Rīgas pašvaldība jau gadiem nespēj  novērst sastrēgumus pilsētas centrā, taču situācija kļūs krietni nopietnāka 2020.gadā, kad sāksies starptautiskā dzelzceļa Rail Baltica būvēšana. Tad būs jāslēdz satiksmei svarīgas ielas. Rīgas domē stāsta, ka risinājumu meklēšanai piesaistīts slavens dāņu pilsētu projektētājs, kura ieteikumus tad ņems vērā, vēsta TV3 raidījums “Nekā personīga”.

Tomēr mūsu rīcībā ir informācija, ka domē jau ir izlemts par iebraukšanas maksu Rīgas centrā.  Nodeva būs pieci eiro.  Maksāt vajadzēs visiem, kas šķērsos Vanšu vai Akmens tiltu pār Daugavu vai Brasas, Zemitāna un citus pārvadus pār pilsētu ieskaujošo dzelzceļa loku.

Rīgas centrā ik dienu iebrauc un izbrauc simtiem tūkstošu automašīnu. No rītiem un pēcpusdienās uz tiltiem  un centra ielās veidojas sastrēgumi. Automašīnu rindas kavē sabiedrisko transportu, izplūdes gāzes maitā gaisu. 

Pašvaldības centieni  atslogot ielas,   pārsēdinot auto braucējus autobusos un trolejbusos līdz šim ir cietuši neveiksmi. Sabiedriskais transports nav bijis tik ērts, lai pilsētnieki izkāptu no personīgajām mašīnām. 

2020.gadā  Rīgas centrā sāksies Rail Baltica būvniecība. Paredzēts norakt sliežu uzbērumu, pārbūvēt centrālo dzelzceļa staciju. Celtniecība ilgs divus trīs gadus. Tas paralizēs satiksmi.

Domei steigšus jārīkojas, lai pilsēta būtu izbraucama. Problēmas risināšanai piesaistīts slavens skandināvu pilsētu projektētājs Jans Gēls ar komandu. Viņa uzdevums ir izpētīt pilsētu un sagatavot risinājumus, kā Rīgas centru atslogot no transporta un padarīt ērtāku cilvēkiem.

NILS UŠAKOVS Rīgas domes priekšsēdētājs

Parasti ir no četriem līdz 5 metodēm, lai varētu to mainīt. Samazināt sastrēgumus, samazināt mašīnu skaitu. Tie var būt mehaniskie, kad tiek ierobežota ar satiksmes zīmēm, vienkārši ķieģelis, tie var būt citi varianti, kad tiek samazināts joslu skaits, kad fiziski mašīnas nevar izbraukt, tie var būt saistīti ar autostāvvietu gan skaitu gan cenu, tas var būt saistīts arī ar iebraukšanas maksu. 

Tomēr Nekā personīga rīcībā ir informācija, ka pilsētas vadība jau ir izlēmusi. Par iebraukšanu Rīgas centrā būs jāmaksā. Darba grupās un ierēdņu lokā spriež, ka nodeva, kas atturētu autovadītājus no tuvošanās Rīgas centram, ir pieci eiro. 

Pagaidām plāns tiek turēts slepenībā, jo pilsētā valdošā partija Saskaņa baidās, ka lēmums par maksas ieviešanu sakaitinās vēlētājus. Tomēr laika līdz Eiropas dzelzceļa Rail Baltica būvniecībai vairs nav daudz, tāpēc priekšdarbi jau notiek.

Lai gan par maksas ieviešanu domē spriež no gada sākuma, par satiksmi un pilsētas attīstību atbildīgās Rīgas amatpersonas liedzas, ka tas jau ir izlemts. 

VADIMS BARAŅŅIKS RD Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs

Man nav tādas informācijas. 

Cik tālu ir ar to projektu?

Principā par visiem projektiem, to ieviešanu, jums jārunā ar attīstības departamentu.

ARMANDS KRŪZE RD Attīstības departamenta direktora pienākumu izpildītājs

13.gada saistošajos noteikumos jau ir noteiktas iespējamās transporta iebraukšanas īpašā režīma zonas. Šajos dokumentos jau bija rakstīts, ka ir iespējams ieviest maksas iebraukšanu pilsētā. Par to sarunas jau iet kopš 2006.gada. Neviens no viņām nav atteicies, un skaidrs ka jebkurā sarunā viņas iet. Bet lai mēs varētu runāt par kaut kādu iebraukšanu, kā jūs sakāt, noteikt kādu maksu, vai kādu noteikt šo sistēmu, tas ir par to vēl ir pāragri runāt. 

Lai gan domes vadība un vadošie ierēdņi slēpj savu nodomu, par to liecina plāni būvēt satiksmes uzraudzības punktus ielās, pa kurām var nokļūt centrā. 

