“Maxima Latvija” šī gada pirmo divu mēnešu laikā jau ir saņēmusi 74 pieprasījumus no piegādātājiem par vēlmi celt cenas vairākiem simtiem produktu dažādās preču kategorijās, kā, piemēram, olām, svaigai gaļai, piena un zivju produktiem, kafijai, šokolādei, kā arī dažādiem konserviem un citiem produktiem. Paziņojumus par cenu celšanu “Maxima Latvija” turpina saņemt gan no pašmāju, gan ārvalstu piegādātājiem, kur pieprasītā cenu paaugstinājuma amplitūda svārstās no dažiem procentiem līdz pat 40%. Lai gan piegādātāju vēlmei celt cenas var būt vairāki objektīvi globāli un lokāli iemesli, piemēram, izejvielu cenu pieaugums, minimālās algas palielināšana, degvielas akcīzes un iepakojuma nodokļu pieaugums, kā arī citi faktori, tomēr šāds piegādātāju cenu pieauguma pieprasījumu apjoms ir viens no vēsturiski lielākajiem. Izskan nepatīkamas vēstis no tirgotāja “Maxima Latvija”
“Apzinoties, ka iepirkuma cena kopumā veido lielāko īpatsvaru no produkta plaukta cenas un to, ka atsevišķas nozares saskaras ar objektīviem globāliem un lokāliem iemesliem, kas neizbēgami atspoguļojas arī produktu iepirkuma cenās, mēs uzklausām partnerus un meklējam kompromisus, darot visu iespējamo, lai mazinātu ietekmi uz klientiem, jo mūsu mērķis ir nodrošināt pēc iespējas zemākas cenas. Lai to varētu paveikt, mēs pastāvīgi izvērtējam iespējas iegādāties produktus lētāk, veicam sarunas ar piegādātājiem un ražotājiem. Visi saņemtie cenu paaugstināšanas pieprasījumi tiek rūpīgi izvērtēti un pārskatīti, lai nodrošinātu, ka jebkurš cenu pieaugums ir pamatots, un mēs sadarbojamies ar saviem partneriem, lai atrastu labākos risinājumus, kā mazināt iespējamo ietekmi uz mūsu klientiem,” uzsver Edvīns Lakstīgala, “Maxima Latvija” iepirkumu departamenta direktors.
Viens no lielākajiem cenu pieaugumiem ir saņemts no kafijas un šokolādes produktu piegādātājiem, jo globālajos tirgos ir sasniegtas rekordlielas kakao un kafijas izejvielu cenas. Kakao izejvielu cenas kopš gada sākuma ir vairāk nekā dubultojušās, ko veicina pieaugošs pieprasījums un samazināta izejvielu pieejamība visā pasaulē. Tas, savukārt, ietekmē iepirkuma cenas visiem produktiem, kas satur kakao, piemēram, šokolādei, saldumiem, svaigiem un saldētiem kulinārijas izstrādājumiem, saldējumam un biezpiena sieriņiem.
Savukārt kafijas izejvielu cenu pieaugumu visvairāk ietekmējuši nelabvēlīgi laika apstākļi, slikta raža, kā arī kafijas fermu un audzētāju skaita samazināšanās.
Lai nodrošinātu Latvijas iedzīvotājiem pieejamas pārtikas produktu cenas, “Maxima Latvija” turpinās aktīvi strādāt ar piegādātājiem, meklējot kompromisus un pārliecinoties, ka jebkādi cenu pieaugumi ir pamatoti un samērīgi. Tāpat arī regulāri, pēc paša uzņēmuma iniciatīvas, tiek organizētas dažādas ilgtermiņa un īstermiņā cenu samazināšanas, kā “Cenu līderi”, “Piena festivāls”, “Lielakcija” u.c., ik nedēļu nodrošinot zemas cenas vairākiem tūkstošiem preču.