Vasara ir aktīvākā kāzu sezona – tieši šajā laikā pāri visbiežāk izvēlas noslēgt laulību. Kā liecina modes un izklaides centra “Rīga Plaza” veiktā aptauja, 83% respondentu patīk apmeklēt citu kāzas. Tomēr vairāk nekā pusei gatavošanās to apmeklēšanai šķiet apgrūtinoša – šādu viedokli visbiežāk paudušas sievietes, kā arī aptaujātie vecumā no 30 līdz 39 gadiem. Atklājas pārsteidzoši fakti par to, ko par citu kāzu apmeklēšanu patiesībā domā latvieši
Uzskats, ka nauda ir bezpersoniska dāvana kāzās, viesu vidū izzūd – 94% aptaujāto dod priekšroku tās dāvināšanai. Savukārt katrs trešais (36%) norādījis, ka mūsdienās ziedu pasniegšana jaunlaulātajiem vairs nav aktuāla. Šādam apgalvojumam visbiežāk nepiekrīt aptaujātie vecumā no 40 līdz 49 gadiem, uzskatot ziedu dāvināšanu par neatņemamu kāzu tradīciju.
Joprojām aktuāli ir kāzu viesiem norādīt ģērbšanās etiķeti jeb “dreskodu” – apģērba stilu vai krāsu. Ja ielūgumā noradītas īpašas prasības, teju visi (97%) tās ievēro. To vidū, kas nelabprāt pielāgojas jaunā pāra vēlmēm attiecībā uz apģērbu, visbiežāk ir vīrieši.
“Kāzas ir satraucošs un priekpilns brīdis ne tikai jaunlaulātajiem, bet arī kāzu viesiem. Pozitīvi vērtējams tas, ka cilvēki labprāt ievēro “dreskodu”, cienot jaunā pāra vēlmes. Daudzi klienti vasarā apmeklē “Rīga Plaza”, lai sagādātu visu nepieciešamo svētkiem – sapostos, izvēlētos svētku apģērbu, kā arī atrastu un noformētu dāvanas. Populāra dāvana kāzās ir arī mūsu dāvanu karte,” stāsta “Rīga Plaza” pārvaldnieka “Colliers” aktīvu pārvaldes direktore Irīna Toropova.
“Rīga Plaza” (www.rigaplaza.lv) ir viens no lielākajiem tirdzniecības un izklaides centriem Rīgā, Mūkusalas ielā 71, kas piedāvā plašas iepirkšanās, izklaides un ēdināšanas iespējas, kā arī ir draudzīgs mājdzīvniekiem, apmeklētājus laipni gaidot arī ar saviem četrkājainiem draugiem. 2020. gadā par “Rīga Plaza” īpašniekiem kļuva nekustamā īpašuma investīciju kompānija “Summus Capital”. Tirdzniecības centra “Rīga Plaza” apsaimniekošanu veic starptautiskā nekustamo īpašumu pakalpojumu kompānija “Colliers”.
* Modes un izklaides centrs “Rīga Plaza” 2024. gada jūlijā sadarbībā ar pētījumu aģentūru “Norstat Latvija” veica aptauju, kurā piedalījās 500 respondenti vecumposmā no 18 līdz 74 gadiem.