Gudriem.lv kolektīvās iepirkšanās portālu salīdzināšanas servisa pētījuma dati rāda, ka 2014.gadā Latvijas iedzīvotāji ir iztērējuši 26,3 milj. eiro, iegādājoties preces un pakalpojumus kolektīvās iepirkšanās portālos. Gada laikā pieaugums bijis par 45%. Gudriem.lv prognozē, ka arī šī gada laikā tirgus apgrozījums pieaugs par 40 – 50% un iespējama vēl būtiskāka kuponu portālu specializācija atsevišķu preču un pakalpojumu tirdzniecībā. Lielākos ieņēmumus 2014. gadā devuši ceļojumu, apģērbu un apavu, kā arī mājas preču kuponi. Ceļojumu kuponu iegādei Latvijas iedzīvotāji pagājušā gada laikā iztērējuši 10 miljonus eiro.
„Spriežot pēc pagājušā gada kuponu tirgus apgrozījuma statistikas datiem, preču un pakalpojumu iegāde, izmantojot kuponu piedāvājumus, atņēmusi ierastajam iepirkšanās veidam (veikaliem) noteiktu naudas summu un daļu klientu,” skaidro portāla Gudriem.lv pārstāve Kristīne Gema. „Pagājušā gada laikā kuponu tirgus apjoms pieaudzis par 45%. Tas norāda, ka šis tirgus pašlaik atrodas aktīvā attīstības stadijā. Tirgus pieaugums 2013. gadā, salīdzinot ar 2014. gadu, bija vien 15%.”
Ja iepriekšējos gados, pēc pārdoto kuponu apjoma, paši populārākie kuponi Latvijas iedzīvotāju vidū bija piedāvājumi kategorijā „Mājai un dārzam”, apģērba un aksesuāru kuponi, kā arī frizētavu un skaistumkopšanas salonu kuponi, tad šobrīd, pēc šī paša rādītāja, pirmajās vietās ir arī kuponi, kuri piedāvā atpūtas pasākumus,, ārstniecību, kā arī pārtiku un dzērienus. Savukārt, pēc apgrozījuma jau trešo gadu pēc kārtas, pirmajā vietā ir kuponi, kuri piedāvā ceļojumus.
„Aplūkojot pagājušā gada top-50 pirktāko kuponu sarakstu, redzam, ka apmēram 70% no tiem ir ceļojuma kuponi. Pirmās topa vietas aizņem ceļojumu kuponi uz Turciju, Horvātiju un Bulgāriju ar 50 % atlaidi. Kopumā Latvijas iedzīvotāji, ceļojumu kuponu iegādei, pagājušā gada laikā iztērējuši 10,037 miljonus eiro. Šobrīd ceļojumus var iegādāties gan ierastajos kuponu portālos, gan arī pie ceļojumu operatoriem, kuri ir specializējušies tūrisma kuponu piedāvājumu izstrādē. Šobrīd šajā segmentā darbojas jau trīs – spēlētāji,” skaidro Kristīne Gema.
Otrajā vietā, pēc naudas apgrozījuma ir kuponi, ar kuru starpniecību var iegādāties apģērbus un aksesuārus. Šo kuponu iegādei iedzīvotāji iztērējuši 1,9 miljonus eiro. Trešajā vietā – preces mājai un dārzam (1,8 miljoni eiro), pēc tam seko sejas procedūru kuponi (1,19 miljoni eiro) un veselības aprūpes kuponi (1,16 miljoni eiro). Kā skaidro Gudriem.lv pārstāve,viens no kuponu tirgus būtiskiem attīstības izaicinājumiem ir aktīva dažādu preču tirdzniecība ar kuponu starpniecību.
Pēc portāla Gudriem.lv datiem, šī gada janvārī kuponu portālu tirgus aktīvo dalībnieku skaits sasniedza 25 uzņēmumumus. „Zelta četrinieks”, kuri savā starpā dala ap 65% tirgus, ir Zizu (19,5%), Cherry (18,5%), Citylife (15,4%) un Pērkamkopā (12,3%). Šie uzņēmumi kuponu tirgū ir jau no tā pirmsākumiem un laika gaitā ir iekarojuši ne tikai klientu uzticību, bet arī pastāvīgu klientu loku. Tuvākajā laikā šis tirgus iedalījums visdrīzāk paliks nemainīgs, uzskata Gudriem.lv. Tomēr ir vērts pieminēt kaimiņu valstu, Lietuvas un Igaunijas, uzņēmumu ienākšanu Latvijas kuponu tirgū, kuri var radīt konkurences pieaugumu vietējiem kuponu portāliem.
Pēc Gudriem.lv pārstāves, Kristīnes Gemas, prognozēm, kuponu tirgus apgrozījums šajā gadā varētu pieaugt par 40 – 50%. „Latvijas iedzīvotāji viennozīmīgi ir pieraduši pirkt preces un pakalpojumus, izmantojot kolektīvās iepirkšanās portālu piedāvājumus. Šāda veida iepirkšanās rada konkurenci tradicionālajiem tirdzniecības veidiem. Patērētāju tiesību aizsardzības centrs iepriekšējo gadu laikā ir pievērsis pastiprinātu uzmanību kolektīvās iepirkšanās portālu darbībai, ar nolūku samazināt pircēju sūdzību skaitu. Uzņēmumi, kuri ar kuponu tirgošanu nodarbojas jau ilgāku laiku, ņem vērā centra ieteikumus, uzlabo servisu un paplašina piegādes iespējas. Tādēļ varam secināt, ka, neskatoties uz kuponu tirgus apjoma pieaugumu, sūdzību skaits par kuponu portālu darbību ir ļoti zems. Kā piemēru var minēt to, ka pagājušā gada laikā esam saņēmuši ap 10 sūdzībām par kolektīvās iepirkšanās portālu nodrošināto servisu, kas attiecībā pret veikto pirkumu skatu ir ļoti zems rādītājs”, skaidro Gudriem.lv pārstāve.

Iepriekšējais rakstsNegaidīts pavērsiens savus trīs bērnus noslepkavojušās mātes lietā
Nākamais raksts6 ŠĶIRŠANĀS posmi: no bezizejas līdz jaunām attiecībām