Ja tev ir savs bizness – pārlūko, vai nevajadzētu mainīt kādu no saviem ieradumiem komunikācijas procesā. Ja plāno kļūt par biznesa sievieti – apskati, kādas kļūdas nepieļaut un no kā izvairīties, lai darba process būtu pēc iespējas sekmīgāks.
Uzņēmumu īpašniekiem nereti nākas sastapties ar dažādām problēmām, īpaši brīžos, kad nākas konkurēt biznesa vidē. Svarīgi ir veidot pareizu komunikāciju ar saviem klientiem, sadarbības partneriem un citiem cilvēkiem, pievēršot īpašu uzmanību jebkuram komunikācijas veidam un procesam. Kļūdas var rasties ne tikai tavas nezināšanas dēļ, bet arī modernā laikmeta ietekmes dēļ. Taču – nenokar degunu! Ja kļūda radusies – mācies no tās, nevis ignorē un izliecies, ka tāda nav bijusi. Lūk, apkopotas biežāk pieļautās biznesa cilvēku komunikācijas poblēmas.
Telefona sakari
Tā kā biznesa cilvēks lielākoties atrodas nemitīgā steigā, daudz problēmu rodas tāpēc, ka tiek izvēlēts nepareizais saziņas formāts. Ir trīs lielas kļūdas, kas var tikt pieļautas, piemēram, izmantojot viedtālruni. Pirmkārt, tā ir iespējams ātrāk atbildēt uz e-pastiem (un tas taču ir tikai pluss), bet rakstot, izmantojot telefonu, tiek pieļautas daudz vairāk gramatikas un pareizrakstības kļūdas. Tomēr, ja tā izmantošana tev ir nepieciešamība – rūpīgi, vairākas reizes pārbaudi uzrakstīto tekstu, pirms to nosūti. Otrkārt, lasot nepieciešamās ziņas un informāciju tālrunī, biežāk gadās dažādi pārpratumi, jo šī tehnoloģiskā ierīce tomēr nav tik ērta kā dators. Bet – pie visa taču var pierast!
Mārketings
Būtiskas kļūdas iespējams pieļaut arī reklamējot savu firmu. Piemēram, sniedzot plašu informāciju par un ap, bet nepasakot svarīgāko. Informācijai sākotnēji ir jābūt īsai un kodolīgai, lai cilvēkus ieinteresētu. Tie, kuriem šī informācija būs izraisījusi interesi, labprāt klausīsies vairāk un uzzinās visas nianses, pārējos ar to nav vērts apgrūtināt. Turklāt, jāatceras, ka, lai tavu kompāniju uztvertu nopietni un to respektētu, nedrīkst “celt tās vērtību” stāstot, ka piedāvātā produkcija vai pakalpojumi ir daudz labāki kā citās līdzīgās kompānijās. Tas nevis liecinās par firmas vērtību, bet gan graus to, jo, cerot uz maksimumu, tiek noniecināti konkurenti – tā ir liela komunikācijas kļūda. Ja tomēr izvēlies šādā veidā reklamēt savu piedāvājumu – jāizmanto reāli un pārbaudīti fakti un vislabāk, ja tie ir kāda neatkarīga avota pierādīti un apstiprināti.
Menedžments
Mūsdienās uzņēmumu īpašnieki nereti ikdienā pilda arī firmas vadītāja pienākumus, jo īpaši ja visu laiku jāpieņem svarīgi lēmumi. Vēl viena būtiska komunikācijas kļūda ir pārsteidzīga lēmumu pieņemšana un to paziņošana darbiniekiem vai sadarbības partneriem. Lēnāk pār tiltu! Ja steigā ir jākārto dažādas lietas, labāk tomēr septiņreiz nomērīt un tikai tad griezt. Būtiski ir izpētīt auditoriju, kam vēlies sniegt informāciju par savu piedāvājumu vai firmu kopumā un nesūtīt/nerakstīt visiem vienādu tekstu. Vīriešiem piedāvāt citādāk kā sievietēm, savukārt, pensionāriem ieviest vēl citas nianses utt. Lai arī tas ir laikietilpīgāk, taču vēlāk tas atmaksāsies. Tev ir jāpārzina un jāpazīst sava mērķauditorija vai cilvēks, kuram raksti, vai, ar kuru dodies tikties. Tāpēc velti laiku izziņas procesam. Atceries arī to, lai cik kādreiz biznesa vidē nebūtu smagi – nekad nevienam nedod liekus solījumus, ja apsoli atbildēt vēlāk, tad noteikti to izdari un nekad nerunā nepatiesību.