Rīgas domes Satiksmes departaments ir izsludinājis konkursu par satiksmes uzraudzības punktu ierīkošanu 16 vietās. Konkursa nolikumam pievienotajā plānā redzams, ka ierobežota teritorija no Daugavas līdz dzelzceļa lokam ap Rīgas centru. Teritorijā iekļauts  teju viss Vēsturiskais centrs, Andrejosta, Skanstes ielas rajons,  Brasa, Grīziņkalns.

EMĪLS JAKRINS RD Satiksmes departamenta direktora pienākumu izpildītājs

Mēs kā departaments esam pasūtījuši vairākās vietās projektēšanu statīviem, droši vien tā būtu visprecīzāk teikt, uz kuriem ir iespējams uzstādīt dažādas iekārtas. Plūsmas skaitītājus, gaisa kvalitātes skaitītājus, mērītājus, tāpatās arī info tabulas.

Uzraudzības punktus būvēs pie katra no tiltiem vai dzelzceļa pārvadiem, par kuriem ir iespējams nokļūt Rīgā.  Uz statīviem varēs uzstādīt arī automašīnu reģistrācijas sistēmu, lai var iekasēt maksu par iebraukšanu centrā, līdzīgi kā tas ir pie iebraukšanas Jūrmalā.

Par to, ka lēmums ieviest maksu ir jau pieņemts, liecina  arī tas, ka advokātu birojam Šķiņķis Pētersons ir pasūtīts izstrādāt saistošos noteikumus, kas regulēs maksas iekasēšanas kārtību.

MĀRTIŅŠ PĒTERSONS zvērināts advokāts (telefons)

Jums Rīgas dome ir pasūtījusi saistošo noteikumu projektu par satiksmes regulēšanu jeb maksas ieviešanu par iebraukšanu Rīgā. Līdz kuram laikam jums tas ir jāizdara?

Šis jautājums attiecās uz juridisko palīdzību, uz likuma pamata nevaru sniegt. Ne par to kas ir mani klienti, ne par uzdevumiem. 

Maksas ieviešanas dokumentiem ir jābūt precīzi sagatavotiem, lai tos nevarētu izbrāķēt Vides un reģionālās attīstības ministrija.  Šobrīd projektā ir daudz trūkumu. Lai gan iecere paredz maksu ieviest vēsturiskajā centrā,  pēc plāna redzams, ka ārpusē paliek Spīķeru kvartāli. Turpretim Andrejosta, kur maksu iecerēts piemērot, nav vēsturiskajā centrā. Iecerēts, ka kravas automašīnām uz  ostu būs liegts braukt pa Krasta ielu. Tas radīs sastrēgumus visapkārt vēsturiskajam centram, kur ar saviem auto jau būs sapulcējušies gan rīdzinieki, kas gribēs nokļūt no Bolderājas Mangaļos, gan ļaudis no Pierīgas, kas centīsies nokļūt tuvāk saviem ceļamērķiem pilsētas centrā. Pēc kartes var noprast, ka nobraucot no prāmja  pasažieru ostā,  auto nonāks maksas zonā.  

JĀNIS EGLĪTS VARAM parlamentārais sekretārs (NA)

Šobrīd ministrija uz to skatās negatīvi. Jāņem vērā, ka Rīga ir Latvijas galvaspilsēta attiecīgi ar visu pakalpojumu nodrošinājumu un visu pārējo, ko ietver sevī galvaspilsētas šīs te funkcijas. Jāņem vērā to, ka šobrīd Rīgā nav sakārtota nedz pārējā transporta sistēma, atbilstoši, lai cilvēks varētu, nokļūstot punktā A, pēc tam nokļūt ērti uz punktu B, un šī automašīnu novietošana pagaidām nestrādā. 

Partija Saskaņa ir ieinteresēta nepopulāro lēmumu paturēt noslēpumā līdz Saeimas vēlēšanām, jo tas var kaitēt Ušakova reitingiem. Rīgas mērs uz Saeimu nekandidē, tomēr viņa atpazīstamībā balstās partijas kampaņa. Mērs uz pilsētniekiem noraugās gan no Rīgas Satiksmes autobusiem, gan plakātiem visā Latvijā, tiekas ar vēlētājiem pilsētās, kur nekad nav kandidējis. 

NILS UŠAKOVS Rīgas domes priekšsēdētājs

Tad par summu 5 eiro. Tāda nav apspriesta vai tad?

