32% Latvijas iedzīvotāju regulāri nonāk situācijās, kurās jūtas neērti savas pastiprinātās svīšanas dēļ, savukārt 61% cilvēku ar šādiem gadījumiem sastopas reti, liecina zīmola „Rexona” rīkotās aktīva dzīvesveida akcijas “UZDRĪKSTIES:VAIRĀK!” ietvaros veiktā aptauja par dezodorantu lietošanas paradumiem.

 

Pētījums atklāj, ka 65% aptaujāto Latvijas iedzīvotāju, vērtējot cilvēku, ņem vērā apstākli, ka viņš ir spēcīgi sasvīdis. Tajā pašā laikā cilvēki Igaunijā, kur vienlaikus notika līdzīgs pētījums, šajā jautājumā ir krietni vien iejūtīgāki – proti, tikai 35% respondentu svīšanas faktors ir svarīgs priekšstata veidošanā par cilvēku.

 

54% aptaujāto savā ikdienā bieži saskaras ar situāciju, kad apkārt esošo cilvēku pastiprināta svīšana viņiem radījusi diskomfortu, bet 39% atzīst, ka tas ir noticis reti. Turklāt 26% iedzīvotāju norāda, ka svīšana ir iemesls, lai izvairītos no tikšanās ar šādiem cilvēkiem atkārtoti.

 

Gandrīz puse respondentu (45%) pastiprinātu svīšanu izjūt vasaras karstajās dienās, bet teju ¼ respondentu to izjūt stresa situācijas un sportojot. Interesanti, ka 80% aptaujāto atzina, ka pastiprināta svīšana neietekmē viņu sporta aktivitāšu biežumu.

 

Aptaujas dati parāda, ka 56% respondentu vēlētos savu dzīvesveidu padarīt vēl aktīvāku un dinamiskāku, bet 39% aptaujāto uzskata, ka viņiem ir pietiekami aktīvs dzīvesveids. Respondenti savā brīvajā laikā visbiežāk brauc ar velosipēdu, skrien un nodarbojas ar peldēšanu. Taču, tajā pašā laikā, ja viņiem būtu vairāk brīva laika un iespējas nodarboties ar papildus sportiskām aktivitātēm, liela daļa respondentu (30%) atbildēja, ka dotos pārgājienos, aktīvi atpūstos draugu lokā pie dabas (25%) un dotos garās pastaigās svaigā gaisā (18%).

 

„Pētījuma rezultāti ir ļoti iepriecinoši, jo tie parāda, ka Latvijā iedzīvotāji ir aktīvi un ikdienā regulāri nodarbojas ar fiziskām aktivitātēm, turklāt, ja būtu vairāk laika, cilvēki labprāt paplašinātu savu aktivitāšu klāstu. Arī pavasarī, kad organizējām aktīva dzīvesveida akciju “UZDRĪKSTIES:VAIRĀK!”, kuras laikā eksperimentā tika noskaidrota Latvijas vidējā iedzīvotāja ikdienas aktivitāte, uzzinājām, ka latvieši ir aktīvāki par vidējo pasaules iedzīvotāju,” uzsver akcijas rīkotāja SIA “Unilever Baltic LLC” Rexona zīmola vadītāja Evita Meiere.

 

Tāpat pētījumā noskaidrots, ka gandrīz puse jeb 45% aptaujāto ar sportiskām aktivitātēm nodarbojas kompānijā, 31% tas nav būtiski, bet 24% aptaujāto iedzīvotāju labprātāk sporto vienatnē.

 

Veiktā pētījuma dati liecina, ka 95% aptaujāto Latvijas iedzīvotāju ikdienā lieto dezodorantu, – no kuriem 85% respondentu dezodorantu lieto katru dienu, 7% cilvēku to izmanto tikai darba dienās un tik pat liels skaits (7%) aptaujāto dezodorantu lieto 2-3 reizes nedēļā. Savukārt 85% respondentu uzskata, ka dezodoranti samazina svīšanu un rada lielāku komfortu, savukārt 15% par to nav pārliecināti.

 

„Fakts, ka teju visi iedzīvotāji (95%) ikdienā lieto dezodorantu, liecina, ka pretsviedru līdzekļu izmantošana cilvēkiem ir tik pat svarīga ik rīta sastāvdaļa, kā zobu tīrīšana un matu sukāšana. Turklāt vairāk nekā 4/5 respondentu tic dezodorantu efektivitātei – svīšanas mazināšanai un labsajūtas radīšanai. Tā, piemēram, Rexonadezodorantu sastāvā ir unikāla Motionsense tehnoloģija, kas sāk darboties cilvēkam kustoties. Līdz ar to lietotājs ir pasargāts pret svīšanu un nepatīkamu aromātu visas dienas garumā. Tas ļauj būt pārliecinātam par sevi un justies labi gan ikdienas darbos, gan sportojot, kā arī stresa situācijās,” atzīmē E. Meiere.

dez

 

 

Aptaujā, kas tika veikta interneta vidē, piedalījās 301 respondents no visas Latvijas. Pētījums notika no 31. jūlija līdz 18. augustam.

 

 

Iepriekšējais rakstsPalutini savu kaķi: septembrī īpaša Royal Canin akcija!
Nākamais rakstsPatiesība par brokastīm: noteikti jāēd vai varam tomēr izlaist?