Hip-Hops arī ir kultūra. Tādēļ, ar mērķi radīt pasaulē, tajā skaitā Latvijā, populāru, bet līdz šim nebijušu hip-hop žanra raidstaciju – radio EHR Mediju Grupa, kopā ar reperi Ozolu, DJ Gustavito un žanra komūnu hiphops.lv, izstrādājuši jaunu EHR HIP-HOP FM mūzikas digitālo radio un iesnieguši projektu Nacionālās elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes (NEPLP) izsludinātajā konkursā Rīgā par FM apraides tiesību piešķiršanu 100,0 MHz frekvencē. Atbalstu šai iniciatīvai jau paguvuši izteikt daudzi pašmāju iecienīti hip-hop mūziķi un industrijas pārstāvji. Izskan lieli jaunumi pašmāju hip-hop žanra cienītājiem
Apzināti izpētot žanru, secināta tā popularitāte un dominance pasaulē, kas plaši atspoguļojas arī Latvijas mērogā gan jauniešu, gan šī stila cienītāju vidū, kuri uzauguši klausāmies tādus žanra pamatlicējus kā Eminem, Jay-Z, 50 Cent kā arī pirmos hip-hop vēstnešus Latvijā – Gustavo, Ozolu, Gacho un citus. Šī nenoliedzami ir unikāla iespēja hip-hop žanram un kultūrai izcīnīt savu vietu ēterā.
EHR Latviešu Hiti veiksmes stāsts bija identisks. Sākotnēji tika radīts digitāls mūzikas kanāls, kurš pieejams visos Latvijas digitālā radio servisos, lai izvērtētu klausītāju patiku, tendences, pēc kā tika realizēts FM skanējums desmit Latvijas pilsētās. Tādēļ hip-hop žanra ietvaros darīts tas pats – radīts un notestēts šis muzikālais formāts, ietverot un atbalstot Latvijas izpildītājus, gan šobrīd esošās aktuālās, gan 20-gades zelta fondu dziesmas, kas ārzemju straumēšanas servisos ir ļoti pieprasītas. Tas atspoguļojis labus rezultātus, pēc kā secināts, kas tas apmierina esošo hip-hop mūzikas klausītāju vēlmes. Šobrīd programmu daļa veic dziesmu lirikas ‘’attīrīšanas’’ procesu , lai tas atbilstu FM skanējumam, un lai 12. martā to prezentētu plašākai auditorijai.
Komentējot radio nozīmi muzikālā formāta izveidē, EHR Mediju Grupas piecu FM staciju un vairāk kā 20 digitālo radio kanālu muzikālais direktors Dainis Vizbelis teic: ”Programmai jāiekļauj plašs izpildītāju klāsts, sākot no leģendām līdz jaunajiem talantiem, lai nodrošinātu daudzveidību un atspoguļotu hip-hop kultūras popularitāti gan Latvijā, gan pasaulē. Tāpat programmai svarīgi ietvert komerciāli pieprasītus izpildītājus, un mazāk zināmus māksliniekus. Mūzikas kanālā skanošo dziesmu versijas izvēlētas rūpīgi, atbilstoši radio ēteram pieņemtajām normām.”
Ja ņem vērā faktu, ka Rīgā pieejama frekvence atbrīvojas reizi 15 gados, tas noteikti ir unikāls notikums industrijai. Jāpiebilst, ka EHR HIP- HOP Hits ienākšana 100,0 MHz frekvencē dotu iespēju kaut kam jaunam radīt daudzveidību piesātinātajā FM skanējumā, tas nedublēs un būs gluži pretējs ierastajam. Pēc ilgāka laika rastos mūsdienīga raidstacija, kura ļautu attīstīties, augt un būt sabiedrībai klātesošākai jau pusgadsimtu sasniegušajai hip-hop kultūrai, īpaši jaunajai paaudzei, kuri pamet klasiskos medijus.
Inese Saulāja, Warner Music Baltics pārstāve komentējot ieceri ceļā uz apraidi teic: “Šis žanrs Latvijas daudzo komercradio skanējumā nav plaši pārstāvēts, tikai dažās raidstacijās to spēlē, toties ir plaši pārstāvēts industrijā. Ir nepieciešama jauna platforma, kas runā šajā muzikālajā valodā un komunicē ar jauno paaudzi!”
Hip-hop ir žanrs, kas pārstāv stāsta formu visdetalizētākajā pakāpē. Fakts, ka hip–hop visdziļāk, visplašāk atspoguļo sabiedrības problemātiku un esošo stāvokli, arī apliecina, cik tas ir atšķirīgs no vairuma mūzikas žanru, kas ir daudz abstraktāki, poētiskāki un vispārinātāki. Hip-hop pērn pasaulē atzīmēja 50 gadus kopš pastāvēšanas, savukārt Latvijā šis mūzikas virziens plašāk pazīstams gandrīz 30 gadus, un tā attīstībā ievērojamu darbu ieguldījuši gan izpildītāji, gan mūzikas dzīves organizatori.
Šā gada 12. martā Doma laukumā topošās raidstacijas veidotāji sadarbībā ar hip-hop komūnu ar mērķi pievērst uzmanību, rīkos mūzikas žanram veltītu manifestu un jaunā EHR HIP-HOP Hits mūzikas kanāla FM piedāvātās versijas prezentāciju. Hip-hop mūzikas žanram veltītais manifests pulcēs vairāku paaudžu tā cienītājus, lai muzikālā veidā, klausoties hip-hop, paustu viedokli un atbalstītu FM apraides nepieciešamību, skatītos video viedokļus no Latvijas sabiedriskās domas veidotājiem. Ierasties aicināts ik viens, jo HIP-HOP ir jāizcīna sava vieta ēterā.
HIP-HOPS iet uz 100!