“Lidl” ir izveidojis un ieviesis īpašu “Ražots Latvijā” marķējumu, kas redzamāk izcels tieši Latvijā ražotos produktus, un būs atrodams uz teju 60 vietējās izcelsmes produktiem, neskaitot svaigos augļus un dārzeņus.

Pēdējo divu gadu laikā “Lidl” ir izveidojis sadarbību ar vairāk nekā sešdesmit vietējiem ražotājiem dažādās produktu kategorijās. Uzņēmums plāno šo sadarbību paplašināt.

“Veiksmīga sadarbība ar vietējiem ražotājiem ir “Lidl” prioritāte. Lai mūsu pastāvīgo preču klāstā redzamāk izceltu tieši Latvijā ražotos produktus, esam izveidojuši vietējo produktu izlasi ar marķējumu “Ražots Latvijā”. Esam priecīgi par to informēt Latvijas valsts svētku priekšvakarā,” stāsta “Lidl Latvija” valdes priekšsēdētājs Mačejs Urbanskis.

Pētījumu centra “SKDS” veiktajā aptaujā 60% Latvijas iedzīvotāju ir norādījuši, ka valstī būtu jāievieš īpašs marķējums, lai veikalu plauktos Latvijas produkti būtu vieglāk atpazīstami. “Lidl” izveidotais speciālais marķējums šo vēlmi piepilda un būtiski atvieglo produkta izcelsmes informācijas redzamību.

Kā jau ziņots, līdz 2023. gada beigām “Lidl” dubultos vietējās izcelsmes “Pilos” privātā zīmola piena produktu skaitu, lai tas pārsniegtu 20. Tikmēr svaigu dārzeņu segmentā jau šodien gandrīz 50% no piedāvātajiem produktiem ir audzēti Latvijā, vistu olu segmentā vairāk nekā 40% olu ir dētas Latvijā un vairāk nekā 20% svaigās putnu gaļas ir audzēta Latvijā.

Kā uzsver M. Urbanskis, pēdējo divu gadu laikā ir ieguldīts daudz darba, lai attīstītu un nostiprinātu “Lidl” sadarbību ar vietējiem partneriem. Viņš norāda, ka starptautisku sertifikātu prasības, kuras jāiegūst piegādātājiem, lai sadarbotos ar “Lidl”, veicina Latvijas ražotāju konkurētspēju Eiropā un paver tiem jaunas eksporta iespējas. Latvijā ražotās šprotes ar “Lidl” privāto preču zīmolu “Nixe” jau tiek eksportētas un tirgotas 20 Eiropas valstīs, kurās atrodas “Lidl” veikali, šo produktu eksporta vērtībai pārsniedzot 10 miljonus eiro.

Visiem vietējiem ražotājiem, kuru produkcija atrodama “Lidl” veikalos, ir jābūt vismaz “GlobalG.A.P.”, “IFS” augstākā līmeņa vai arī “BRC A” standarta sertifikātiem, kas apstiprina augstu kvalitātes, higiēnas un pārtikas drošības līmeni. Piemēram, “GlobalG.A.P” sertifikāts ir obligātā prasība visiem svaigo augļu un dārzeņu piegādātājiem.

Par “Lidl”

“Lidl” kā daļa no Nekarzulmā (Vācijā) bāzētās “Schwarz Group” ir viens no lielākajiem pārtikas mazumtirdzniecības uzņēmumiem Vācijā un Eiropā. Ar vairāk nekā 12 200 veikaliem un 220 loģistikas centriem “Lidl” pašlaik strādā 31 valstī, kā arī ir pārstāvēts Āzijā.

SIA “Lidl Latvija” izveidots 2018. gada februārī. Šobrīd 12 Latvijas pilsētās ir 26 ”Lidl” veikali. Vairāk par uzņēmumu: Lidl.lv un LinkedIn.

Iepriekšējais rakstsAtklājies, ko karalis Čārlzs III pateicis Harijam un Meganai pirms viņi pameta pili
Nākamais rakstsMīlestība un saderība – ko par to spēj pavēstīt tava plauksta?