Tuvojoties vasaras saulgriežiem, daudziem līgotājiem aktuāls kļūst jautājums, ko dāvināt Jānim un Līgai? Vai tradicionālais alus kauss un siera ritulis iepriecinās dāvanas saņēmēju? Meklējot atbildes uz šiem jautājumiem, modes un dzīvesstila tirdzniecības centra “Spice” pasūtītajā Latvijas iedzīvotāju aptaujā* noskaidrots, ko noteikti nevajadzētu dāvināt Jānim un Līgai. Katrs otrais (48%) uzskata, ka Jāņu siers, alus kauss un ozollapu vai ziedu vainags ir labāka dāvana, nekā ar gaviļnieka vārdu apdrukāti priekšmeti, piemēram, T-krekli, krūzes un citi personalizēti produkti. Ko noteikti nedāvināt Jānim un Līgai?
Jāņi ir vieni no iecienītākajiem latviešu svētkiem un aptaujas dati liecina, ka Latvijas iedzīvotājiem ir svarīgas tautas tradīcijas. Liela daļa līgotāju tās cenšas ievērot, tostarp apdāvinot Jāni un Līgu. 19% respondentu uzskata, ka Jānim un Līgai nevajadzētu dāvināt alus kausu vai glāzes, 14% norādījuši – Jāņu sieru, un tikai 9% izvēlējušies atbildi – ozollapu vai ziedu vainags. Tātad, var secināt, ka svētku simbols – krāšņs ozollapu vai ziedu vainags –, ir laba dāvana vai neatņemams tās papildinājums Jānim un Līgai.
Svētkos būs izmaiņas tirdzniecības centra “Spice” un “Spice Home” darbalaikā, mainīsies arī “Rimi” darbalaiks “Spicē”. Tirdzniecības centrs aicina pirkumus plānot laicīgi un izmantot iespēju sarūpēt ko īpašu, tostarp oriģinālas dāvanas Jānim un Līgai “Spices” Līgo tirdziņā. Lauku labumus, zemenes un citus gardumus var iegādāties “Spices” Promenādē.
Vasaras saulgriežu atmosfēru “Spicē” bagātina XXVII Vispārējo latviešu Dziesmu un XVII Deju svētku iespaidīgā, stilizētā 3D tautastērpa svārku instalācija, kas tirdzniecības centra apmeklētājus priecēs visu vasaru – nu to var aplūkot pretī C ieejai.
Tirdzniecības centra “Spice” un “Spice Home” darbalaiks Līgo dienā un Jāņos šogad būs sekojošs:
23. jūnijā: 10.00 – 18.00
24. jūnijā: SLĒGTS
25. jūnijā: 12.00 – 21.00
Svētkos mainīsies arī “Rimi” darbalaiks “Spicē”:
23. jūnijā: 8.00 – 21.00
24. jūnijā: 11.00 – 22.00
* Iedzīvotāju aptauju pēc modes un dzīvesstila tirdzniecības centra “Spice” pasūtījuma veica pētījumu kompānija “Norstat”, aptaujājot vairāk nekā 1000 iedzīvotāju visā Latvijā šā gada jūnijā.