Tirdzniecības centra Origo darbinieks norāda uz administrācijas aizliegumu darbiniekiem pusdienot, vēsta TV3 raidījums Bez Tabu.
“Sanāk, ka 11 stundu darba dienā tu drīksti aiziet tikai uz tualeti, bet paēst nedrīksti. Ne paēst, ne pīpēt. Rodas jautājums, vai Origo administrācijai ir nojausma, ko nozīmē strādāt 11 stundas un neēst?” anonīmi jautā kāda maza veikaliņa darbinieks.
Jaunie noteikumi nomniekiem izdalīti pirms nedēļas. Tajos teikts, ka tiks fiksēts veikala slēgšanas un atvēršanas laiki. Pārkāpumu gadījumā tiks sastādīts akts.
Valsts darba inspekcijā norāda, ka darba devējs nedrīkst noteikt, kas darbiniekam darāms pusdienu pārtraukumā. Nodrošinot 45 minūšu pārtraukumu (veikalu drīkst aizvērt ne vairāk kā 3 reizes dienā uz 15 minūtēm), likums formāli ievērots.
Origo pārstāve norāda, ka iekšējās kārtības noteikumi vairāk domāti tam, lai liegtu ilgāku pusdienošanu, kas pārsniedz 15 minūtes. Bet citādi šajos mazajos pārtraukumos nav liegts paēst, vēl vairāk – esot pat izveidotas divas virtuves telpas ar ledusskapjiem un mikroviļņu krāsnīm. Viņa pieļauj, ka Origo noteikumos izdarīs izmaiņas punktā, kas pusdienošanu liedz.
PAPILDINĀTS ar “Origo komentāru: “T/c “Origo” ir noteikts darba laiks un t/c ir atbildīgs savu apmeklētāju priekšā, lai šis darba laiks tiktu ievērots, visi veikali būtu atvērti un pircējiem pieejami noteiktajā laikā. T/c vēlas uzsvērt, ka “Origo” nav t/c nomnieku un pārdevēju darba devējs, bet ir tirdzniecības telpu iznomātājs un nodrošina nomniekus ar nepieciešamajām tirdzniecības u.c. telpām.
Par darba organizāciju katrā konkrētā veikalā vai pakalpojuma sniegšanas vietā, kas atrodas t/c “Origo” telpās kā arī to, lai šie veikali vai pakalpojumu sniegšanas vietas būtu pieejamas pircējiem t/c noteiktajā darba laikā atbild katrs nomnieks (veikala īpašnieks, vadītājs).
T/c “Origo” administrācija ar sapratni izturas pret nomniekiem, kuru veikalos strādā tikai viens darbinieks, piešķirot papildus iespēju t/c darba laikā īslaicīgi slēgt veikalu, gadījumos, ja kādu neplānotu iemeslu dēļ nomnieks nespēj nodrošināt personāla maiņas. Katrs nomnieks ir atbildīgs par savu darbinieku noslodžu plānošanu, lai nodrošinātu darbiniekiem iespēju izmantot darba likumdošanā paredzētos darba pārtraukumus, vienlaicīgi nodrošinot veikala darba laika nepārtrauktību t/c noteiktajā darba laikā, lai arī pircējiem nerastos nepatīkamas situācijas veikala ilglaicīgas slēgšanas dēļ.