Pateicoties līdzekļu ekonomijai, kas izveidojās būvdarbu iepirkumos, vēl četros valsts autoceļu posmos šogad notiks remontdarbi – tiks atjaunots segums. Plānots, ka darbi visos četros posmos tiks uzsākti augustā un pabeigti līdz gada beigām. Par ietaupīto naudu šajos četros valsts ceļu posmos atjaunos segumu

Uz reģionālā autoceļa Ērgļi–Jaunpiebalga–Saliņkrogs (P33) atjaunos asfaltbetona segumu divos posmos – no Degļupsila ceļa līdz krustojumam ar autoceļu Ranka–Gatves (V440) (49,14.–53,56. km) un no krustojuma ar autoceļu Ranka–Tirza (V436) līdz reģionālajam autoceļam Smiltene–Gulbene (P27) (56,72.–60,50. km). Abi šie posmi 2013. gadā ir pārbūvēti ar Eiropas Savienības (ES) līdzfinansējumu, un tiem tiks veikta obligātā periodiskā seguma atjaunošana. Tur veiks izlīdzinošo frēzēšanu un ieklās karstā asfalta dilumkārtu, kā arī atjaunos ceļa aprīkojumu. Būvdarbus veiks PA Binders par līgumsummu 784 483,43 eiro (ar PVN), būvuzraudzību – SIA ACM projekts.

 

Vietējā autoceļa Kalnciems–Kaiģi (V1091) posmā no Liepājas šosejas līdz Kalnciemam  (0,05.–5,14. km) veiks asfaltbetona seguma izlīdzinošo frēzēšanu un ieklās jaunu asfalta dilumkārtu. Pārbūvēs autobusu pieturvietu “Bērzes iela” un atjaunos ceļa aprīkojumu, un veiks citus nepieciešamos darbus. Ceļa nodalījuma joslā izzāģēs krūmus un cirtīs vienu satiksmei bīstamus koku, tam ir  saņemts Jelgavas novada pašvaldības Vides komisijas atzinums. Sešu koku, kas atrodas tiešā ceļa tuvumā, nociršanu pašvaldības komisija nesaskaņoja, tie atrodas tieši pirms apdzīvotas vietas, tāpēc tiks izvērtēta nepieciešamība tur samazināt atļauto braukšanas ātrumu. Darbu ietvaros paredzēts ieklāt jaunu asfalta dilumkārtu Kauguru kanāla tiltam, kā arī uzstādīt uz tā un pieejās jaunas tērauda drošības barjeras, veikt citus nepieciešamos remontdarbus. Arī Vecbērzes tiltam paredzēts izbūvēt jaunu asfalta dilumkārtu un veikt nepieciešamos remontdarbus. Būvdarbus veiks SIA Vlakon par līgumcenu 852 417,76 eiro (ar PVN), līgums par būvuzraudzību tiek slēgts ar SIA ACM Projekts.

 

Vietējā autoceļa Rēzekne–Stoļerova–Kaunata (V579) posmā no Vipingas līdz Prīžu kalnam (3,11.–7,37. km) veiks izlīdzinošo frēzēšanu, atsevišķās vietās arī iesēdumu remontu un ceļa profila labošanu ar karsto asfaltu un noslēgumā ieklās jaunu asfalta dilumkārtu. Atjaunos arī pieturvietu platformas, uzstādīs soliņus, atjaunos ceļa aprīkojumu. Ceļa nodalījuma joslā izzāģēs krūmus, saņemta Rēzeknes novada pašvaldības atļauja nocirst 176 kokus, kas aug ceļa nodalījuma joslā. Posmā sakārtos ūdens atvadi – vietās, kur tas ir nepieciešams, tīrīs grāvjus, noņems nomaļu uzaugumu, remontēs un nomainīs caurtekas. Iepirkumā par autoceļa V579 seguma atjaunošanu ir pieņemts lēmums slēgt līgumu ar  SIA ACBR par 763 063,51 eiro (ar PVN), par būvuzraudzību – ar SIA ACM Projekts.

 

Šī gada būvdarbi uz valsts autoceļiem

 

Līdz ar to šogad dažāda veida darbi plānoti 468 kilometros valsts autoceļu un uz 14 tiltiem. Visvairāk darbu veiks uz reģionālajiem autoceļiem – gandrīz 230 kilometros – un uz valsts vietējiem autoceļiem – ap 170 kilometros, uz valsts galvenajiem autoceļiem darbi notiks 71 kilometrā.

No šiem gandrīz 470 kilometriem valsts ceļu uz 211 kilometriem atjaunos asfaltbetona segumu, 123 kilometrus pārbūvēs, savukārt 67 kilometriem grants ceļu veiks divkārtu virsmas apstrādi. Taps arī gājēju un velosipēdistu infrastruktūru kopumā 24 kilometru garumā. Tiks pārbūvēti septiņi tilti, vēl septiņus nojauks un uzbūvēs no jauna.

VSIA Latvijas Valsts ceļi (LVC) šogad plānotie būvdarbi ir atzīmēti karte https://lvceli.lv/#_buvobjekti.

Valsts autoceļu būvdarbu plānošana notiek atbilstoši Valsts galveno autoceļu attīstības stratēģijai 2020-2040, valsts reģionālo un vietējo autoceļu būvniecības stratēģijai 2027, kā arī Investīciju programmai autoceļu attīstībai administratīvi teritoriālās reformas kontekstā.  Stratēģijas tiek realizētas ar vidējā termiņa budžetam pakārtotajām trīs gadu būvdarbu programmām. LVC inženieri katru gadu izstrādā autoceļu rekonstrukcijas un atjaunošanas trīs gadu programmas, kuras tiek secīgi pārskatītas un koriģētas atbilstoši reālajai situācijai un pieejamajam finansējumam. Kopš pagājušā gadsimta 90. gadu sākuma valsts autoceļi ir uzturēti nepietiekama finansējuma apstākļos, tāpēc būvdarbi tiek veikti prioritārā secībā, izvērtējot katra ceļa posma tehniskos kritērijus. Vairāk informācijas par būvdarbu plānošanu šeit: https://lvceli.lv/buj/ka-izvelas-kurus-autocelus-remontes/buvdarbu-planosana/.

Seko mums arī soctīklos: FacebookInstagram,  X , Threads

Iepriekšējais rakstsVien 2,5 mēnešus pēc Eirovīzijas izskan pārsteidzošs paziņojums no “Supernova” rīkotājiem
Nākamais rakstsĻoti nepatīkami notikumi risinājušies Latgales pusē