Princese Diāna palika Parīzē, lai izvairītos no lielās pretreakcijas, kas radās pret viņas sauszemes mīnu kampaņu, kā laikā viņa it kā drosmīgi šķērsoja mīnu lauku. Karaliskais insaiders apgalvojis, ka parādījušās jaunas detaļas par viņas traģisko nāvi, jo viņai 31. augustā nemaz nebija jāatrodas Parīzē.
Kā izrādās, princese Diāna aizkavējās ar atgriešanos Lielbritānijā, paliekot Parīzē ilgāk, nekā tika plānots. Tas notika Apvienotās Karalistes Konservatīvās partijas dēļ, jo tā vērsās ar lielu pretreakciju pret Diānas kampaņu cīņā pret mīnām un vardarbību. 1997. gada janvārī Diāna aicināja starptautiski aizliegt sauszemes mīnu izmantošanu. Viņa apmeklēja Angolu, kur piesaistīja pasaules uzmanību, ejot cauri aktīvam mīnu laukam. Šis ceļojums tika uzskatīts par sauszemes mīnu kampaņas veicināšanu un līgums tika parakstīts vēlāk šajā pašā gadā.
Velsas princeses bijušais šoferis Kolins Tebutts apgalvo, ka virkne notikumu un reakcijas, kas izcēlās šī līguma un kampaņas dēļ, lika Diānai palikt Parīzē kopā ar savu mīļoto Dodi Fajidu ilgāk, nekā sākotnēji tika plānots.
Runājot ar izdevumu “Daily Mail” Tebutts teica, ka ar šo lēmumu tika aizsākta notikumu ķēde, kas ieveda viņu nāvē kopā ar Dodi un viņu šoferi Anrī Polu, iekļūstot avārijā tunelī 1997. gada 31. augustā. Tebutts apgalvoja, ka Diāna šajā briesmīgajā naktī nebūtu bijusi Parīzē, ja viņas mīnu lauka gājiena kampaņa nebūtu izraisījusi Konservatīvās partijas politiķu pretreakciju.
Tobrīd 36 gadus vecajai Diānai bija jādodas atpakaļ uz Londonu 1997. gada 28. augustā, taču šo strīdu dēļ viņa pēdējā brīdī nolēma pagarināt ceļojumu par trīs dienām. Tebutts teica: “Viņa neatgriezās ceturtdien, kā bija plānots, jo toriji [Konservatīvās partijas locekļi] viņai atkal uzbruka mīnu gājiena dēļ.” Viņš piebilda: “Viņa tika apsūdzēta par kampaņas izmantošanu sava tēla uzlabošanai, kas viņai bija ļoti nepatīkami un viņu ārkārtīgi satrauca. Tāpēc viņa sazinājās ar mums un teica, ka nevēlas visas tās problēmu, kas viņu sagaidīs Lielbritānijā. Tā vietā viņa atgrieztos nedēļas nogalē. Ja viņa būtu atgriezusies tajā ceturtdienā… varbūt visi būtu dzīvi vēl šodien.”
Skandāli pēc Diānas brauciena uz Angolu 1997. gada janvārī pirmo reizi izcēlās īsi pēc paša notikuma, bet savu augstāko punktu sasniedza tieši tā paša gada augustā.
Kamēr šī rinda pirmo reizi izcēlās pēc Diānas brauciena uz Angolu iepriekšējā janvārī, tā drudža līmeni sasniedza 1997. gada augustā. Pēc tam Diāna nonāca konservatīvo aizsardzības ministra Ērla Hova nežēlastībā, kurš raksturoja viņu kā “ļenganu lielgabalu”, kurš “nav pietiekami informēts par kājnieku mīnu jautājumu”. Tikmēr kolēģis Torijs Pīters Vigers apsūdzēja Diānu par “pamatotu argumentu” ignorēšanu.
Visi šie apvainojumi un skandāli sasniedza pīķi 1997. gada augusta beigās pēc tam, kad Diāna sniedza interviju franču laikrakstam, kurā viņai jautāja par Lielbritānijas politiku attiecībā uz mīnām, kā izmantošanas atcelšana bija “tik dārga viņas sirdij”. Toreiz princese atbildēja: “Bijusī vara bija tik bezcerīga” – tā bija atsauce uz toriju valdību, kas zaudēja varu 1997. gada maijā. Un Diāna papildināja, ka viņa tic, ka Tonija Blēra jaunā Darba administrācija “gatavojas veikt satriecošu darbu”.