Sabiedrībā bieži valda uzskats, ka skaistums ir vistiešākajā mērā saistīts ar jaunību. 2013.gadā Dove globāli veiktajā pētījumā atklājās, ka sievietes vecumā no 30 gadiem bieži izjūt spiedienu izskatīties jaunākām, nekā tās patiesībā ir, tieši sabiedrībā valdošo skaistuma stereotipu dēļ.
“Sievietēm šķiet, ka atklājot savu patieso vecumu, tas mainīs to, kā cilvēki raugās uz viņu skaistumu,“ stāsta Dovezīmola pārstāve Baltijā Karola Kotkasa Pillarta. Mūsu kampaņas Kāds ir Tavs vecums? mērķis ir iedvesmot sievietes būt pārliecinātām par sevi, neskatoties uz to vecumu. “Mēs vēlamies atklāt viņām patieso skaistuma nozīmi un likt saprast, ka viņas ir skaistas jebkurā vecumā,“ piebilst Pillarta.
Raizes un nedrošība par savu skaistumu ir visaktuālākās sievietēm pēc 30 gadiem. Novecošana liek sievietēm justies nelaimīgām, vecākām un nepārliecinātām par savu ārieni, kas pastiprina satraucoši spēcīgo saikni starp novecošanu un skaistumu.
Psiholoģe Elita Keiša ierosina sievietēm izveidot sarakstu ar iemesliem, kāpēc viņām patiktu būt jaunākām. Pēc tam palūkoties vēlreiz uz sarakstu un padomāt, kā gadu skaits ietekmē sarakstā esošās lietas un vai tas vispār spēj tās ietekmēt. “Sievietes visdrīzāk saprot, ka viņu attieksmi un rīcību vistiešākajā mērā neietekmē vecums. Pozitīva attieksme ir tā, kas nezūd līdz ar vecumu, tāpēc šis šķērslis ir mūsu pašu izveidots, nevis reāli eksistējošs,” atzīst psiholoģe.
Kampaņai Kāds ir Tavs vecums? ir izveidota īpaša īsfilma, kas parāda pretējās attieksmes pret savu gadu skaitu, atkarībā no sievietes vecuma. Video ir redzams, ka maza meitene par savu vecumu runā ar lepnumu, savukārt pieaugušas sievietes kaunas un nevēlas atklāt, cik viņām patiesībā ir gadu. Ņemot vērā, ka jaunas meitenes savu attieksmi un rīcību iemācās no mammām, sievietēm ir būtiski apzināties savu skaistumu un paust pārliecību par savu vecumu, tādējādi, rādot piemēru savām meitām,” atzīst Karola Kotkasa Pillarta.