt rodas no iespējas atbalstīt un atbalstīt savus favorītus vai no iespējas izteikt prognozes par to, kas notiks, sporta derības bieži kļūst par visefektīvāko veidu, kā to darīt.
E-sports un jauniešu azartspēles: kāda ir saistība?