Lai gan šobrīd ir virkne faktoru, kas ietekmē preču patēriņu kā pasaulē, tā Latvijā, cena joprojām ir būtisks faktors, lai veicinātu to noietu. Pateicoties “Maxima Latvija” ilgtermiņā īstenotajām aktivitātēm ar mērķi ikdienā nepieciešamos produktus padarīt pieejamākus, martā veikalos novērojams līdz šim gada lielākais pārtikas, alkoholisko dzērienu un tabakas izstrādājumu cenu samazinājums – deflācija -1,4 % apmērā, tādējādi ietekmējot arī pārtikas preču cenu tirgū kopumā, kas martā valstī mērojams tuvu nulles līmenim jeb 0,1 %.
“Šajos ekonomiski grūtajos apstākļos mūsu prioritāte ir nodrošināt pieejamas cenas augstas kvalitātes produktiem neatkarīgi no dažādu ārējo apstākļu ietekmes. Esam īstenojuši virkni cenu samazināšanas aktivitāšu, tajā skaitā monetāras investīcijas, lai nodrošinātu pieejamākas cenas uzturā nozīmīgiem produktiem, tādējādi saglabājot esošo dzīves kvalitāti un nepieļaujot kompromisu uz kvalitātes rēķina. Ir patiess prieks novērot, ka mūsu investīcijas cenu samazināšanā ilgtermiņā Latvijā ražotu un pasaulē iemīļotu zīmolu produktiem ir vainagojušās panākumiem – “Maxima” veikalos turpina palielināties deflācija, sasniedzot -1,4 % atzīmi, tādējādi arī palēlinot pārtikas inflācijas tempu visā Latvijā līdz 0,1 %,” stāsta “Maxima Latvija” iepirkuma departamenta direktors Edvīns Lakstīgala.
Arī 2021. gada pirmo trīs mēnešu vidējā deflācija “Maxima” veikalos pārtikas, alkoholisko dzērienu un tabakas izstrādājumiem ir bijusi iepriecinoša -1 %, Latvijā kopumā +0,1 %. Šī ir pēdējo gadu lielākā procentuālā starpība inflācijai “Maxima Latvija” veikalu tīklā un Latvijā kopumā šo produktu grupā – pērn visa gada griezumā vidējā inflācija pārtikas produktiem, alkoholam un tabakas izstrādājumiem “Maxima” tīklā bijusi par 0,3 % zemāka nekā valstī, sasniedzot 1,7 %, savukārt 2019. gadā – starpība bijusi 0,4 % ( 4 % valstī pret 3,6 % “Maxima” veikalos).
Jau ziņots, ka, lai klientiem nodrošinātu zemas cenas un vietējiem ražotājiem izaugsmi ilgtermiņā, “Maxima” iepirka papildu Latvijas produktus vairāk nekā 70 miljonu eiro vērtībā. Kampaņu “Sirsnīgas izvēles” un “Super cenas” ietvaros ilgtermiņā ikdienā svarīgām precēm cenas tiks samazinātas līdz pat 57 %. Turklāt, lai veicinātu pārdomātu pirkumu veikšanu, “Maxima” uzsākusi iniciatīvu “X” formāta veikalos “Iegādājies produktu par 1 centu”. Papildus tam “Maxima” un partnerorganizācijas iestājās par PVN samazināšanu svaigiem pārtikas produktiem – svaigai gaļai, zivīm, piena produktiem, olām, uzsākot parakstu vākšanu platformā “ManaBalss.lv” un pārsniedzot nepieciešamo parakstu apjomu. Turklāt jau šogad iniciatīva tiks iesniegta Saeimā, lai rosinātu nodokļu izmaiņas.