Piedāvājam 14 faktus par pasaulē tik populāro dzērienu un tā ražotājiem, kas, iespējams, pārsteigs tevi!
3,1% no visiem pasaules bezalkoholiskajiem dzērieniem ir Coca – Cola uzņēmuma saražotā produkcija. Ir aprēķināts, ka 55 miljardi dažādu dzērienu vienību (izņemot ūdeni), kas ik dienu tiek izdzerti visā pasaulē, 1,7 miljardi ir šī uzņēmuma ražoti.
Ja tu vēlētos nobaudīt visus Coca – Cola uzņēmuma radītos dzērienus, ar noteikumu, ka ik dienu dzertu tikai vienu vienību, lai nogaršotu pilnīgi visus, tev būtu nepieciešami aptuveni 9 gadi. Proti: Coca – Cola ražo vairāk nekā 3500 dažādus bezalkoholiskos dzērienus, kopumā pārstāvot 500 brendus, piedāvājot patērētājiem sākot ar dažādiem gāzētiem dzērieniem līdz pat uz sojas bāzes radītiem atspirdzinājumiem.
Coca – Cola uzņēmums ar 35,1 miljardiem $ (vairāk nekā 20 miljardiem Eur) ienākumu padara to par 84. lielāko ekonomiku pasaulē, tūlīt aiz Kostarikas.
Pats Coca – Cola zīmols tiek novērtēts ar 74 miljardiem $ (vairāk nekā 45 miljardiem Eur), kas ir vērtīgāks nekā Budweiser, Pepsi, Starbuck un Red Bull kopā. Summējot to vērtību iegūst vien ~ 50 miljardus $ (vairāk nekā 30 miljardus Eur).
Lai gan šī uzņēmuma ieņēmumi, piemēram, 2010. gadā bija par ~ 38% mazāki nekā PepsiCo’s, Coca – Cola no bezalkoholiskajiem dzērieniem ir nopelnījusi daudz vairāk, vidēji 20 miljardus $ (vairāk nekā 15 miljardi Eur). Tas tāpēc, ka Pepsiražo un piedāvā saviem patērētājiem arī ar dzērieniem nesaistītus produktu zīmolus.
Ja katrs piliens Coca – Colas kompānijā jebkad saražotā dzēriena tiktu pildīts ~ 230 g pudelē, kuras novietotu vienu virs otras, būtu iespējams nokļūt uz Mēness – turp un atpakaļ – vairāk nekā 2000 reižu.
Ja tu sakrautu kaudzē 2,8 miljonus Coca – Colas aparātu, tie aizņemtu 150, 2 miljonus kubikmetru platību, kas būtu 4 Empire State Buildings debesskrāpju, (Manhetenā, Ņujorkā) augstumā. Šai celtnei ir 102 stāvi un tās pilns augstums ar spici ir 443,2 m.
Ir pierādīts, ka sarkanbalto Coca – Colas logo atpazīst līdz pat 94% pasaules iedzīvotāju. Tāpat, ka šī populārā dzēriena nosaukums ir otrais pasaulē vissaprotamākais termins aiz Okay.
Pasaulē ir 33 bezalkoholisko dzērienu zīmoli, kas rada vairāk nekā 1 miljardu $ peļņu, Coca – Cola uzņēmumam pieder 15 no tiem!
Ir aprēķināts, ka visā pasaulē vidusmēra cilvēks patērē Coca – Cola uzņēmuma produktus vidēji ik pēc katrām četrām dienām.
Coca – Cola uzņēmums tērē daudz lielākus līdzekļus reklāmai, nekā Microsoft un Apple kopā. Salīdzinot, 2010. gadā Coca – Cola reklāmas budžets bija 2,9 miljardi $ (~ 2 miljardi Eur), Microsoft – 1,6 miljardus $ (vairāk nekā 1 miljardu Eur), savukārt, Apple – 691 miljonus $ (vairāk nekā 400 miljonus Eur).
Vidēji viens amerikānis uzņem gandrīz 5 kg cukura ik gadu, tikai no Coca – Cola vien. Vidēji vienā šī zīmola dzēriena vienībā ir 39 g tā saucamās baltās nāves.
Lai cik tas kādam arī nešķistu pārsteidzoši, bet meksikāņi (vidēji) dzer vairāk Coca – Colas uzņēmuma ražotos bezalkoholiskos dzērienus nekā amerikāņi, briti, indieši un ķīnieši kopā. Vidēji meksikānis izdzer 665 Coca – Cola vienības ik gadu, amerikānis – 399, brits – 202, ķīnietis – 32, savukārt, indietis tikai 9, kas kopā ir 642 vienības.
Coca – Cola uzņēmums izlieto 300,000 tonnas alumīnija ik gadu, lai ražotu skārdenes savai produkcijai tikai Amerikas tirgum vien. Kas ir 17,4 % no alumīnija industrijas gada kopražojuma ASV.
Cik daudz tu patērē šī uzņēmuma produkciju?