Nu mums, ja nemaldos pēc 3 nedēļām ir vēlēšanas. Es esmu izbrīnīts, kāpēc figurē cipars 5 eiro, nevis 10 eiro vai 15. Tas būtu vēl skaistāk un vēl lielākā mērā varētu iebiedēt potenciālos vēlētājus. Jūs varat arī to izmantot. 

Vai vēlēšanas nav tas mirklis, pēc kura arī tad sāksies tās atklāsmes? Vai tas nav paturēts tādā noslēpumā mazliet? 

Vēlreiz. Kurā vietā jūs redzat noslēpumu, ja mēs publiski aicinām speciālistus, slēdzam ar viņiem vienošanos, viņi ar mums ļoti atklāti strādā, viņi piedāvās risinājumus un jūs to saucat par noslēpumu?

Sabiedrība

Pilsētnieka Kiviča jautājums laucinieci Magoni sasmīdina līdz asarām

  Ierodoties Magones sētā, Andris Kivičs neslēpj, ka ir tipisks pilsētnieks un lauku dzīvi nav baudījis....

Olgas kopīgā iepirkšanās ar meitām izvēršas murgā

  Olga ar meitām ieradusies kleitu salonā, lai izvēlētos pašu efektīgāko tērpu meitu jubilejas ballītei. Cerētais...

Gatavojoties ballītei, rīdziniece pavisam negaidītā veidā tiek pie iespaidīgas naudas summas

  Gatavojoties ballītei, 47 gadīga sieviete no Rīgas iegādājās momentloterijas biļetes Rimi Latvia tirdzniecības vietā Kr. Valdemāra ielā 112, un...

Parādās jaunas ziņas par estrādes leģendām – grupu “Eolika”

  Latviešu estrādes leģenda – grupa “Eolika” 1. jūnijā 19:30 atklās vasaras koncertsezonu K. K. fon...
Foto:Flickr.com/ Roger Ahlbrand/CC

Diemžēl trešdienas rītā saņemta traģiska ziņa

  Aizvadītajā diennaktī valstī reģistrēti 143 ceļu satiksmes negadījums, tajos cietis 21 cilvēks un viens gājis...

Somiete Anmarija pārsteidz – kāda mūsu hokejista dēļ viņa jau 14 gadus fano par Latviju! – VIDEO

  Priecīgi gan par iespēju baudīt lielo hokeju klātienē, gan par Latvijas izlases sagādātājiem prieka mirkļiem,...

Horoskopi un Testi

Foto:Hdwallpapersin.com

Tavs horoskops veiksmīgai dienai – 26. maijs

  Auns Šo dienu pavadīsi savu vecāku mājās. No tuviniekiem saņemtais morālais atbalsts un vērtīgie ieteikumi būs...

Tavs horoskops veiksmīgai dienai – 25. maijs

  Auns Šodien savā īpašumā iegūsi ko ļoti vērtīgu. Tiesa gan, par konkrēto lietu nāksies samaksāt nedaudz...

Tavs horoskops veiksmīgai dienai – 24. maijs

  Auns Šodien nodosies savas personības izaugsmei un attīstībai – gan iekšēji, gan ārēji. Atbrīvosies no kādas...

Tavs horoskops veiksmīgai dienai – 23. maijs

  Auns Šī diena lielas izmaiņas tavā dzīvē neatnesīs. Vienīgais svarīgais notikums norisināsies vēlā vakarā. Kādā no...
Foto:Unsplash.com/Stefan Steinbauer/CC

Tavs horoskops veiksmīgai nedēļai: 23.-29. maijs

  Palūko, kā izkārtojušās zvaigznes un planētas, lai uzzinātu, ko tās maija pēdējai pilnajai nedēļai sola...
Foto:Pexels.com/Tarek Ansary/CC

Tavs horoskops veiksmīgai dienai – 22. maijs

  Auns Šodien ieteicams atturēties no ģenerāltīrīšanas veikšanas. Pat, ja to iesāksi, dažādu iemeslu dēļ pabeigt to...

Mājai un Dārzam

Diemžēl sinoptiķiem nav patīkamu ziņu par laiku turpmāk

  Jaunās darba nedēļas sākumā laiks būs sauss un saulains. Sākot no trešdienas, pietuvojoties ciklonam no...
Foto:Pexels.com/CC

Sinoptiķiem ir pilnīgi jaunas ziņas par laiku nogalē un nākamnedēļ – prognoze 7 dienām!

  Nedēļas izskaņā debesis būs apmākušās, lielā daļā valsts teritorijas ir gaidāmas lietusgāzes, vietām tās būs...

Pastāsta par laiku tuvākajās dienās; nepatīkamas ziņas par tālāko

  Sinoptiķis Jānis Trallis savā "Twitter" kontā īsi ieskicējis prognozes par laiku šajā nedēļas nogalē un...